EMPAT Bulan sudah berlalu semenjak Renjun pulang ke Korea.
Dan,dia masih belum tahu dimana Jeno.
Tipulah kalau Renjun cakap dia tak rindu, kawan baik dia kan?
Namun,dia cuma berharap agar lelaki itu baik-baik sahaja walau dimana dia berada.
Fikirannya melayang kepada Aileen, Soon-to-be his wife.
Haih, kalau ikutkan hati,sekarang juga dia terbang ke Malaysia lepastu bergegas ke Taiping dan bawak Aileen ke rumah Tok Kadi.
Tapi, itulah dia mampu merancang dan Allah menentukan..
'Alah kau ni jun mengada-ngada lah, bukan ke esok kau nak bawa mama dan papa jumpa si Aileen tu? Bertahanlah sikit. Lembik ah kau ni' Hatinya berkata membuatkan Renjun mencebik.
Halah-halah,hati pun tak seteru pula dengan otak dia.
Tapi betulah tu,esok dia nak jumpa Aileen eh mama dan papa nak jumpa Aileen hehe.
Haechan dan Mark yang baru tiba ke dapur itu tersengih kecil melihat Renjun yang termenung seorang diri itu.
Alahai,Angau lah tu.
Tahulah esok nak jumpa kekasih hati.
Echan nak ikut juga! Tapi belum scene dia ke Malaysia lagi HAHHHA..
Bukan apa,Haechan nak juga melawat Taiping itu,nak tengok awe–
Eh bukan,nak melawat Zoo Taiping haa zoo HHAHAHA..
Haechan menyiku Renjun.
"Yuhu, Renjun buat apa tu ? Tengah rehearsal duduk depan mertua ke?" Soal Haechan.
Renjun mencebik.
Sesungguhnya Renjun lelah,tapi terhibur lah juga meskipun terkadang timbul juga rasa geram.
Tapi Haechan ibarat matahari yang menyinari.
Hmm,Renjun tergeleng kecil.
Ni kalau Haechan dengar ini,memang habis dia tayang muka bangga dia tu.
"Ish kau ni chan,nak apa ni tiba-tiba muncul?" ujar Renjun.
"Weyh,angau teruk dah kau ni.. Inikan dapur,buat apa lagi datang dapur kalau tak makan atau minum air? Haa kantoilah jun kau selalu tidur kat dapur, cerita kat Taeyong Hyung baru tahu" Ujar Haechan membuatkan Renjun hanya diam.
Mark yang sedang minum err Mellow eh air Milo eh jap kat Korea ada Milo ke?
Ah,anggap jelah Renjun sempat bawak balik Milo as buah tangan gitu.
Dia menyisip sedikit air itu sebelum berbicara.
"Weyh,semalam en aku dengar Jaemin bercakap-cakap dengan siapa entah"
Ujar Mark membuatkan Haechan dan Renjun tertarik dengannya.
Terutamanya Renjun lah kan, disebabkan dia tahu Jaemin memang ada simpan sesuatu.
YOU ARE READING
[C] Bimbinglah Aku,Sayang
Fanfiction[Dalam fasa mengedit / minta maaf awal awal kalau editing berhenti tengah jalan ] "Sayang,bimbinglah aku ke jalan-Nya" ᴘʟᴀʏʟɪsᴛ ᴀᴠᴀɪʟᴀʙʟᴇ ᴏɴ sᴘᴏᴛɪғʏ! . . . An Islamic Fanfiction by kyunqijoo_ Starring:Huang Renjun X Aileen Ammara