ㅤ
♡
Kringggg !
Bunyi telefon rumah yg bingit memenuhi seluruh ruangan. Chohee yg sedang makan didapur segera berlari untuk menjawab panggilan itu. "Helo?"
"Chohee, mana mak kamu? Boleh panggil dia?"
Ibu Jungwon. Chohee tersenyum kelat, dia sentiasa berharap agar Jungwon menghubunginya tapi sudah hampir 6 tahun budak tu mendiamkan diri di Incheon. Tak pernah dia duga yg Jungwon akan meninggalkan dirinya dalam jangka masa yg sangat lama seperti ini.
Rindu.
Kini, dia sudah berusia 20 tahun dan dia masih belum mendengar apa-apa berita berkenaan dengan Jungwon.
"Oh. Kejap ya, aunty" Balas Chohee. Dia membuka langkah memasang niat untuk memanggil ibunya yg berada di belakang.
Tiba-tiba fikirannya berubah. Dia mengangkat telefon semula. "Aunty.. Jungwon ada dekat situ tak?"
"Chohee nak bercakap dengan dia kejap, boleh?"
"Oh kejap ya aunty panggil dia dulu. Jungwon! Turun lah sini! Chohee nak bercakap dengan kamu!"
Chohee meneguk air liurnya sendiri cuba untuk menenangkan diri. Dia berasa gemuruh tanpa sebab.
"Jungwon, cepat lah. Chohee cari kamu ni"
Nada suara Puan Yang menjadi perlahan, mungkin Jungwon sudah datang. "Oh. Nanti lah, ibu. Jungwon sibuk" Balas Jungwon ditalian.
Suaranya kedengaran sangat serak disebabkan baru bangun. Paling mengejutkan sekali, suaranya sudah berubah menjadi lebih berat tidak seperti kali terakhir Chohee dengar dulu. Nampaknya, Jungwon dah besar.
Satu senyuman timbul dibibirnya. Dengar suaranya pun dah cukup. "Nampaknya dia baik-baik je. Dah besar dah" Katanya perlahan.
"Betul ni tak nak bercakap dengan Chohee?"
"Ya"
"Chohee, Jungwon sibuk katanya"
"Tak apa. Chohee panggil mak dulu"
♡
Malam.
Chohee menyediakan seragam sekolah untuk dipakai esok hari. Maklum lah, kelas baru mesti lah dia bersemangat.Puk!
Tiba-tiba kepalanya ditepuk oleh Heeseung dari belakang. Pantas dia menoleh. "Sakit lah!" Setrika yg panas itu dihalakan ke arah abangnya."Hoi! Kau nak bunuh abang kau ke?!"
"Tahu takut"
Dia menyambung menggosok bajunya sambil tersenyum kemenangan.
"Tengok lah perempuan 20 tahun ni, dah dewasa dah tapi masih stuck dekat sekolah menengah pfft" Ejek Heeseung lagi.
"Eh diam lah. Sekurang-kurangnya aku ni belajar bukan cam kau tu dah tua kerepot still menganggur"
Heeseung yg sudah kalah itu tidak bisa berkata apa-apa lagi. Dia hanya mampu menampar bahu adiknya lalu melarikan diri.
"Mak! Tengok abang ni!"
♡
YOU ARE READING
❝Boy : I'll Protect You❞ + Jungwon
Fanfiction13+ ❝Aku belum sedia nak lepaskan Jungwon yg dulu❞ Dia tiba-tiba tinggalkan aku dan kembali sebagai orang yg berbeza. Mana Jungwon yg polos dan comel dulu? ┌ · · · · ♡ was ranked 1 #jungwon Draft : 15 December 2021 Start : 22 December 202...