14 - strangers

339 79 0
                                    


"Jungwon, boleh tak kalau kita tak balik dulu?" Ujar Chohee, helmet yg diberikan oleh Jungwon tadi tidak dipakai sebaliknya dipeluk.

"Hm? Nak buat apa tengah malam macam ni?" Soal Jungwon pula, sempat dia menilik jam tangannya sekilas. 11:09pm.

"Em.. berborak? Banyak benda aku nak tanya"

"Contohnya?" Kali ini, Jungwon menyilangkan tangan didada dan memberikan pandangan sepenuhnya kepada gadis dihadapan.

"Macam mana kehidupan kau dekat sana, okey ke? Ada sesiapa ganggu kau ke? Em, mungkin pasal macam mana kau jumpa kawan baru. Banyak lagi.."

"Aku nak tahu pasal kau sebab.. aku rasa macam bercakap dengan stranger sekarang ni"

Luahan terakhirnya berjaya membuatkan Jungwon berasa sedih dan serba salah. Dia terdiam sejenak. Orang asing. Begitu kah dia dimata Chohee sekarang?

"Stranger..?"

Jungwon tersenyum tipis. Dia masih menganggap Chohee sama seperti yg dulu. Tapi kenapa Chohee tak rasa benda yg sama macam dia? Dia seorang je ke yg banyak berubah?

"Aku sebenarnya.."

"Ya?"

"Sebenarnya aku rindukan kau. Kau tak.. rindu aku balik ke?"

"Mestilah aku rindukan kau. Aku ingatkan kau tak kisah pasal aku lagi"

"Ha? Aku yg selalu beria nak bercakap dengan kau tapi kau selalu sibuk ataupun menolak. Kenapa?" Chohee mula kedengaran seperti marah.

"Ah pasal tu, aku.." Ayatnya terhenti.

"Apa? Hampir setiap hari aku cuba hubungi kau tapi apa yg kau buat? Sibuk, menolak. Aku benci bila nampak kau balik dan kau buat-buat macam tak ada apa-apa yg pernah berlaku"

"Kau fikir aku ni tak ada perasaan ke? Aku rindu kau macam orang bodoh tahu tak"

Jungwon diam. Perempuan ni betul-betul marah dan pertama kali dia nampak Chohee macam ni.

"Lepastu datang datang je kau dah jadi orang lain. Aku belum sedia nak lepaskan Jungwon yg dulu"

Tangannya bergerak seolah-olah mengelap air matanya. Mungkin disebabkan sekarang gelap, Jungwon tidak dapat melihat riak wajahnya dengan jelas. Tapi dia yakin, Chohee menangis.

"Kau nangis ke?"

"Buat apa aku nak nangis?"

"Chohee, aku minta maaf sebab buat kau macam tu. Aku pun rindukan kau tapi.. aku tak nak bercakap dengan kau sebab.."

"Sebab apa cakap lah!"

"Sebab masa tu aku cuba untuk move on. Kau tahu kan dulu aku sukakan kau sangat-sangat jadi kalau aku dengar suara kau mesti aku akan tersuka balik"

"Maaf. Aku tak tahu kau akan rindukan aku sampai macam tu sekali"

♡

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
❝Boy : I'll Protect You❞ + JungwonWhere stories live. Discover now