9. Farkut

243 19 2
                                    

Joonaksen pov:
Taas on viikko kulunut. Kävin kyllä välissä kotona, mutta olen majaillut jälleen Nikon luona. Emme voi enää olla erossa toisistamme. Tänään mennään taas töihin, pitäisi suunnitella keikkasettiä, sillä kohta lähdetään jo kiertueelle! Tai no, on siihen vielä muutama kuukausi, mutta aika juoksee! "Muru monesko päivä se oli se öö kuvaus juttu" Niko huusi makuuhuoneesta minun ajatellessa jotain turhaa.
"Öö mä varmistan" sanoin ja kaivoin puhelimeni esille. Menin minun ja Joelin viesteihin ja etsin päivämäärän. "27.11" huusin hymyillen. "Okei kiitos" tuo huikkasi. Lähdin kylppäriin, ajattelin lakata kynnet. En nyt ole jaksanut tuoda kaikenmaailman geeliuuneja ja lakkoja tänne Nikolle, joten tyydyn tavalliseen lakkaan. Onnekseni Nikolta löytyy valkoinen sekä musta. Istuin vessanpöntön kannen päällä ja keskityin lakkaamaan kynsiäni. En huomannut Nikon astuvan kylpyhuoneeseen, joten en odottanut että tuo ottaisi minusta kuvaa. Hän laittoi sen instastoryynsä. "Ootpas söpö" hän sanoi ja silloin vasta havahduin tuon olevan kylpyhuoonessa.
"Otiksä musta kuvan?" Kysyin ja esitin mököttäväni. "Eeen" tuo virnuili. Kavoin puhelimeni ja menin instagramiin koska jotenkin osasin olettaa mitä tuo oli tehnyt. Aivan.

(Timeskip 3h)
Nikon pov:
"Niko lähettäiskö pikkuhiljaa ku kello on jo kolme?" Joonas kysyi istuessamme sohvalla. "Joo mä laitan Rommille ruuan nii voidaan sit lähtee" hymyilin ja nousin sohvalta. Matkalla suukotin ja silitin tuon söpöliinin hiuksia. Niin ja myös Rommia rapsutin.
"Olisko tää hyvää?" Kysyin kissaltani näyttäen märkämuonapussia. Ihan kuin tuo ymmärtäisi, mutta heilutti häntäänsä ainakin kuin koira. Uskoisin että kelpaa.

(Studiolla)
"Kuin te nykyään tuutte aina samaan aikaan?" Olli nauroi meidän astuessa sisälle. "Joonaksen kyydillä pääsee niin kätevästi" puolustin nopeasti. "Jep, ku Niko on siinä matkanvarrella" Joonas lisäsi.
"Kätevää" Tommi totesi. "Joo alotetaas" Aleksi muistutti ja hymyili. "Oota haen redbullin vielä" Joel hihkaisi, ja lähti kipittämään jääkapille. "Ei taida nukkua Hokka yöllä, iha muut jutut mielessä" Olli nauroi. Niin me muutkin, paitsi Joonas joka ei ymmärtänyt Ollin läppää. "Siis hä?" Tuo kysyi hämmentyneenä. "Voi että" sanoin ja selitin Joonakselle jutun pointin. "Aaa!" Tuo hokaisi ja alkoi nauraa. "Nyt sitte viimestää alotetaan" Aleksi hoputti. "Työmyyrä!" Nauroimme ja huusimme samaan aikaan, jolloin Aleksi vain näytti keskisormea ja avasi koneensa.

"Moikka!" Huikkasin ja lähdin Joonaksen perään autolle. Istuimme autoon, Joonas kuskin ja minä pelkääjänpaikalle. "Hei käydään jumbossa" Joonas tokaisi innoissaan. "Jos se on auki enään tähän aikaan" huomautin ja kaivoin puhelimen esille katsoakseni kauppakeskuksen aukioloaikoja. "No?" Joonas hermoili. "Menee puol seiska" ilmoitin ja katsahdin tuohon. "Kello on?" Hän vielä varmisti.
"Viis" Sanoin ja asetin käteni tuon reidelle. Hän siirsi oman kätensä siihen. "Lämmin käsi" Joonas sanoi hymyillen.

Joonaksen pov:
"Mihin kauppaan sä halusit" Niko kysyi liukuportaissa. "Ainaki dressmannille" sanoin innoissani ja tarrasin tuon kädestä. "Sinne sitten" hän vastasi ja lujensi otettaan.

"Onks tää hieno?" Kysyin sovittaessani jotain aika basic pitkähihaista. "Joonas kaikki sun päällä näyttää hyvältä, on hieno" tuo hymyili silmät suurina. Söpö. "Otanko?" Kysyin. "Otat" hän sanoi ja hymyili leveämmin.
"Tykkääksä näistä?" Kysyin kun katselimme farkkuja. "Ihan hienot, en vaan tiiä missä käyttäisin, enkä viittis laittaa noin paljon rahaa" Niko sanoi ja hiveli housuja sormenpäillään. "Mut tykkäätkö sä niistä?" Varmistin. "Joo, tosi paljon" tuo hymyili ja katsahti minuun. Nyt tiedän yhden joululahjan mitä Niko tarvitsee. Hänellä on ehkä yhdet farkut. Joo jouluun on ehkä kuukausi, mutta hyvä tietää ajoissa.

Kävimme vielä hakemassa sushia, ja sitten lähdimme. Autossa olimme oikeastaan vain hiljaa ja kuuntelimme ylex juontajien kuivia vitsejä. Kyllä me niille nauroimme. Nikolla on maailman ihanin nauru, ja se hymyilyttää aina.

"Tuu nytte" Niko hoputti minua kun kävelimme kohti kotia pihalla. "Joojoo" nauroin. En tiedä minne tuolla oli kiire, ehkä vain kylmä. Kun saavuimme Nikon ovelle tuo yritti avata ovea ilman avainta.
"Niko se on varmaan lukossa" nauroin. "Aivan" tuo tokaisi. "Hyvä pointti" hän vielä lisäsi. Astuessamme sisälle, Rommi oli meitä vastassa. Harvinaista, sillä tuo harvemmin tulee toivottamaan ketään tervetulleeksi. "Laitanko saunan?" Niko kysyi, emme ole käyneet pitkään aikaan saunassa. "Joo laita" sanoin innoissani. Teki mieli mennä saunaan, ja jääkaapissa oli muutama saunakaljakin. Kun odottelimme saunan lämpeämistä, katsoimme jotain paksaa netflix sarjaa. Ihan outo sarja, en kyllä katso uudestaan. "Tuu Jonsku" Niko sanoi katsottuaan kelloa ja nousi sohvalta. "Miks sä sanot aina Jonsku?" Ihmettelin. "Noku se on söpö nimi" tuo lässytti. Naurahdin. Kävimme hakemassa pyyhkeet kaapista, ja menimme sitten kylppäriin. Niko meni kastautumaan, ja menin tuon taakse. Kiersin käteni hänen ympärilleen, ja suutelin tämän kaulaa takaa.
"Joonassh" tuo supisi. Vettä valui päällemme, ja olimme vähällä kaatua. Lopulta selvisimme ehjin nahoin saunaan. "Vittu ne bisset" Niko repesi nauramaan. "Mä käyn hakee ne" hän lisäsi ja poistui hetkeksi. Pian hän tuli takaisin kahta bisseä rikkaampana. "Saatkos kiinni" tuo virnuili. "Niko jooko anna se vaan, meinattiin jo äsken kaatua" nauroin. "No okei sitten jos kerran niin nätisti pyydät" tuo sanoi ylpeänä. "Kiitos kulta" sanoin ja suukotin tuota poskelle.

———
762 sanaa

Multa sulle <3 JikoWhere stories live. Discover now