16 - i never said i hate it

322 71 7
                                    

"Em, nak beli apa lagi?" Jungwon bertanya setelah sekian lama mendiamkan diri. Rasa malu setelah mengatakan ayat tadi sudah hilang.

"Aiskrim mint choco"

"Choco.." Sebutnya perlahan. Teringat nama samaran istimewa yg dia berikan kepada Chohee sewaktu kanak-kanak dulu.

Gadis itu memberikan respon. "Hm? Kau panggil aku ke, Won?" Tidak sengaja menyebut nama samaran Jungwon yg lama. Mereka berdua berpandangan dengan kekok, mata dikedipkan beberapa kali.

"Erm.. tak, aku tengah cari aiskrim tu"

"Oh.."

Jungwon mencapai aiskrim perisa mint choco didalam peti sejuk kemudian diletakkan ke tempat kaunter diikuti dengan 'barang-barang' yg lain.

"Biar aku bayar sekali barang kau ni" Ujarnya, sudah bersiap sedia untuk menyeluk dompetnya.

"Eh jangan. Abang aku dah bagi duit-"

"Tak apa"

Malas mendengar gadis itu membantah, dia segera memberikan kad kreditnya kepada juruwang dihadapan. Dapat dia dengar Chohee mendengus kegeraman.

"Okey ini dia barang-barang adik. Terima kasih"

Jungwon cepat-cepat mencapai beg plastik itu sebelum Chohee sempat mengambilnya. "Jum balik" Katanya selamba.

"Kau tak perlu buat semua ni lah, Jungwon. Heeseung dah bagi duit dah pun" Tutur Chohee, sedang kesukaran mengejarnya yg pantas berjalan.

Jungwon berhenti secara mengejut menyebabkan Chohee tidak sengaja melanggar belakangnya. Tersembam muka gadis itu ditubuhnya.

"Au kalau nak berhenti tu bagitahu lah!"

Jungwon memasukkan sebelah tangannya ke dalam poket lalu mendekatkan mukanya kepada Chohee. "Aku boleh jaga kau, Chohee. Biar aku buat semua ni"

"Ha-"

Tangan gadis itu ditarik dengan lembut.

"Kita mesti melintas berhati-hati, kan? Dulu kau akan pimpim tangan aku setiap kali kita melintas jalan. Tapi kali ni, aku pula buat benda yg sama. Adil kan?"

Terkebil-kebil Chohee ingin membalas dan pada akhirnya dia tetap tidak dapat mengatakan apa-apa walaupun satu perkataan. Apa yg dia tahu sekarang ni tindakan Jungwon menghadirkan satu perasaan aneh didalam dirinya.

"Aku baru tahu tangan kau licin macam ni"

Luah Jungwon. Chohee sudah gelabah, dia menyembunyikan tangannya dibelakang tapi jejaka itu menyambut tangannya semula. "Dah sampai masanya untuk melintas"

Tangannya ditarik sekali lagi. Dia tidak cuba untuk melepaskan tangannya bahkan mengikuti setiap langkah Jungwon tanpa sebarang suara.

Belakang lelaki itu dipandang lama.

"Aku baru perasan, bahu dia semakin lebar.."

Dia rasa kekok dengan Jungwon yg baru ni tetapi dia tidak pernah cakap yg dia membencinya.

♡

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
❝Boy : I'll Protect You❞ + JungwonWhere stories live. Discover now