ㅤ
♡
"Ha.."
Chohee melepaskan keluhan yg berat. Jujur dia rasa agak sedih melihat penampilan dan perwatakan Jungwon yg sekarang. Dia sudah berubah. Mana Jungwon yg polos dulu?
"Aku rindu Jungwon ikan bontal aku"
"Tapi apa boleh buat. Dah namanya membesar hm"
Puas bersedih. Seterusnya, dia merias muka sebelum ke sekolah. Maklum lah, sekarang dia bukan disekolah rendah lagi. Semua pelajar perempuan bersolek, mana boleh kalah.
Akhir sekali, dia mencalitkan lip tint pink dibibir.
Senyuman penuh yakin diukir sebelum mencapai beg. Dia keluar dari bilik dan menuruni anak tangga. "Abang! Aku dah siap ni. Jum hantar aku pergi sekolah!"
Heeseung yg sedang makan didapur itu menunjukkan riak muka jijik. "Amboi kalau nak aku buat sesuatu untuk kau, baru reti nak panggil abang ya?"
Chohee tersengih seperti kerang busuk.
"Aku tak boleh dan tak nak hantar kau hari ni"
Senyumannya jatuh. Keningnya bertaut dan jeritan keluar daripada mulutnya. "Alaa! Kenapa! Mana ada bas waktu jam macam ni!"
Heeseung mengorek telinga menggunakan jari kelingkingnya. "Berdarah telinga aku, dik"
"Cepat lah woi"
"Ish, bising betul. Tu ha pakwe kau dah tunggu dekat luar tu! Buat apa aku nak hantar kau lagi?"
"Ha? Pakwe?"
Tak faham. Dia memindahkan pandangan ke luar rumah. Ternyata, Jungwon sedang menunggunya. Jejaka itu melambaikan tangan kepadanya sambil tersenyum.
"Kenapa dia ada dekat sini?"
"Dia nak pergi sekolah sama-sama dengan kau lah tu"
Tiada pilihan lain. Mengeluh pun tak ada guna. Nak buat macam mana, sekurang-kurangnya lelaki ni ada. Chohee menghampirinya sambil menahan rasa malu dan janggal.
Tiba-tiba mulut terasa berat untuk menyapa. "Hai.."
Chohee cuba sebaik mungkin untuk tidak berpandangan mata dengannya.
Satu perkataan yg dia keluarkan tadi dibalas berkali kali ganda lebih banyak oleh Jungwon. "Hai, kau nampak cantik hari ni. Tak pernah-pernah aku nampak kau pakai make up macam ni"
Terkelu lidah Chohee. Ini bukan Jungwon yg dia kenal dulu. Macam mana dia nak selesakan diri dengan perwatakan baru lelaki ni?
Chohee tersentak ketika Jungwon tiba-tiba mendekatkan wajahnya tanpa sebarang amaran. Entah dia tersilap tengok ataupun tidak tapi bibirnya seolah-olah menjadi bahan tatapan Jungwon.
"I like your lips"
♡
YOU ARE READING
❝Boy : I'll Protect You❞ + Jungwon
Fanfiction13+ ❝Aku belum sedia nak lepaskan Jungwon yg dulu❞ Dia tiba-tiba tinggalkan aku dan kembali sebagai orang yg berbeza. Mana Jungwon yg polos dan comel dulu? ┌ · · · · ♡ was ranked 1 #jungwon Draft : 15 December 2021 Start : 22 December 202...