1 Hafta sonra
Günler geçiyordu. Şehzade Doruk ve Asiye Hatun tek kelime etmemişlerdi. Doruk eskisi gibi Harika Sultanla alakadar oluyordu. Lakin içinde birşeyler eksikti. Asiyenin boşluğunu kimseyle dolduramıyordu.
"Şehzadem, size bir haberim var." dedi Harika Sultan. "Lakin herkes duysun istiyorum."
"Hayrola?"
"Hayır hayır, çok hayırlı ve müjdeli bir haber. Tüm harem öğrenmeli."
"O vakit taşlıkta buluşuruz, herkesin orda olması için emir vereceğim. Sen de söylersin ne söyleyeceksen."
Biraz sonra toplandıklarında Harika Sultan orada Matrakçı Oğulcan Ağayı da görünce duraksadı. Dili tutulmuştu sanki.
"Herkesi... çağırmışsın."
"Sen herkesi çağır demedin mi az evvel Harika?"
Harika yutkundu. "Doğru, öyle dedim."
O sadece Şehzade Doruğun ailesini, cariyeleri ve hizmetlileri görmeyi bekliyordu. Gerçi Oğulcanda hanedanı eğlendirerek hizmet ediyordu. Gözlerini Oğulcan Ağanın gözlerinden kaçırarak şehzadenin gözlerine dikti. Herkes konuşmasını bekliyordu."Sizi buraya müjde vermek için çağırdım. Az evvel öğrendim ki; gebeyim. Yeni bir şehzade geliyor."
Şehzade Doruğun yüzü aydınlandı. Demek baba oluyordu. Soyun ondan devam etme ihtimalide artıyordu.
"Sen ciddi misin? Ben baba mı oluyorum?"
"Evet şehzadem."
Şehzade Doruk Harika Sultanı alnından öptü. "Demek bana bir evlat vereceksin. Allah sağlıkla doğurmayı nasip etsin. Kendine çok dikkat et, artık karnında benim, hanedanın canını taşıyorsun."
Oradaki herkes sultanı ve şehzadeyi tebrik ederken, Asiye Hatun olduğu yere çakılmıştı. Midesine kramplar giriyordu. Demek onunla yatmakla kalmamış, bir de gebe bırakmıştı. Doruğa kısa süreliğine de olsa inandığı,güvendiği için çok pişmandı.
Oğulcan Ağanın hali ise Asiye Hatundan daha fenaydı. O çocuğun Şehzade Doruktan olduğuna nasıl bu kadar emin olabilirdi ki? Ya karnındaki kendi çocuğuysa? Sevdiği kadını bu haberi verirken izlemek canını çok yakmıştı.
"Lokmalar dökülsün, şerbetler içilsin. Cariyelere bahşiş dağıtılsın. Bugün bayram sayılır." dedi Nebahat Sultan.
Asiyenin gözleri dolarken daha fazla ayakta kalamadı ve yere çöktü. Dizlerinin bağı çözülmüştü sanki. O an Şehzade Doruğa gönlünü kaptırdığını anladı. Lakin artık çok geçti.
Önüne bir kese altın atıldığında bakışlarını yukarıya çevirdi. Bu Harika Sultandı.
Sevdiği adamın bir başkasını gebe bırakmasını kutlamak için dağıtılan altınları yerden toplamasını bekliyordu.
Bu Asiyenin hayatındaki en kötü andı.
"Alsana hatun." dedi Harika Sultan. "Bak diğer cariyeler nasıl kapışıyor. Yoksa sevinmedin mi?"
Bilerek yapıyordu. Yüzünde alaycı ve kibirli bir ifade vardı. Asiye Hatun dolan gözlerini saklamaya çalışırken
"İstemem." dedi.
"Ne demek istemem?"
"Rahat bırakın beni."
"Hatunlar! Duydunuz mu? Bu hatun altın istemiyormuş."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
OSMANLI'DA KARDEŞLERİM (+18)
Ficción histórica#asdor etiketinde 1. 🥇 #ayber etiketinde 1. 🥇 #süsöm etiketinde 1. 🥇 #oğhar etiketinde 1. 🥇 #kardeşlerim etiketinde 2. 🥈 Bu hikayeye bir kez girdiğinizde birdaha ASLA çıkamayacaksınız... Ataman İmparatorluğunun kurucusu Sultan 1.Akif Han Haz...