Luku 18

103 3 1
                                    

"Palasittehan te viimein. Mietinkin jo pitäisikö minun herättää Yoongi uniltaan ja usuttaa hänet teidän kimppuumme", Jimin totesi petomaisesti hymyillen.

Taehyung tuhahti: "Hän olisi ennemminkin repinyt sinut palasiksi kuin totellut sinua." Koppihiuksi pudisteli päätään ja sai Jiminin näyttämään hänelle kieltä.

Porukka oli tullut info-tunniltani ja nyt oli viimein tarkoitus ryhtyä tositoimiin. Taehyung ja Hobi olivat kyselleet Jungkookilta ennen tänne tuloa oliko jokin ase tai puolustusväline hänelle ennestään tuttu. He olivat kuitenkin näyttäneet vain huvittenuilta pojan kertoessa osaavansa käyttää paistinpannua. Jungkookin mielestä se oli aivan tarpeeksi hyvä puolistautumisväline.

"Asteleppa Jiminin luo. Pääset tutustumaan parhaimpiin aseisiimme."

Jungkook vilkaisi Taehyungin sanoista kohti hopea hiuksista Jiminä. joka nojaili asehyllyn vieressä. Empien hän asteli tämän suhtkoht lyhyen miehen viereen, joka voisi kuitenkin tappaa hänet sekunneissa. Jimin tuntui lukevan hänen ajatuksensa.

"Ei hätää sinusta tulee aivan pian samanlainen tappoase." Jungkook ei uskaltanut vastata mitään, vaikka hän tunsikin pistävät sanat kielellään.

"Hänestä ei tule mitään asetta Jimin", Taehyungin matala ääni kuului yllättäen Jungkookin takaa. Se sai pojan niskakarvat pystyyn, mutta Jimin pyöräytti vain silmiään ystävälleen huolettomasti.

"Kiinnittääkö jokin näistä erityisesti huomiosi?" Hobi, joka oli astellut myöskin hiljaa kuin petoeläin parin metrin päähän Jungkookista kysyi. Poika pudisti päätään.

"Hyvä, koska kokeilemme niitä kaikkia tänään", Jimin totesi pyöritellessään asetelineeltä nappaamaansa heittoveistä.

***

Jungkook oli kokeillut lähes kaikkea, mutta mikään ei tuntunut vielä oikealta. Hän oli heittänyt yhden veitsen melkein Taehyungin naamaan, mutta mies oli nopealla ennakointikyvyllään ja reflekseillään väistänyt sen leikiten.

Hoseokin lempiase nunchaku oli osoittautunut aivan liian monimutkaiseksi ja kömpelöksi.

Jungkook olisi halunnut testata seinällä roikkuvaa katana miekkaa, mutta miehien mukaan se oli Namjoonin ase, mikä sai Jungkookin huokaisemaan turhautuneena.

Erilaisia pistooleja varustettuna äänenvaimentimilla löytyi tusinoittain, mutta pistooliin Jungkookin ei tehnyt mieli edes tarttua. Ne olivat kuulemma Jinin ja Taehyungin aseita, vaikka korppihiuksi tykkäsikin enemmän kahdesta dao-miekastaan, mutta valitteli sitä miten ne oli vaikea raahata paikasta toiseen.

Yoongi käytti kuulemma tikareita mielellään ja noh Jimin ja heittoveitset olivat kuin tarkoitettu toisilleen.

"Jimin eiköhän heittoveitsien neljäs kokeilu johda jo siihen ettei se ole Jungkookin ase", Taehyung huokaisi miehelle, joka suostui viimein lopettamaan Jungkookin piinamisen taistelumatolla. Eihän mitään muuta ollutkaan tosin tehnyt kuin heitellyt veitsiä reunalla olevaan puupölkkyyn.

"No, mutta hän vasta aloitti", Jimin initti.

"Oikeesti Chim. Jungkookilla ei ole edes mielenkiintoa hettioveistisiin", Hobi mumisi ja sai Jiminin viimein lopettamaan.

"Minusta alkaa tuntua, että mikään ase ei sovi minulle", Jungkook tuhahti huohottaen ja piteli kiinni polvistaan heitettyään 20 heittoveitsiä putkeen yhtäjaksoisesti.

"Olen varma, että jokin ase vielä löytyy", Hobi rohkaisi ja laski kätensä väsyneen pojan olkapäälle. Bambisilmä hengitti syvään hetken ja nosti sitten katsettaan aavistuksen toiselle seinälle. Jokin osui hänen silmiinsä.

"Miten olisi tuo?" Hän kysyi ja osoitti seinällä olevaa asetta kohti.

"Jousipyssy?" Jimin kurtisti kulmiaan.

"Niin, miksi emme kokeilleet sitä vielä?" Kaikki pysyivät hetken hiljaa.

"Se on aika hidas ase verrattuna muihin. Nuolen ottaminen viinistä ja jänteen venyttäminen vie aikaa. Siinä joku ehtisi jo laukaista käsiaseen monta kertaa."

Jungkook mutristi huuliaan hopeatukan vastaukselle. Hän oli jo ehdottamassa jotain muuta, mutta Taehyung avasi suunsa ensin:

"No antaa hänen nyt edes yrittää." Mies käveli kauttaaltaan mustan jousipyssyn luokse ja nosti sen varovasti pois seinäpidikkeeltä.

Jimin huokaisi ja sai aurinkoisesti hymyilevältä Hobilta kevyen läimäytyksen takaraivolle. Tuon pinnan alla olisi muutakin kuin vain keväisiä kukkia ja herttaisia kohteliaisuuksia.

Taehyung toi pyssyn Jungkookin käteen keskelle tilaa, jonka jälkeen hän ja Hobi hinasivat taulun seinustalle sillä välin kun Jimin haki varusteet Jungkookille. Mies palasi mukanaan nuoliviini,varusteita ja mustasulkaisia nuolia, mitä poika ei tunnistanut.

"Ensimmäisenä pistä tämä lantiollesi."
"Mutta eivätkö nuoliviinit ole yleensä selässä?" Jungkook kummasteli. Hän oli nähnyt miten elokuvissa hahmot vetivät nuolet aina selästään.

"Kyllä, mutta oikeasti nuoliviinit ovat lähes aina lantiolla. Selästä nuolen nappaaminen saattaa olla nopeampaa, mutta mietitään sitä myöhemmin, jos tästä nyt edes tulee mitään", Jimin selitti samalla, kun Jungkook napsautti nuoliviinin hihnan kiinni ja pisti kolme nuolta siihen.

"Sitten pari suojaa. Tämä on jännesuoja pistä se kätesi taipeen kohdalle. Se estää jännettä vahingoittamasta kättäsi, jos se paukahtaa siihen." Jungkook nyökkäsi ja pisti nahkaisen suojan oikealle paikalleen.

"Rintasuoja ei ole pakollinen, joten unohdetaan se nyt tältä osin, mutta sormiläpän ja sormilenkin tarvitset vielä. Sormilenkin pujotat etusormesta ja peukalosta, kun otat pyssystä kiinni. Jos päästät pyssystä irti se voi tipahtaa lenkin varaan eikä tipu maahan", Jimin opasti ja jatkoi vielä:

"Sormiläpällä tartut kiinni pyssyn jänteestä. Se kuuluu tähän", Jimin näytti hänelle varusteen paikan.

Kun varusteet olivat oikeilla paikoillaan Jimin neuvoi vielä, miten pyssyä käytettiin ja Jungkook sai sitten näyttää mihin pystyi ensimmäisellä kerralla.

Hän käänsi kengän kärkensä kohti viereistä seinää, rentoutti hartiansa ja käänsi ylävartalonsa kohti ammuntataulua. Poika napsautti nuolen nokin Jiminin ohjeiden mukaisesti kiinni jänteeseen suoristi pyssyä pitävän kätensä ja nosti sen vaakatasoon. Hän venytti jänteen hitaasti suupieleensä ankkuroiden sen paikalleen ja tähtäsi kohti napakymppiä. Hänen hengityksensä tuntui hidastuvan, kun hän lopulta päästi irti jänteestä ja nuoli viuhahti 13:sta metristä lähelle napakymppiä.

"Keskelle se ei mennyt, mutta silti aika hyvin ensimmäiseksi kerraksi", Hobi totesi hymyillen.

"Hän ampui 13 metristä isoon tauluun. Syytä olisikin", Jimin mutisi ja sai Taehyungilta kylmän häikäisyn.

Jungkook tarttui hiukan jo ärsyyntyneenä Jimin käytöksestä uuteen nuoleen. Venytti nopeasti jänteen ja päästi nuolen ilmaa halkoen lävistämään napakympin. Hän räpsytteli silmiään ihmeissään, kunnes ylpeä hymynkare levisi hänen huulilleen. Siitäs sait Jimin. Kyseinen mies tuijotti hetken ällistyneenä taulua, kunnes palautti ilmeensä peruslukemille, mutta se riitti Jungkookille. Hobi taas hymyili Jungkookille aurinkoisesti ja Taehyung. Jungkook voisi vain sulaa tuosta hymystä jonka hän sai korppihiuksiselta. Jungkook pystyi melkein lukemaan Taehyungin hymystä,

Viimein joku sai tuon tadioillaan ylpeilevän pätkän hetkeksi hijenemään.

Jungkook hymyili samalla mitalla takaisin. Jimin taas selvitteli kurkkuaan.

"Pidän tuota edelleen tuurina..." Taehyung oli jo ärähtämässä jotain, mutta Jimin ehti ensin: "Mutta myönnän sen jousipyssy sopii paremmin sinulle kuin mikään muu ase täällä ja asentosi on jo hyvällä mallillaan. Siinä on toki vielä aika paljon hiomista, mutta näyttää siltä kuin kehosi olisi luotu tätä varten", Jimin myönsi hetken päästä hänkin vähän hymyillen.

"Taisimme löytää sen, mitä etsimme", Taehyung hyrähti hyväntuulisesti.

VKook | Black WolfWhere stories live. Discover now