Siënne
Ik voel dat ik val op iets van steen, maar het doet geen pijn. Alsof ik op een kussen land. Ik kijk om mij heen. ik sta op een oud plein, met in het midden een pilaar. Tegenover mij staat er een meisje met zwarte, korte haren en bruine ogen in een witte jurk. Ik keek even om me heen en zag nog 3 andere tieners staan. Rechts naast mij stond ook een meisje met de zelfde jurk, maar dan in het groen. En toen ik naar links keek zag ik 2 jongens staan. Ze hadden allebei een net pak aan, maar de een met een zilveren jas en de ander met een rode jas. de jongen die op het plein staat die een grijze jas aanheeft heeft een glimmende zilveren cirkel om zich heen. De jongen met de rode jas had een rode, borrelende cirkel, het meisje met de witte jurk een golvende lichtblauwe en het andere meisje had een bruinige, korrelige cirkel om zich heen. Ik kijk zelf naar beneden. Owh, chips, water! Niet nu, niet met al die andere mensen erbij. Snel hou ik mijn armen weer strak langs mijn lijf. Terwijl ik kijk of ik ze wel stil hou zie ik ook mijn kleren. Het is een blauwe, tot aan mijn knieën hangende, golvende jurk met linten, die aan mijn armen zaten en er zit een wit kanten randje aan de hals, net zoals die andere meisjes hebben. Hoe kan dit? Ik had net nog mijn pyjama aan! Deze dag was al weird, maar dit slaat alles! Ik zet alles op een rijtje, Dit kan niet! dit is net zoals het sprookje wat mam mij altijd vertelde! Ineens ga ik terug naar vroeger. Ik zie mezelf weer op bed zitten en ik vraag aan mijn moeder of ze het sprookje van de elementen wil vertellen. "Natuurlijk lieverd" zegt ze en ze begint met vertellen. Ze verteld me, ze verteld me over de kinderen, van toen ze een ketting kregen. Hoe ze de eerste keer naar het maanplein gestuurd werden. En hoe een jongen alles wou beheersen en de andere vermoorde! alles wat ze me heeft verteld, dat lijkt zo op wat er hier nu gebeurd! Nou ja, behalve dat vermoorden dan. Maar wat als dit een teken is?! Wat als wij de kinderen zijn van de legende die mijn ouders altijd voor mij hadden gelezen?! Het ziet er precies zo uit als in het verhaal beschreven werd! Wat als dat verhaal meer dan een sprookje was? Wat als ik de volgende ben die de macht heeft over een element?
JE LEEST
The Elements
FantasyEr zijn 5 elementen, Water, Lucht, Aarde, Vuur en Metaal. Om iedere 100 jaar bij volle maan worden 5 kinderen geboren. Zij krijgen elk een speciale kracht om over de verschillende elementen te heersen. Op hun 16de verjaardag zullen ze elk een medail...