Tharet byl odhodlán konečně slyšet podrobnou pravdu. Cloumala jím netrpělivost, a jakmile Blizzard sdělil své úmysly, vyzýval ji pohledem, aby začala vyprávět.
Bílá vlčice cítila, jak se příchod Bestie na tohle místo blíží, neváhala tedy začít rovnou a zpříma. Ještě jednou si srovnala v hlavě všechny myšlenky a pustila se do vyprávění toho, co se kdysi dozvěděla od Flamea a Crescenta. Snažila se odprostit od svého spojení s tím příběhem, aby mohla mluvit prostě a věcně, jako by si s Tharetem měla povídat o počasí.
„V jedné smečce kdysi žili dva sourozenci – vlčice a vlk. Oba byli obdařeni schopností vyvolat plameny, vlk modré, vlčice zlatavě oranžové. Ačkoli tuto schopnost v sobě nosili oba odjakživa, zbytek smečky o ní věděl jen u vlčice, neboť ta měla s plameny od malička problémy. Často podlehla výbuchům a plameny stěží dokázala ovládat. To se postupně zlepšovalo, smečce se však navždy vryla do paměti jako někdo, z koho měli věčný strach. Netušili, kdy se v ní opět může něco zlomit, báli se, aby se v noci neprobudili a nezjistili, že jejich tábor je v plamenech. Nikdo jí to nedával přímo najevo, nicméně za jejími zády se vedly dlouhé rozhovory o nutných následných krocích. Potřebovali se jí zbavit, jenže byla stále velice mladá."
Tharetovy oči jen zářily. Připadal si jako malé vlče, jemuž matka vypráví pohádku. Hladově hltal každé jediné slovo, které mu Blizzard předhazovala, jako by to byly kousky masa.
„A ten vlk?" zeptal se dychtivě.„Ten své plameny po celou tu dobu dokázal dokonale skrývat. Byl mnohem klidnější, rozvážnější a chladnější povahy. Všichni ho brali za běžného vlka, který má ďábelskou sestru."
Blizzard to náhlé radostné vzrušení vlka, který před ní seděl, trochu znervózňovalo a pokoušela se ho pohledem nějak klidnit. Doufala, že mu vše jen jednoduše poví a pak odejde, jenže Tharet působil, že má v hlavě celou zásobu otázek a k příběhu, který vlčice vyprávěla, jako by se přilepil. Nešlo ho setřást.
„Co dál?"
„Vztahy ve smečce se začaly zvrtávat a všichni podvědomě tušili, že příčinou toho rozvracení je mladá vlčice, která všechny děsila. Osudový moment nastal, když byli rodiče našich hlavních hrdinů zavražděni. Nedlouho poté byl i Beta smečky nalezen mrtvý. Můžeš hádat, jak zemřel."
„Nemám tušení."
Blizzard se potutelně usmála. Když už tu tedy byl, rozhodla se vyřádit na barvitějším popisu.„Dočista shořel. Téměř ho nepoznali. Zbylo jen zohavené, zuhelnatělé tělo. Asi jsi vytušil, že okamžitě obvinili mladou vlčici, přišlo jim jasné, že to ona ho sežehla se zemí. Nikdo neměl odvahu jí prokousnout hrdlo a museli se tedy spokojit s jejím vyhnanstvím. Zuřivě se zmítala, protestovala a všechny je proklínala. Slíbila, že se vrátí. Ve vyhnanství ji při životě udržoval jen její naprosto nelítostný hněv – byla přesvědčená, že ji obvinili neprávem. Možná bývala neustále roztěkaná, šlo o smrt jejích rodičů, ale nikoho nezabila.
Alespoň doposud. Od té doby totiž v jakékoli smečce, na kterou narazila, způsobila naprostá jatka, čímž svůj vztek jen krmila. Pak konečně vyvrcholil tak, že přišla řada na tábor její rodné smečky. Vyžívala se v sledování jejich zmučených výrazů, prosebných výkřiků a zoufalých voláních pomoc. Přežil jen její bratr."Bílá vlčice cítila, že čím blíže vyvrcholení příběhu bude, tím obtížnější bude zamaskovat jeho osobní stránku, zatím však pokračovala. Odmítala se podvolit jakékoli slabosti.
„Označil ji za krutou bestii, ona však věděla, že to on je původcem toho všeho, protože prvotní vraždu vykonal on, když pomstil jejich rodiče a nechal Betu zhynout ve svých modrých plamenech.
Jen kvůli němu musela smečku opustit. Pohádali se, pohádali se do krve, a za znepřátelených pocitů se rozešli. Z vlčice zmizely veškeré zlomky všeho, co jí dokázalo ještě udržet chladnou hlavu. Přestávala být vlkem, stával se z ní démon, kterého stejně jako její bratr začali všichni označovat za Bestii s velkým B. Nesla si prokletí – nikdy se nemohla dočkat klidu, mučila všechny, kdo jí vešli do cesty. Když se znovu setkala s bratrem, bylo to naposledy. Bílý vlk ji zabil."
ČTEŠ
Plameny smrti
Adventure[Pokračování mojí první knížky Modrý Oheň. Pro porozumění si ji přečtěte, Plameny Smrti na ni mírně navazují a mohly by spoilerovat. Spoilerovat může i tenhle popis, tak pokud si to nechcete zkazit - tohle je poslední varování.] ••• Blizzard se stál...