𝟏𝟏.

288 16 2
                                    

𝐀𝐳 𝐞́𝐫𝐦𝐞 𝐤𝐞́𝐭 𝐨𝐥𝐝𝐚𝐥𝐚

𝐀𝐳 𝐞́𝐫𝐦𝐞 𝐤𝐞́𝐭 𝐨𝐥𝐝𝐚𝐥𝐚

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



A FÁK MEZTELEN ÁGAI KÖZÖTT már lassan leszállóban volt a nap. Szürkület ült a tájra, habár még nem tűnt el a távolban nyúlánkodó felhőkarcolók mögött, hosszú árnyékokat vetett a földre. Az avart söpörgette a liget gondnoka, amikor Kitsu lezárta a motorját és a szentély felé indult meg egymaga. Ma gyűlés volt. Egyedül érkezett, a megbeszélt időpontnál két órával korábban, habár senki sem hívta.
Talán várt valakire. Talán reménykedett valamiben.
Léptei halkan kopogtak a kiszáradt, lejárt ösvényen. Madarak röpködtek feje fölött, ahogy távolabb haladt a parkolótól, úgy ült el a város zaja is. Hat órát harangozott a katolikus templom, kongása megdobbantotta Kitsu szívét – összerezzent tőle, kezeit hosszú szabású, bokájáig érő egyenruhájának kabátzsebébe dugta, borzongott egyet a hideg szellőtől, ami átsuhant a szövet átfedése között. Hideg lesz este, biztos – gondolta magában. – Még jó, hogy hosszú ujjút vettem fel alá...
A szentély zöldre festett kapuja valahogy most idegen volt számára. A késő őszi nap alacsonyan szálló sugarai nyurga sziluettet rajzoltak mögé a kopott, kijárt macskaköves térre; majdnem elért a második kislépcsősorig. Kitsu felsietett a szentély elé, majd felnézett míves széldeszkákkal és kunkorodó végű eresszel szegélyezett tetejére. Sóhajtva lépett a kúthoz, kezébe merített egy kis adag vizet és arcába lökte. Sóhajtott, a kút kőperemére könyökölve. Nem látta a vizet – le volt zárva, hogy ne történjen baleset, ugyanis itt igen mélyre kellett fúrni korábban –, mégis a sötét fedélre meredt.
Otthon is volt egy ilyen kút a nagyszüleinek a vidéki birtokán. Annak nem volt a teteje letakarva. Kiskorában gyakran játszott ott... kavicsokat dobált bele, majd mosolyogva hallgatta a csobbanás keltette visszhangot. Néha belekiabált. Talán azt várta, hogy válaszoljon valaki neki. Talán akkor még hitt a mesékben és a rémtörténetekben.
– Kitsu-san?
A lány megugrott ijedtében, aztán megfordult. Chifuyu állt tőle nem messze; szalmaszőke hajába belekapott egy picike szellő, smaragdszemeiben melankólia rejtőzött.
– Chifu-chan... megijesztettél – sóhajtotta.
– Ne haragudj, nem volt szándékos – mosolyodott el a fiú, majd a kút mellé sétált ő is. Először nekitámaszkodott háttal, aztán felült peremére és a rókára nézett. – Nem is gondoltam volna, hogy más olyan őrült is van, hogy gyűlés előtt két és fél órával itt legyen... – nevette kínosan, tarkóját simogatva.
– Igazából én nemrég jöttem csak.
– Gyanítottam, mert amikor én jöttem, még nem láttam itt a motorodat...
Matsuno felvette azt a falevelet, ami nemrég hullott le a kőperemre combja mellé, majd tördösni kezdte barna felületét, s a darabjait beleszórta a kútfedő rácsai közt a vízbe.
– Ja, nem szívesen vagyok mostanában otthon, tudod...
– Igen, Baji-san mesélt róla...
Elhallgattak mindketten. Egyiküknek sem volt kellemes jelenleg egyik téma sem – Kitsu komolyan kezdte úgy érezni, nem is annyira megnyugtató számára Matsu jelenléte, mint amennyire először megörült neki.
– Egyébként, hogy vagy? – Chifuyu szólalt meg újra. A lányra sandított, aki még mindig mellette könyökölt és a kútfedelet nézte merengve.
Kitsu megvonta vállát. – Fizikálisan egész elfogadhatóan.
– És lelkileg?
– Lelkileg...
– Rémesen, igaz? – A fiú teljes alakjával Kitsu felé fordult, jobb lábát feltette a kútperemre.
– Mondjuk azt, hogy nem jól.
Chifuyu keserűen elmosolyodott, egy együttérző bólintást ajándékozva a rókának. Elnézett róla, majd térdére fektette karját. – Hogyha lelkesítőbeszédekről van szó, annyira inspiráló tudsz lenni, mégis, ha ketten vagyunk, sosem beszélsz sokat. Érdekes ember vagy, Kitsu-san. Az érdekes emberekkel pedig megéri beszélgetni, mert mindig érdekességeket mondanak.
– Az előbb mondtad, hogy nem beszélek sokat, miért hiszed azt, hogy ez kivétel? – Kitsu elnézett a fiúról.
– Nem tudom, de minden szavad sokat ér most nekem... még ha kevés is...
Kitsu ajka megrándult kelletlenül. Tudta, miért van itt Chifuyu. Mindketten ugyanazt keresték a szentélyben: megnyugvást és egy ismerős arcot. Habár az az arc nem volt ott, s most üresnek és egyedül érezték mindketten magukat, távol mindentől, egymás mellett ülve a kút peremén. Törékeny papírhajó volt lelkük a vad élet végeláthatatlan tengerén, s a fekete felhők a távolban már erősen fenyegették épségüket – mégsem fordultak vissza.
A lány felnézett az égre és sóhajtott egyet. – Beszélgetni szeretnél, Matsu-chan?
– Lehet neked is jobb lenne... ehetnénk valamit...
– Rendben. 

𝐅𝐚𝐥𝐬𝐞 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥 𝐈. | тσкуσ яєνєиgєяѕWhere stories live. Discover now