2. Puistolenkki

279 19 10
                                    

Nikon pov:
Joonas oli tehnyt tarkkaa tutkimusta kaulallani. Se tuntui ehkä liiankin hyvältä. Hän alkoi etsiä vyötäni, ja avata sitä. "Hei Joonas pieni, mennään vaan nukkumaan" yritin hienotunteisesti vihjata tälle ettei halumme olleet samat. "MikS? EtKö Sä TyKkäÄ mUSta?" Joonas sanoi kuulostaen surulliselta. "Hei jutellaan tästä aamulla, tuu nyt vaan nukkuu" sanoin ja halasin tuota. "nO oKeI" Joonas haukotteli.
Talutin tämän makuuhuoneeseen, ja tuo rojahti suoraan sängylle. Nukahti aivan sekunnissa. Itse kävin vielä ruokkimassa Rommin, ja sitten kävin kusella. Vein vessaan burana purkin, ja lasin, että Joonas voi sitten aamulla oksentaessaan napata ne pöydältä. Olenpas minä huomaavainen. :)

(Timeskip aamuun)
Joonaksen pov:
Heräsin aivan jäätävän kauheaan oloon. En ollut kotona, vaan Nikolla. Juoksin kylppäriin, ja laattasin onnistuneesti pönttöön. Hyvä Joonas. Huomasin pöydällä buranaa ja lasin, joten laitoin buranan suuhun, täytin lasin vedellä ja kittasin kaiken alas. Kömmin takaisin Nikon viereen. Tuo nukkui söpösti ja sikeästi. Eiku hä? Sikeästi vain. Ei Niko ole söpö.

(Timeskip 2h)
Heräsin uudelleen. Niko oli noussut, ja äänestä päätellen tuo katsoi jotain ja teki samalla ruokaa. Menin keittiöön katsomaan mitä tuo touhuaa. Katsoi puhelimestaan jotain vanhaa haastattelua, ja teki jotakin kananmunista. "Mitä sä teet?" Kysyin ja nojasin keittiöntasoon. "Katon haastista ja teen munakasta" tuo naurahti. "Riittää muuten sullekki" tuo vihjasi. "Juu käyn suihkussa" sanoin ja lähdin hipsimään kylpyhuoneeseen. En kuitenkaan voinut vielä astua suihkuun, sillä paskalla ollut kissa tarvitsi vielä vessarauhaa muutaman kymmenen sekunin ajan.

Nikon pov:
Sain juuri kokkailuni valmiiksi, ja kokosin kahdelle lautaselle munakasta. Silloin juuri sopivasti Joonas oli saanut kampetta päälle, ja tuli syömään. "Mikä olo? Olit aika rapeessa kunnossa" sanoin ja naurahdin kuivasti. "Yllättävän jees, otin tossa puol kasilta buranan" tuo sanoi ja pisti munaa suuhun.
"Se pilleri kyllä tekee ihmeitä. Mut hei voitasko puhuu vähä eilisestä?" Kysyin, ja yritin vaikuttaa täysin normaalilta. "Teinks mä jotain tyhmää?" Tuo kysyi ja nauroi. "Eksä oikeesti muista?" Kysyin ja pyörittelin hiuksiani. "Een? Pitäsikö mun?" Joonas vaikeni. "No tavallaan" sanoin kiusaantuneena.
"Jutellaan sittenki myöhemmin" lisäsin, ja niin me söimme täydessä hiljaisuudessa.
Saimme syötyä, ja laitoin astiat koneeseen. Menimme hetkeksi katsomaan jotain saippuasarjaa televisiosta. Katsahdin bändimme ryhmää joka tulvi viestejä.

Spruce is on fire 🔥
Joel✨: Heii pidetään treenit 18.00
Matelan poika: Ai sähän oot reippaalla päällä, mikä ettei
Junnu: Saatana mikä keissi
Minä (Niko): 😂
Joel✨: Noni Porko missä kunnossa
Minä(Niko): Mun luona, burana oli tehny taikoja
Alfaalfa: kova

Laitoin puhelimen taskuun. "Mitä?" Joonas kysyi tarkoittaen viestejä. "Treenit kuudelta" vastasin ympäripyöreästi. "No kello on kaks, voinko olla täällä siihen asti?" Joonas uteli. "Voit" vastasin hymyillen.

(Timeskip 45min)
Joonaksen pov:

"Lähetään kävelemää puistoo, jutellaa sielä" Niko sanoi kun tuli makkarista kissa sylissään. "Joo, mennää vaa"
Olimme saaneet ulkovaatteet päälle, ja Niko vielä hyvästeli pikku terrorinsa. "Eiköhä mennä" Tuo sanoi ja nappasi avaimet. "Joo o" huokaisin, koska pelotti mitä on tällä kertaa tullu tehtyä. Kävelimme jonkin aikaa vain hiljaa, kunnes saavuimme puiston kohdalle. Oli vähän pakkasta, mutta lunta ei ollut paljoa. Istuimne kylmälle penkille. "Noni mitä mä tein" kysyin heti ja yritin hymyillä. "No siis pussailtiin tai no nuoltiin sielä baarissa, ja sitte ku tulti mun luo, nii sä halusit jatkaa. Työnsit mut seinää ja teit kivoja merkkejä mun kaulaan" Niko selitti ja naurahteli kuivasti. Ei hitto Joonas. Oon tyhmä. "Eikai muuta käyny?" Varmistin. "No siis hivelit mun vyötä aika omistushaluisesti mut mä sanoin ei. Kyl sä yritit vielä jotain mutista mut menit sitte ihan kiltisti nukkuu" Niko jatkoi. "Anteeks Niko, oikeesti" sanoin nolona ja painoin pääni polviin.

———-
558 sanaa

Multa sulle <3 JikoWhere stories live. Discover now