Seorang lelaki sedang mengintai gadis yang berada perpustakaan. Itulah So Junghwan yang merupakan pelajar paling popular di Sewon Highschool. Walaupun ramai yang menaruh hati padanya tetapi hanya gadis yang bernama Na Seohyun yang berjaya mencuit hatinya untuk mengenali lebih dalam mengenai Seohyun.Sudah lama dia memerhatikan dari jauh Seohyun tapi dia masih belum berani untuk meluahkan perasaanya apatah lagi bertegur sapa. Berani tengok dari jauh jelah.
"kau ni dah berzaman skodeng Seohyun tu, pergi jelah tegur" tegur Nishimura Riki atau Niki. Kawan baik Junghwan.
"segan lah haku....nanti kena rijek aku je yang over" balas Junghwan.
"hmm...hah aku ada idea macam mana kau nak dapat hati Seohyun tu"
"idea? apa tu?"
"macam ni-"
💙🐮💙
Junghwan masih ragu-ragu dengan idea Niki tu. Boleh guna tapi dia takut kalau bagi harapan sangat. Manatau Seohyun tu dah jadi milik orang kan? Tak nak lah jadi perampas...tak macho begitu
"pergi jelah....manatau dia jawab ke kan" Junghwan mula berjalan ke meja Seohyun yang terletak dihujung kelas. Untung Junghwan kerana crushnya itu sekelas.
"anyeonghaseyo" Seohyun berhenti membaca buku lalu terkebil-kebil memandang Junghwan.
"Na Seohyun?" Seohyun angguk.
"boleh saya duduk sebelah awak?" Seohyun angguk lagi.
"ada apa-apa yang boleh saya bantu?"
"ada, saya nak awak"
"hah?"
"eh tak gurau...saya cuma nak ajak borak"
"bukan awak selalu borak dengan Niki ke? mana dia?"
"dia dah curang dengan saya..dia ada tengah dating dengan Atsuko tu...hiksieu"
"ouh, kesian awak"
"kan...sedih hidop"
Junghwan dalam diam gembira kerana Seohyun sudah mula berbual dengannya.
"boleh saya tanya soalan?"
"tanyalah"
"awak ada namjachingu?" Seohyun terbatuk mendengar soalan Junghwan.
"ada" Terdengar bunyi patah hati anak So tu.
"tapi dah putus" Junghwan baru nak heart broken terus tersenyum. Nampaknya ada sinar harapan untuk memilik hati Seohyun itu.
"kenapa putus?"
"sebab dia kata saya nerd and tak sesuai dengan dia"
"nerd? tapi awak cantik lah"
"saya cantik? Hahahahaha. biasa-biasa je"
"awak cantik kalau tak pakai cermin mata" Junghwan menarik cermin mata Seohyun. Seohyun pula hanya terkaku dengan situasi tersebut.
"err, nah. Mianhae sebab tanggalkan" Junghwan memulangkan cermin mata milik gadis itu.
"woi Junghwan, Saem Han panggil" kata Inhong, rakan sekelasnya.
"saya pergi dulu Seohyun, seronok berborak dengan awak, jalja"
Seohyun hanya memerhati susuk tubuh Junghwan lalu hilang dari pandangan. Dia tersenyum lalu menyambung membaca bukunya itu.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
Hi Guys, welcome to new fanfic! Hope korang suka and silalah vote + komen tau!
🍀Park_Fina
YOU ARE READING
♡ step by step ≖ junghwan ♢
Fanfiction҂ step by step before get her heart 𝗦𝗧𝗔𝗥𝗧 : 2/2/2022 𝗘𝗡𝗗 : 8/3/2022 【© 2022 Park_Fina 】