40 - lovesick boy

244 59 9
                                    

♡

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Won, bangun"

Jungwon mendengar perkataan yg keluar daripada mulut ibunya itu dengan jelas tapi dia memilih untuk sambung memejamkan matanya. Semua yg terjadi tadi hanya lah imaginasi yg dia reka sendiri.

"Won, bangun lah nak. Dah 2 hari kamu tak makan. Kamu demam, kena makan"

Dia membuka mata dan air matanya mengalir perlahan. Senyuman bodoh terukir dibibirnya. "Chohee.."

"Jangan lupa makan ubat juga" Pesan Puan Yang lagi.

"Ibu, mana Chohee? Won nak Chohee. Won sayangkan Chohee" Mungkin disebabkan dia demam panas, hatinya sensitif mengalahkan tisu. Dia menangis tersedu-sedu membuatkan ibunya risau.

"Won, Chohee ada dekat sekolah. Tak boleh lawat kamu"

"Tapi Won nak Chohee. Ibu, Won rindukan dia. Sakit"

Perkara yg benar-benar menjadi kenyataan didalam imaginasinya tadi hanyalah sakit. Terlalu rindukan Chohee sehingga demam panas yg melampau.

"Kenapa Won tak boleh jadi yg terbaik untuk dia? Won nak jadi matang. Won nak jaga dia. Won dah janji"

Dia menggeliat sambil menangis kuat. Dahinya yg berlumuran peluh itu dilap oleh ibunya. "Won, nak ibu panggil Chohee?"

Jungwon menganggukkan kepalanya pantas. "Tolong"

Keluhan kecil dilepaskan. Puan Yang mula mendail nombor telefon Chohee walaupun gadis itu berada di sekolah.

Nombor yg anda dail tidak dapat dihubungi

Puan Yang mula berasa gelisah ketika Chohee tidak dapat dihubungi. Macam mana dia nak bagitahu Jungwon nanti? Dia cuba sekali lagi memandangkan Jungwon tidak berhenti menangis menginginkan Chohee.

Nombor yg anda dail tidak dapat dihubungi

"Chohee tak boleh datang. Dia sibuk" Tipu Puan Yang berharap agar Jungwon dapat bertenang sedikit tetapi ia tidak berhasil.

"Tadi kitaorang dah berbaik. Kenapa dia tinggalkan aku balik?.."

Bunyi nada dering yg bingit menarik perhatian dua beranak itu. Panggilan itu diangkat oleh Puan Yang sendiri.

"Helo? Ada apa aunty..?"

Nasib baik Chohee menelefon mereka kembali, kalau tidak entah apa yg akan terjadi kepada Jungwon nanti.

"Susah nak terangkan tapi.. boleh datang sini? Jungwon sakit sangat dan dia perlukan Chohee"

"Ibu, mana Chohee kenapa tak datang lagi?" Dapat dia dengari suara Jungwon merengek mencari dirinya didalam talian.

"Kejap ya, Chohee nak minta kebenaran daripada cikgu dulu"

Itu lah pengakhiran perbualan antara Puan Yang dan Lee Chohee. Semoga Chohee mendapat keizinan untuk pulang awal ke rumah.

"Tak boleh. Kamu tak boleh balik awal kalau tak ada sebab mustahak"

"Tapi teman lelaki saya sakit!" Dia menengking degil. Mungkin dengan ini sudah cukup membahagiakan Jungwon.

"Tak boleh juga. Duduk!"

Chohee terpaksa duduk semula, rambut dikuak ke belakang. Rasa ingin menangis risaukan Jungwon.

❝Boy : I'll Protect You❞ + JungwonWhere stories live. Discover now