CHAPTER 5: Laag
-
PAGAWAS ko gikan sa akong kwarto. Sige pa kog panghuy-ab. Mao pay pagmata nako. Nidiretso kos kusina para magtootbrush. Naabtan nakos Mama didto gahiwa ug lamas."Unsa imong lutuon Ma?" Ngutana-ngutana dayon ko para di ko niya makasab-an kay hapit na alas otso ming mata.
Mangasaba man gud ni siya. Maong unhan na nakog lingaw-lingaw.
"Bulak sa katuray," ingon siya.
"Woahh! Really? Haman...?" Milili kos lababo kung asa sa niya gihumol ang bulak sa katuray. "Naa gyud," dugtong pa nako. Wala man gud mi ani diri.
"Ila Lolo ni gikan?" Nangutana pa gyud ko.
"Ay aha pa man diay?" Pamilosopo niya.
"Lage. Butangig sardinas ha?!" Ingon ko dayon nisulod nakos cr namo.
"MANGAON NA!" Sabay ming napatan-aw ni Dodong sa among Mama na bag-ong gawas gikas kusina.
"Pag ngang tv dong," dali-dali kong nitindog para mabilin si dodong didto ug para siya nay mupatay sa tv.
Nisandok dayon ko human makalingkod. Gidaghan nakog kan-on dayon nagbahug pud ug sud-an. Wala nakoy pake katong niabot si Dodong.
Wala mi pray pray. Ambot. Basta gigutom nako. Alas nuwebe na kaayung dako. Kinsay di gutumon ana?
"Oh, ikaw nay panghugas dira Rhea wa kay tarbaho." Gakusmod nalang kong niadtog lababo. Nanghugas ko ug dali dali kay muadto ko ilang Jeann. Naa koy ipangutanas buang.
Nanrapo na dayon kog kamot ug nibalik sa kwarto para magkuhag ilisan. Maligo sa ko usa adto ilang Jeann. Kaigang lang.
"MA! ADTO SA KO KADYOT ILA JEANN!" Singgit nako kay naas likod balay si Mama na mûbo napud sa iyang pinalanggang bulak.
Akong manghod naara sigeg dulag ml human mitan-aw sa tv. Yahay kaayog life ning dodonga.
"MA! ADTO SA KO 'KADYOT' ILA JEANN!" Utro nako kay way nitubag nga Mama.
"Lage oi! Ay sig singgit!" Galagot na tubag niya. Bag-o lang siyang sulod diri.
Kadyot ra akong perminteng pananghid pero madugayan diay kayko perminte. Wala man poy big deal. Duol ra man ilang Jeann ug balay sa uban pa nakong giahak na mga ig-agaw. Usahay gay didto nako mangiyudto(joke maniudto) HAHAHA.
Paggawas nako sa among pulang gate init kaayo maong nidagan ko patabok. Wa man poy sakyanan pa. Oo, daplin kalsada ning amo.
Bintaha diris tabok daghag punuan sa mangga na mga labong kaayo landong ka kung maglakaw ka. Much better pa kay musampak sa imo ang fresh na hangin. Basakanan man pud gud ang kilid. Daghan daghan nag sakyanan ang nangagi. Napasampong kos akong ilong kay abog kaayo.
Bitaw daghan kaayog nag-witwew, nanan-aw nako. Di sa panghinambog naa pud baya koy itsura. Ilabi na karon naka-short kog maong tapos naka-oversize T-shirt lami kaayo akong paminaw. Ing ana gyud na basta komportable kas imong suot wa nakay pake sa ilang iingon dana.
Nakit-an nakos Jeann nagduyan-duyan's ilang balkon while nag-cp. Hinay-hinay kog lakaw ug dayon nikatkat kos lingkuranan sa balkon para dali maabot ang duyan ug dayon giuyog nako siya ug kusog.
"AYYYY! YAWAAAAA!"
Nakulangan pako maong gihuho pa gyud nako siya duyan. Ka-boom! Nahug oy. Nibuto pa.
"YAWAAAAAA HUHUHUHU!"
Gitan-awg dayon ko niya.
"HAHAHA, luoyag nawng Jeann oy!"
BINABASA MO ANG
Balas (Anak ni Randy)
Romansa(BISAYA SERIES 1) Areon Francisco, "Saksi ang balas sa una natong kita, Rhea. Ug kabalo siya kung unsa ka para sa akoa. Una palang kabalo na'ko na kaya tikang pakaonon ug balas ug wala na 'tay luto, sa future." *** DIALECT: Bisaya