BAB 19 🐮

94 21 3
                                    

Seohyun berjalan seorang diri ke sekolah. Sedari tadi ramai yang memandangnya

"kenapa semua pandang aku ni?" Dia meletakkan beg dikerusi lalu melihat meja disebelahnya yang telah kosong.

"weyh Seohyun" Seohyun memandang Nayun yang berjalan kearahnya.

"wae?"

"betul ke kau dengan Junghwan dah putus?"

Seohyun cuba berlagak tenang walaupun hatinya tak tenteram. Macam mana mereka tahu? Dia tak mungkin nak bagitahu... Junghwan? Takkan lah

"maksud kau?"

"cuba kau tengok ni" Nayun menunjukkan satu berita di page sekolah mereka.

BERITA TERGEMPAKKK, NA SEOHYUN AND SO JUNGHWAN IS BROKE UP AFTER 4 MONTH DATING

464 946 846 liked this post
1 946 046 345 comments in this post

Presiden_Pluto ✔
EH, APA NIIIIIIII? 😭😭😭😭
View all 645 676 276 comment reply

Seohyun sendiri terkejut dengan berita itu. Paparazi mana yang buat berita ni? Ada yang kene lempeng kan
"betul ke?" Tanya Nayun. Seohyun memandang Nayun lama tanpa jawapan. Taktahu nak cakap macam mana....

"mungkin" Pendek jawapan Seohyun. Nayun cuma angguk lalu kembali ke mejanya. Seohyun cuma termenung sepanjang hari dan sesekali memandang meja disebelahnya.

💙🐮💙

Seohyun sedang menyiapkan kerja sekolahnya. Dia ingin mengambil pemadam tapi lain yang dipegangnya

"eh? Apa ni" Seohyun menarik itu dan itulah rantai couple.

"benda rupanya... Hmm" Dia membelel-belek rantai itu. Hanya separuh sebab sebahagian lagi ada pada Junghwan dan jika disatukan maka lengkaplah bentuk hati itu.

"agaknya Junghwan masih simpan ke rantai ni? Patut ke aku pakai... Hmm pakai jelah" Dia memakai rantai itu lalu memandang cermin. Sangat cantik tetapi dia sembunyikan diantara bajunya. Lebih baik tersorok dari orang lain nampak.

Tok Tok

Pintu bilik Seohyun terbuka lalu Puan Na masuk sambil membawa makanan ringan untuk Seohyun.

"lah eomma rupanya"

"ni eomma ada bawak makanan ringan, makanlah" Seohyun mengambil puding roti dipiring dan memakan sedikit. Sungguh sedap weyh

"urmmm, puding roti eomma memang tak pernah mengecewakan" Dia berkata sambil thumbs up pada Puan Na.

"lama eomma tak jumpa si menantu eomma tu, mana dia? Sudah matikah?" Puan Na maksudkan Junghwan.

"menantu? Sejak bila eomma ada menantu ni?" soal Seohyun buat-buat tak faham. Faham tapi taknak jawap soalan tu sebab agak menyakitkan.

"iya menantu eomma yang tu. So Junghwan namanya, mana dia? Taknak datang sini kah?"

"o-oh Junghwan.... Dia sibuklah eomma. Nantilah Seohyun bawak menghadap sumpah eomma" Seohyun berkata bersama tipuan. Puan Na belum tahu status hubungan Seohyun dan Junghwan tetapi lebih baik tak perlu tahu.

"ke ada sesuatu jadi?" Puan Na bertanya lalu Seohyun memandangnya.

"maksud eomma?"

"korang gaduh eh?" Terdiam Seohyun. Macam mana Puan tahu?

"lebih kurang lah... Ada salah faham" Seohyun berkata jujur. Tapi memang betul ada salah faham tapi pasal putus tu tak diceritakan.

"lah kenapa boleh gaduh? Jangan gaduh lama-lama sebab nanti boleh menanggung rindu tau" Puan Na berkata sambil mengusap rambut anaknya. Seohyun hanya tersenyum kelat lalu angguk.

"eomma nak tidur dulu, kamu pun pergilah tidur"

Puan Na bangun lalu menutup pintu. Seohyun hanya termagu disitu. Mungkin ada kebenaran disebalik kata-kata Puan Na itu.

"mungkin aku patut mintak maaf?"

Seohyun merenung langit malam seolah-olah ingin meminta jawapan. Dia tersenyum sebelum masuk tidur bersama 1001 penyesalan atas apa yang dilakukannya.

💙🐮💙

Woochan membantu mengangkat barang-barang milik Seoyeon. Mereka berdua ingin berpindah ke rumah nenek Woochan di Daegu untuk memulakan hidup baharu.

"semua dah ada?" Suara Woochan mematikan lamunan Seoyeon.

"dah.." Seoyeon berkata perlahan.

"betul kau keputusan kau?"

"n-nae... Aku dah fikir masak-masak untuk meninggalkan Seoul dan hidup semula di Daegu"

"kalau kau dah kata macam tu apa boleh buat"

Seoyeon mendesaknya supaya membawanya jauh dari Seoul. Keluarganya? Eommanya sudah tidak mengaku anak tapi dia tak kesah pun. Appanya hanya menyokong keputusannya itu.

Mereka memulakan perjalanan ke Daegu dengan menaiki kereta Woochan. Setelah berjam-jam memandu akhirnya sampai dirumah nenek Woochan.

"annyeonghaseyo, haelmoni ni?"

Seorang wanita berusia membuka lalu memandang cucunya dengan terkejut..

"W-Woochan?" Haelmoni nya memeluka cucunya itu. Dia terpandang Seoyeon pelik.

"ini chingu Woochan, Na Seoyeon. Seoyeon ini haelmoni saya" Seoyeon menunduk hormat pada haelmoni Woochan.

"eh jomlah masuk, mesti kamu berdua lapar kan?" Haelmoni Woochan membuka pintu seluas-luasnya. Woochan masuk dengan membawa barang-barang mereka.

Seoyeon pula hanya termenung diluar rumah. Nampaknya bermula lah kehidupannya di Daegu ini.








➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

Hai gaiss, nampaknya dah nak habis lah fanfic ni... Sedih pulak aku tapi takpe.... Hshshsshshsh

Jangan lupa vote+komen

🍀Park_Fina

♡ step by step ≖ junghwan ♢Where stories live. Discover now