✦ 1.✦

76 5 0
                                    

Idegen bolygón ragadva

A jedi templom egyik eldugott szobájában Lara Sokka álmosan mászott ki az ágyából, ami tulajdonképpen csak egy vastag szivacs. Jólesett neki az alvás, élete első igazi küldetése – a nabooi terroristák megfékezése – rendkívül kifárasztotta őt. Azt se tudta volna megmondani mennyi az idő, ha nem nézi meg a polcon heverő tabletén. Ezen a készüléken leginkább tanulni szokott, ifjonc korában kapta, hosszú ideje nála van már. Narancssárga színben pompáznak rajta a díszes betűk és számok.

Felvett egy bézs színű hosszúnadrágot és egy barna ujjatlan felsőt, kócos haját pedig ujjaival próbálta meg kifésülni. Épp ezzel foglalatoskodott, amikor nyílt a szoba ajtaja és belépett rajta...

– Anakin, szia – mosolyodott el a lány.

– Lara! Nagy szükségem van most rád. Obi-Wan mester elment és jelenleg Luminara Unduli ügyel rám. Kegyetlenül bánik velem és nem ért meg engem. Ó, és mindennek tetejében még a padavan társaink is kigúnyoltak, csak a szokásos „érzelmei rabszolgája" szöveggel. Elegem van – rogyott le a szivacsra Anakin és az ölébe ejtette a kezét.

– Sajnálom – ült le mellé Lara, aztán elmosolyodott. – De mondok valamit, amitől jobb kedvre derülsz.

– Megtudtál valamit Padméról? – kapta fel a fejét Skywalker.

– Az hagyján. Találkoztam is vele. Az már egy másik kérdés, hogy hogyan.

– Mi történt? Mesélj el mindent! – kérte meg a fiú, aki rögtön lázba jött a volt nabooi királynő szóbahozásától.

Lara örült, hogy elmesélhette és kibeszélhette magából a dolgokat, amik az elmúlt napokban történtek, persze nem említett meg részleteket azzal kapcsolatban, hogy jobban megkedvelte mesterét, mint hitte volna.

– Ez mind megtörtént veled? – nézett rá döbbenten Anakin, miután befejezte a mesélést. – Kiderült, hogy a terrorista vezér megölte az apád, az anyád állt minden mögött, megismerted a testvéreidet, van egy húgod, de őt eladták rabszolgának, túszul ejtettek, majdnem megfojtottak, és mindezek mellett fel kellett gyújtanod egy mocsárt. És még én vagyok kiakadva Unduli mesternő miatt. Ne haragudj Lara, borzasztóan önző vagyok.

– Nem vagy az. Legalábbis én nem tartalak annak – vigasztalta meg őt Lara, aki már hozzászokott barátja heves természetéhez.

– Mégis rosszul érzem magam. Na! Mesélj még egy kicsit Padméról! Gyönyörű volt igaz?

– Igen, páratlan szépség – mondta Lara. – Roppant kedves és nyugodt természetű, de bátor és a fegyverrel is jól bánik.

– És megemlítettél neki?

– Alig észrevehetően, de igen. Mielőtt kérdeznéd mi volt a reakciója, mosolygott.

– Jaj, de jó! – mosolyodott el Anakin.

Örömét rögtön lelombozta, hogy Luminara Unduli megjelent Lara szobájának ajtajában.

– Tudhattam volna, hogy itt talállak. Közlöm veled ifjú Skywalker, hogy én nem felügyellek tovább. Egyrészt mert fegyelmezetlen vagy és lehetetlen kihívás vagy számomra, másrészt pedig... Hadd ne mondjam ki. Remélem Kenobi mester meg fog érteni.

– Teljes mértékben, ő se bír velem – mondta Anakin pimaszul.

– Szóval. Attól, hogy nem én felelek érted, attól még el kell menned a leszállótérre. Padavan társaiddal fogod gyakorolni a vadászgép vezetést. Te is – nézett Larára hűvös tekintetével. – A helyemet Koss Grildon veszi át, ideiglenesen – mondta a nő, aztán eltűnt.

Star Wars - Az érzelmek háborújaNơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ