Seohyun ingin bersiap untuk keluar bersama Junghwan. Atau lebih tepat,'firat dated' mereka.
"aku rasa dah okay ni...." Setelah yakin dengan penampilannya, Seohyun turun kebawah.
"nak pergi mana malam-malam ni?" Puan Na menyoal sambil melihat All of Us Are Dead kat netflix.
"keluar dengan chingu eomma"
"namja ke yeoja?"
"haritu dia datang sini" Seohyun memberi jawapan selamat.
"haritu.... Oh namja tu? Eh ada apa-apa ke kamu berdua ni?" Puan Na tersenyum mengusik. Seohyun pula tersengih.
"pergilah jangan balik lambat pulak"
"Seohyun pergi dulu eomma"
"hm yelah"
💙🐮💙
"lawa awak malam ni" Junghwan berkata. Mereka sama-sama memakai pakaian hitam.
"awak pun sama. Ni kita nak kemana?"
"jom ikut saya"
Junghwan membawa Seohyun ke sebuah kawasan. Terdapat taman bersama lampu dimana-mana pun. Cantik sangat
"lawanya tempat ni"
"awak lagi cantik" Seohyun tersenyum malu. Habis merah mukanya tapi dikawal supaya tidak dikesan Junghwan. Nasib malam so tak ketara sangat.
"awak taknak duduk ke?"
"nak tapi ada tempat ke?"
"hmm.. Hah tu ada" Mereka duduk di satu bangku.
"awak lapar tak?"
"lapar, awak nak beli ke?"
"haah, nak apa-apa ke?"
"beli yang sesuai jelah and saya nak air, haus"
"awww, kejap saya beli. Jangan rindu tau" Junghwan berkata sambil menciut hidung Seohyun lalu pergi ke gerai berhampiran. Seohyun pula hanya mengelengkan kepalanya.
"namjachingu ke?" soal seseorang disebelah Seohyun. Bangku sebelah sebetulnya.
"lebih kurang lah"
"hensem betul. Untung kamu dapat namjachingu macam tu" Seohyun memandang eonnie itu pelik. Cam pelik je ayatnya.. Cemburu lah sikit
"eh tapi jangan cemburu, eonnie tunggu suami ni. Beli makanan katanya" Seohyun menghela nafas lega.
"lagipun kami akan menimang cahaya mata pertama tak lama lagi" eonnie itu berkata lagi sambil mengusap perutnya yang besar. Seohyun baru menyedari yang eonnie itu sedang mengandung!
"eonnie mengandung ke? Berapa bulan?" soal Seohyun teruja. Dia sukakan kanak-kanak dan berhajat ingin ada adik tetapi eommanya hanya mampu memiliki dia setelah menghidap penyakit yang tidak membolehkannya mengandung lagi.
"dah 7 bulan"
"namja ke yeoja?"
"namja"
"wah tahniah eonnie"
"hehehe terima kasih"
Junghwan kembali tidak lama kemudian. Suami eonnie itu turut datang.
"ni ada waffle coklat dua, makanlah. Ni pulak air 100+"
Seohyun menggigit sedikit waffle itu. Sedap and manis dengan coklatnya.
💙🐮💙
Junghwan & Seohyun berjalan-jalan disekitar situ.
"awak nak pergi mana lagi?"
"apalagi tempat best?"
"banyak tapi kita pergi tempat fav saya"
Mereka tiba disatu tempat yang terlihat pemandangan bandar Seoul dari situ.
"cantiknya. Taktahu pulak wujudnya tempat macam ni" Seohyun mengambil beberapa gambar. Boleh post kat Instagram. Maklumlah insta femes katakan
"cuba awak amik gambar saya" Junghwan meminta. Seohyun angguk dan mengambil gambar Junghwan.
"1 2 3 click"
"nak tengok" Seohyun menunjukkan gambar yang diambil.
"fulamak hensem betui namjachingu awak ni"
"perasan memang no 1"
"eh memang betul saya hensem, jangan nak nafikan lagi eh"
"yelah-yelah"
💙🐮💙
Junghwan dan Seohyun dalam perjalanan pulang ke rumah.
"terima kasih bawak saya jalan malam-malam ni"
"terima kasih jugak sudi teman saya"
First dated berakhir dengan baik semuanya.
"Seohyun"
"nae?"
"kalau kita reveal hubungan kita... Apa pendapat awak?"
"saya tak kisah tapi kesian pada peminat-peminat awak tu. Patah hati and mesti saya kena serang"
"kesian awak sebab saya awak akan kena serang...."
"saya tak kesah pun. Pandailah saya jaga diri"
Akhirnya sampai juga dirumah Seohyun.
"selamat malam and masuklah" Baru beberapa langkah Seohyun pergi, Junghwan memanggilnya
"wae?"
"sweet dreams dan mimpikan saya tau" Junghwan berkata sambil wink. Seohyun hanya menggeleng kepala lalu masuk kedalam. Junghwan pula pantas pulang kerumah sebelum hyung-hyungnya risaukan dia.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
Heyo pop gengs! Aku dah keputusan untuk wujudnya fanfic ni sampai 15 bab je.. Boleh kan? Tapi kalau aku ada idea.. Mungkin bertambah lah tapi tak lebih 20 aku rasa.. Jshshsshshsh
Jangan lupa vote+komen
🍀Park_Fina
YOU ARE READING
♡ step by step ≖ junghwan ♢
Fiksi Penggemar҂ step by step before get her heart 𝗦𝗧𝗔𝗥𝗧 : 2/2/2022 𝗘𝗡𝗗 : 8/3/2022 【© 2022 Park_Fina 】