BAB 18 🐮

86 19 4
                                    

Seoyeon mencelikkan matanya. Dia melihat sekeliling dan dia pelik sebab dimana dia sekarang?

Pintu bilik itu terbuka lalu muncul lah Woochan

"Kenapa aku kat sini?" Dingin sekali suara Seoyeon.

"makanlah dulu" Woochan berkata seperti tidak mahu menjawab soalan itu dan meletakkan sup rumpai disitu.
"jawab dulu soalan aku"

"nantilah aku cerita, makan or aku sumbat" Giliran Woochan yang menggugut. Seoyeon agak tersentuh kerana Woochan melayaninya dengan baik walaupun dia telah menghuru-harakan hidup namja itu.

Seoyeon mengambil sudu dan ingin menghirup tetapi panas pula

"arghh" Seoyeon meletakkan kembali sup itu. Woochan mengambil sup itu lalu meniupkan sedikit

"nah makan"

"apa kau buat ni?"

"kau nampakkan apa aku buat?"

Mereka saling berbalas pandangan.

"makan jelah" Dengan pasrahnya Seoyeon memakan suapan namja itu.

Lalu Woochan menyuap Seoyeon sampai habislah sup itu.

"nah makan ni pula" Seoyeon memandang beberapa ubat. Kenapa dia kena makan semua tu?

"kenapa kena makan pulak? Aku tak sakit"

"kau kan-.... Faham-faham jelah"

Seoyeon pula terdiam. Mungkin dia patut cerita kebenarannya?

"W-Woochan........ S-s-sebenarnya....."

"aku tahu, sekarang makan" Seoyeon terpaku. Woochan tahu? Bagaimana?

"t-taknak..." Seoyeon memandang tempat lain.

"Na Seoyeon" Seoyeon memandang Woochan lalu terdiam kerana

"JO WOOCHANNNN"

💙🐮💙

Woochan memandang Seoyeon sedang merenung langit.

"kenapalah kau sanggup buat macam tu Na Seoyeon?.....  Tapi tak boleh salahkan dia juga... Hmm"

Woochan berdiri lalu duduk disebelah Seoyeon.

"kau dah okay?" Woochan bertanya.

"hmm... Boleh lah" Seoyeon menjawab.

"macam mana kau tahu aku kat situ?" Seoyeon bertanya curiga. Macam peliks je

"tempat mana lagi kau nak pergi Na Seoyeon?" Woochan bernyata sambil merenung Seoyeon.

Entah kenapa Seoyeon rasa berdebar pulak ni.

"ouh..." Pendek balasan Seoyeon. Nak cover malu sebenarnya. Dia kembali ke muka bekunya.

"Seoyeon..."

"Hmmm?"

"kenapa kau buat semua ni? Kenapa kau benci sangat Seohyun?" Seoyeon diam tidak menjawab soalan Woochan. Dia memegang lututnya.

"a-aku terpaksa....." Akhirnya Seoyeon bersuara. Dia mula menunduk dan jatuh juga air matanya

Woochan hanya mengusap belakang badan yeoja itu.

"kau tak nak mintak maaf?"

"macam lah Seohyun nak terima lagi lepas apa aku buat... Mungkin dia benci aku"

"kau salah Na Seoyeon" Satu suara menyampuk lalu Seoyeon memandang orang itu dengan wajah terkejut.

"N-Na S-Seohyun?"

💙🐮💙

Woochan kini bersama Seohyun ditaman. Mereka melayani perasaan masing-masing

"err Seohyun?"

"nae?"

"kau dengan Junghwan macam mana?"

Soalan Seohyun dibiarkan sepi. Matanya terpandang susuk tubuh yang sangat dikenalinya

'J-Junghwan' Dia ralit memandang Junghwan yang membeli donut kesukaannya itu.

Mata mereka bertemu lalu Seohyun cepat-cepat memandang kearah lain.

Apabila dia memandang semula ke gerai donut itu, kelihatan Junghwan sudah tiada. Mungkin dah balik rumah

"hmmm" Dia mengeluh perlahan. Mungkin Junghwan sudah tawar hati dengannya? Tapi salah dia juga tidak menceritakan hal sebenar. Bak kata author Terlajak perahu boleh undur terlajak kata nasib ko lah

💙🐮💙

Junghwan merenung donut itu. Dia berada dibiliknya dan baru pulang dari membeli donut itu di taman..

Dia teringatkan kejadian dimana dia terpandang Seohyun dan rupanya Seohyun bersama dengan Woochan. Mungkin mereka dah bersama semula?

Tapi entah kenapa hatinya merasakan bahawa Seohyun masih mencintai dirinya walaupun sudah ditinggalkan oleh perempuan itu.

Dia terpandang sebuah rantai yang terletak diatas buku. Junghwan mengambilnya lalu memerhatikan lama

(Junghwan punya yang hitam and Seohyun punya putih)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Junghwan punya yang hitam and Seohyun punya putih)

"agaknya awak simpan lagi ke rantai ni?" Dia bertanya sendirian.

"huaa, ngantuk pulak hmmm... Nunite gaiss" Dia meletakkan rantai itu lalu melompat ke katilnya.







➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

Sila vote+komen

K bhai

🍀Park_Fina

♡ step by step ≖ junghwan ♢Where stories live. Discover now