På veien tilbake til leiren, måtte Askefjes hjelpe Snølabb å bære byttedyrene. Til sammen hadde han fanget to markmus,en kanin og en kråke. Da de var fremme la de fra seg byttedyrene i haugen med ferskt kjøtt. Solpote og Hvitstorm hadde kommet tilbake allerede, og de hadde også spist sin del av maten. "Du har virkelig gjort det bra i dag" mjauet Askefjes stolt."Men nå må du spise din del av maten, du skal snart på samling!" Snølabb nikket og fant seg en markmus. Han gikk bort til lærlinghulen å spiste den. Mens han så på at Snøpus og Lærpus gikk ut av barselhulen for første gang. Flere gikk bort å hilste på dem. Så han spiste opp musa fort, og gikk bort å hilste på dem han også. Snølabb ropte navnet til Snøpus, så han skulle komme bort til han, men han la ikke merke til at han ropte. Snølabb gjorde det igjen, men han så heller ikke ut til å merke det. Så gikk han bort til Snølilje, moren deres å sa:" Jeg tror ikke Snøpus hører når jeg roper navnet hans, kanskje du burde si ifra til Kullstripe" Kullstripe var isklanens Medisinkatt. Alle klaner har en Medisinkatt, og det er dens jobb å gjøre kattene i klanen sin friske. "Ingenting er galt med han!" Sa hun sint " Han har det helt fint!" Snøliljes plutselige sinne, kom som et lite sjokk for Snølabb. Så han bestemte seg for alikevel å si det til Kullstripe. Da han kom til hulen hans, hilste han høflig:" hei Snølabb, er det noe du trenger?" "Jeg tror det er noe galt med Snøpus, han kommer ikke når noen sier navnet hans." Sa Snølabb. "Jeg vet det, jeg har merket det jeg også. Jeg kan ta en titt på det i morgen, Snølabb, ikke bekymre deg! Du burde heller gjøre deg klar til samlingen!" Mjauet Kullstripe."Greit" sa Snølabb og løp bort til Solpote. "Der er du! Vi skal dra nå, du var den siste!" Mjauet hun irritert. "Ops, sorry" Sa Snølabb. Så begynte de å gå mot firetre.
STAI LEGGENDO
Kattekrigerne: hjerte til en kriger
FanfictionDette er historien om Snølabb. En lærling i isklanen, som er en av fire klaner i skogen. Og han må trenes opp til å bli en ekte kriger. Og han slåss, beskytter klanen og løser mysterier. Inspirert av Erin Hunter