POV Owen
Vandaag heb ik eindelijk weer eens een dag samen met de jongens. Natuurlijk neem ik Do ook mee, want zij is heel goed bevriend met Rein, Daan en Nils. Het is 10.03 en om 11 uur is Do hier, dus ik moet echt even gaan opschieten! Ik stap uit bed en doe een badjas aan, anders is het zo koud. Ik slaap immers shirtless, natuurlijk heb ik wel een voetbalbroekje aan, maar dat was het dan ook.
In de badkamer neem ik met een mega sneltreinvaart een douche. Vlug was ik mijn haren en besluit daarna nog 5 minuten van de warmte te genieten. Als die minuten voorbij zijn schuif ik het douchegordijn opzij en neem een handdoek uit de kast. Ik droog mijn lichaam af en sla vervolgens de handdoek om mijn middel, zo loop ik terug naar mijn kamer.
De deurbel gaat als ik net klaar ben met het laatste wat ik nog moet doen, mijn haren. Ik dender knal hard de trap af en maak met volle vaart de deur open. Daar staat ze dan, mijn meisje. Ik geef haar een dikke knuffel en een kus op haar mond 'ik heb je zo erg gemist Do, wauw ..' ik jou ook fluistert in ze in mijn oor en drukt een kus op mijn lippen. 'Kom binnen, ik moet nog even mijn schoenen en jas aandoen, mijn OV-Chipkaart zoeken, mijn sleutels zoeken en dan ben ik klaar, ga maar vast op de bank zitten ofzo. Doe vooral ofdat je thuis bent !'
Snel ren ik weer naar boven, naar mijn kamer. Ik zoek mijn OV, ik dacht toch echt dat ik 'm gisteren had zien liggen op dit kastje. Ik kan niet zonder want we gaan vandaag naar Nils en dat moet met de trein, maarja zonder OV geen trein voor mij. Ik gooi alles van mn bureau af, er vliegen pennen, schoolboeken, t-shirts en een bus haarlak door de lucht. Aha daar is ie, onder mijn laptop! Ik stop het plastice kaartje vlug in mijn broekzak en loop naar mijn kleding kast. Onderin staan de schoenen, ik ga voor mijn nikes. Vlug stap ik erin en prop de veters langa de zijkant, strikken? Daar doe ik niet aan, dat is voor kleuters hoor ..
Ik pak de rest van de dingen die ik nodig heb en storm dan de trap weer af 'nounou, dat doe je snel hoor playfair!' Ik doe iets wat op een hairflip lijkt en ga naast Dominique op de bank zitten. De TV staat aan op rtl 4 'wat kijk je ?' Vraag ik. 'Geen idee wat dit is, het heet "New Girl" meer weet ik niet. Tis echt een mega vaag verhaal ofzo' ik knik, t zal wel haha.
'We hoeven onze trein pas over een halfuur te hebben maar we kunnen vast naar de starbucks, daar een drankje pakken en wachten op Rein en Anne en dan erna richting Amsterdam met zijn vieren.' 'Jaa doen we, leggoooo!'
JE LEEST
everything I do is wrong {MainStreet}
Teen Fictionhey ik ben Dominique en ik ben 14 jaar. de meeste mensen noemen me Do, nou ja 'de meeste mensen'.. er wordt niet echt tegen me gepraat, iedereen hier die ik ken haat me zo'n beetje, waarom? geen idee! ik doe me wel voor alsof ik gelukkig ben maar...