YİRMİNCİ BÖLÜM

1.3K 75 43
                                    

Bir ameliyat geçirdim bu yüzden telefonu elime alamadım. Umarım hikayeyi unutmamışsınızdır. İyi okumalar ♥️

"PADİŞAHIM ÇOK YAŞA! PADİŞAHIM ÇOK YAŞA! PADİŞAHIM ÇOK YAŞA!"

Doruk oturduğu tahttan, önündeki kalabalığa baktı. Kalbi ağzında atıyordu. Asiye ve diğer sultanlar ise adalet kulesinden cülus törenini izliyorlardı. Asiye çok gururluydu. Tüm devlet adamları Doruk'un eteğini öpüp bağlılıklarını bildirmişlerdi. Artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktı.

Şehzade Doruk, Sultan Doruk Han Hazretleri olmuştu.

20 dakika sonra

"Ne yapacağımı bilmiyorum Resul Paşa. Bu kadar gençken tahta çıkmayı beklemiyordum. Daha babamın vefatını atlatamadan padişah oldum. Hala durumu tam olarak idrak edemiyorum."

"Hakkınız var hünkarım. Babanızın vefatı çok erken oldu. Şehzade Kaan isyan çıkarıp tahtı ele geçirmek için bize saldırdı ama olana bakın. O yakalandı, siz tahta çıktınız. Kimse kaderin önünde duramaz."

"Evet, babamı o öldürdü. Yerine geçmek isterken kendi elleriyle tahtı sunmuş oldu bana. Lakin korkuyorum Resul Paşa. Hazır mıyım bilmiyorum. Neyse ki siz varsınız. Babam yaşarken onun en yakın dostu ve en güvendiği paşası, askeriydiniz. Bana da aynı desteği sunup yol göstereceğinizden kuşkum yok."

"Sizin saltanatınızı daha da yüceltmek için elimden ne gelirse yaparım hünkarım. Babanız da böyle isterdi."

"O halde ilk buyruğumu veriyorum. Kaanı Yedikule Zindanlarına hapsedin. Ömür boyu orada kalacak."

"Eminim Yedikule Zindanlarında çürümektense ölmeyi tercih ederdi."

"Ben de bu yüzden bu cezayı veriyorum ya."

"Oldukça akıllı bir padişah olacaksınız."

"Fikrini almak istediğim bir mesele daha var Resul Paşa."

"Nedir hünkarım?"

O sırada Harika Sultan'ın etekleri tutuşmuş, annesine koşuyordu.

"Validem! Yalnız konuşmak istiyorum."

"Tamam, siz çıkın." dedi Suzan Sultan cariyelerine bakarak.

"Ne oldu Harika? Ne bu telaş?"

"Ne mi oldu? Bir de soruyor musunuz validem? Daha ne olacak? Hayallerimiz suya düştü!"

"Akiften kurtulduk. Mutlu değil misin?"

"Elbette mutluyum. Ondan nefret ediyordum. Şimdi cehennemde yanıyordur. Lakin Doruk? Nebahat? Hani Resul paşa Akifin ondan çaldığı hakkını alıp tahta çıkacaktı? Onlardan intikam alacağız derken Doruk tahta çıktı! Nebahat de valide sultan oldu! Sizi koruyan tek kişi Sultan Akifti. Şimdi o öldü, Doruk padişah oldu. O zinhar yaşatmaz bizi bu sarayda! Bizi kovacak, eski saraya gönderecek!"

Suzan Sultanın suratını bir gülümseme kapladı.

"Validem niye gülüyorsunuz? Vaziyetin farkında değil misiniz? Aklınızı mı yitirdiniz yoksa?"

"Resul aslan terbiyecisiydi. Aslan gitti, kedi geldi kızım."

"Bu da ne demek?"

"Doruk'u yönetmek çocuk oyuncağı olacak demek. Resul bu devletin veziriazamı, rahmetli hünkarımızın en yakın en güvendiği en tecrübeli adamıydı. Doruk ise daha çok genç. Resulun yol göstermesine ihtiyaç duyacaktır. Babası nasıl Resule gözü kapalı güveniyorsa o da öyle güvenecek. Resul de Doruğu istediği gibi yönetecek. Daha doğrusu biz yöneteceğiz. Saraydan gitmek bir yana dursun, saltanatımız daha yeni başlıyor."

OSMANLI'DA KARDEŞLERİM (+18)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin