BAB 7 🐮

118 25 43
                                    

Jaehyuk turun kebawah apabila mendengar bunyi bising dari dapur di pagi hari.

"Junghwan? Kau masak apa?" Jaehyuk apabila mendapati yang Junghwan berada disitu.

"masak bulgogi, hyung nak try?"

"hmm, boleh jugak" Jaehyuk memakan daging bulgogi sedikit.

"macam mana? Sedap tak?"

"bolehlah, sejak bila kau pandai masak?"

"aku tengok YouTube je hyung, HAAHAHAHAH"

"lah patut, untung sedap"

"Hehehehehehehe, aku nak bersiap untuk ke sekolah dulu" Junghwan naik keatas untuk bersiap. Padahal tak lambat pun.

💙🐮💙

"nah"

"apa ni?"

"makanan"

"memang lah makanan, tapi apa? Air mellow?"

"bukak lah"

Seohyun membuka bekas berwarna merah itu.

"wah, awak masak?"

"eh mesti, special untuk awak"

"macam tahu-tahu je saya suka"

"eheeekk, jomlah makan"

Mereka duduk dirooftop. Tempat haritu masa first rehat. Seohyun menyuap bulgogi itu.

"sedap tak?"

"boleh tahan" Seohyun memuji. Walaupun hanya tengok YouTube tapi untung sedap seperti dikata Jaehyuk.

Junghwan dalam diam tersenyum gembira. Akhirnya Seohyun menyukainya.

"Seohyun"

"nae?"

"kalau ada orang tu suka awak.... Apa awak nak buat?"

"hmm.... Gelabah kot"

"betul-betul lah"

"Mungkin tengok sejauh mana dia suka saya. Kalau betul-betul ikhlas, saya terima"

'kalau saya orangnya.... Awak terima ke Seohyun?' desis Junghwan. Mungkin belum masanya untuk dia confess sebab taknak berharap. Mana mungkin yang Seohyun turut menyukainya.

💙🐮💙

Seohyun sedang memilih buku di perpustakaan. Seseorang menegurnya.

"Na Seohyun"

Seohyun terdiam kaku. Dia kenal sangat dengan suara tu. Seohyun memandang kosong kearah Woochan, ex nya.

"nae?"

"boleh kita bercakap.... Itupun kalau awak tak kesah"

"hmm... Ok"

Mereka duduk dimeja berhampiran. Keadaan agak kekok kerana sudah lama mereka tidak bertemu atau bercakap empat mata.

♡ step by step ≖ junghwan ♢Where stories live. Discover now