Seçim Töreni

174 16 47
                                    

İyi okumalar...

—·—·—·—·—·—·—·—

Hagrid, tren durduktan sonra onları kayıklara bindirip görkemli Hogwarts şatosuna götürmüştü. Profesör McGonagall isimli sert görünümlü bir cadı karşılamıştı onları. Uzun boyluydu ve siyah saçlıydı, zümrüt yeşili bir cüppe giymişti. Amber, bu profesörden çekeceği olduğunu o an anlamıştı.

Kadın, onlara Hogwarts'ı ve binalarını anlatmıştı. Fred, George ve Nell'in binalar hakkında abarttığını da o zaman anlamıştı. Profesör McGonagall, beklemelerini söyleyip oradan ayrılmıştı.

Herkeste bir heyecan vardı. Fred ve George, neler olacağını kızlara söylediği için Nell ve Amber oldukça rahattılar. Ancak biraz önlerinde duran kız, bildiği tüm büyüleri gözden geçiriyordu. Kızın adı Hermione Granger'dı, trende tanışmışlardı. Neville adında bir çocuğun kurbağasını bulmasına yardım etmek için tüm kompartımanları gezmişlerdi. 

Nell'le bir çocuğun bakıştığını gördü Amber. Birbirlerine saf nefretle bakıyorlardı. Çocuk, Nell'e çok benziyordu. Platin sarısı saçları ve buz mavisi gözleri vardı.

"Hey, Nell. O kim?"

Nell, Amber'a döndü. "Draco. Benden birkaç ay büyük olan kardeşim." Alayla konuştu. "Ne kardeş ama!"

Amber önce düşündü, bu çocuğu hatırlamıştı. "Sanırım kardeşini Diagon Yolu'nda görmüştüm, hep pisliğin teki midir?"

Nell kafasını olumlu anlamda salladı. "Önde gideni bayrak sallayanı. Ve lütfen, kardeşim olduğunu söyleme, ondan nefret ediyorum."

Az sonra Profesör McGonagall gelmişti. "Birinci sınıflar, beni takip edin."

Amber, Büyük Salon'a açılan büyük meşe kapılardan girdiği zaman, bu anı asla unutamayacakmış gibi hissetmişti. Her şey o kadar güzeldi ki! Tavanın olması gereken yerde gecenin yıldızlardan oluşan olağanüstü manzarası vardı. Tüm salon, havada asılı duran binlerce mumla aydınlanıyordu.

Bir taburenin üzerinde duran oldukça eski bir şapkanın bilgilendirici şarkısının ardından Profesör McGonagall tekrar konuştu. "Adınızı söylediğimde, bu tabureye oturacaksınız. Seçmen Şapka sizi binanıza ayıracak." Boğazını temizledi. "Abbott, Hannah!"

Sarı at kuyruğu saçlı, pembe yüzlü bir kız çıktı ortaya, şapkayı heyecanla kafasına geçirdi ve seçileceği binayı bekledi.

"HUFFLEPUFF!" diye bağırdı şapka, sağdaki masadan bir alkış koptu.

"Bones, Susan!"

"HUFFLEPUFF!"

"Boot, Terry!"

"RAVENCLAW!" 

"Brocklehurst, Mandy" de Ravenclaw'a katıldı, ama "Brown, Lavender" yeniler arasındaki ilk Gryffindor'lu oldu, en uçtaki sol masa alkıştan inledi.

Derken "Bulstrode, Millicent" Slytherin'li oldu. O masayı hiç gözü tutmamıştı Amber'ın.

"Calliope, Ida Daisy!"

"HUFFLEPUFF!"

 Nell ve Amber saçma iddialara girerken "Finch-Fletchley, Justin" Hufflepuff binasına gitmişti bile.

"Granger, Hermione!"

Hermione koşarcasına gitti tabureye, eski püskü şapkayı telaşla geçirdi kafasına. Şapka, kızda bir süre düşündü.

"Bence Ravenclaw olacak." diye fısıldadı Amber, Nell'e.

Nell omuz silkti. "Gryffindor gibi geldi bana." dedi.

Amber Potter: 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin