22 - i'm not your first

302 71 5
                                    



♡

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kau nak sambung belajar dekat mana nanti?" Chohee bertanya, Jungwon menyuruhnya untuk fokus menyiapkan soalan yg diterima tadi tetapi dia tidak berhenti terus mengajak jejaka itu berborak.

"Mana-mana je lah" Jungwon membalas acuh tak acuh. Pandang pun tidak. Stres barangkali.

Chohee diam melihatkan reaksinya itu. Dia menundukkan kepala dan sambung membaca soalan yg sama berulang-ulang kali.

"Maaf. Aku tak ada niat nak marahkan kau"

Dia mengangkat muka membalas pandangan jejaka dihadapannya. "Tak apa"

"Aku nak sambung belajar dekat mana kau sambung belajar. Aku nak dengan kau selalu"

Tak pasal pasal Chohee malu. Dia tidak tahu hendak membalas apa lagi. Pandai betul lelaki ni bermain dengan emosinya.

Jungwon menarik senyuman lalu meletakkan klip rambut ke atas meja. "Kali ni warna ungu pula"

"Kau beli lagi?"

"Ya, sebab kau kuat hilangkan benda-benda kecil macam ni. Entah-entah klip rambut yg aku bagi hari tu pun dah hilang"

"Mana ada. Aku ada simpan elok elok dalam bilik aku"

"Kau hargai.."

"Mesti lah"

"Chohee"

"Hm?"

"Kau.. pernah bercinta ke sebelum ni?"

Chohee terdiam sejenak sebelum menukar topik perbualan seakan-akan mengelak menjawab soalan itu. "Mak kau pergi mana?"

"Chohee, aku tanya kau dulu"

Dia mengetap bibir bawah. Soalan itu membuatkan dia tidak selesa. "Pernah. Tapi aku tak nak cakap pasal ni, boleh?"

Jungwon kelihatan sedikit kecewa. Nampaknya, dia bukan orang pertama yg Chohee akan sayangi. Kepala dianggukkan perlahan. Kemudian, mesej yg dia terima awal tadi dibaca sekali lagi.

unknown
lee chohee milik aku.
aku akan dapatkan dia balik.
jgn ganggu dia.

"Kau boleh balik" Ujar Jungwon.

Chohee memandangnya tak faham. Baru sejam dia berada di sini tiba-tiba kena balik pula. Selalunya, lepas 4 jam baru dia boleh balik. Soalan pun belum siap. Tak ke pelik tu?

"Kenapa tiba-tiba?"

"Mood aku tak baik sekarang"

"Oh. Okey" Dia bangun bersedia untuk pergi tetapi suara Jungwon menghentikannya.

"Aku bukan orang pertama untuk kau" Jungwon berbisik perlahan. Sedih.

"Kau cakap apa tadi?"

"Esok sambung lagi"

Chohee mengangguk faham sementara tangannya mengambil sesuatu didalam beg. Baju sejuk itu dia hulurkan ke hadapan wajah si pemilik. "Aku baru teringat, ni sweater kau kelmarin. Terima kasih"

"Kau ambil lah. Lagipun aku baru pernah pakai sekali"

"Em.."

"Ambil je. Kau nampak comel pakai baju tu"

"O-okey terima kasih, aku balik dulu" Sekelip mata, Chohee menghilang daripada pandangan matanya.

Jungwon tersenyum pahit. "Kekok betul kau bila dengan aku"

❝Boy : I'll Protect You❞ + JungwonWhere stories live. Discover now