BAB 10 🐮

114 26 74
                                    

Seohyun tidak hadir ke sekolah pada hari itu. Junghwan pula seperti bukan biasa. Itu taknak ini taknak

"halah kau Junghwan, ada sebab kenapa Seohyun tak datang... Dia demam ke kan?" Niki cuba menceriakan Junghwan seperti dulu.

"aku ada buat salah ke? Rasanya aku ikut apa yang tulis tu"

"eh kau betul-betul ikut apa yang aku tulis ke?"

"haah, tapi menjadi do. Kaulah kawan paling berguna dan tak berguna untuk aku"

"kau puji ke apa ni?"

"dua-dua, nanti aku belanja makan"

"tak sangka menjadi... Aku pun boleh ikut juga tu"

"NISHIMURA RIKIIII" Satu suara membuatkan Niki terkejut. Siapa pula yang menyeru nama penuhnya ni?

"A-Atsuko... Wae?" Niki cuba berbasa-basi. Sedikit takut dengan muka seram Atsuko tu.

"kenapa awak datang jum-"

PANGGGG

Makin terkejut Niki apabila dilempeng Atsuko. Salah apa pulak dia buat ni? Junghwan hanya jadi pemerhati setia

"kenapa awak ni sampai lempeng muka saya? Dah tak kacaks muka saya ni tahu tak?"

"tanyalah Solji awak tu" Atsuko berkata sebelum meninggalkan Niki termagu.

"apalah minah boudough ni cakap kat Atsuko ni... Weyh Hwan, nanti kita sambung borak. Aku nak pujuk si Atsuko tu"

"semoga berjaya bro"

Niki berlari mengejar Atsuko itu. Junghwan pula duduk melayan perasaan sampai seseorang menyapanya

"annyeonghaseyo"

"annyeonghaseyo, nugu?"

"Na Seoyeon imnida"

💙🐮💙

Junghwan berjalan pulang untuk singgah ke rumah Seohyun. Sambil itu memikirkan apa yang dikata Seoyeon tadi. Taktahu nak percaya atau tak

"eh Junghwan"

"annyeonghaseyo ahjumma"

"nak jumpa Seohyun eh? Pergilah masuk"

Junghwan berjalan masuk kerumah Seohyun bersama Puan Na.

"bilik dia pintu warna biru tu" Puan Na berkata lalu Junghwan menuju ke pintu yang dimaksudkan Puan Na

Tok Tok

"masuk" Junghwan masuk lalu terkejut Seohyun dibuatnya. Ingatkan Puan Na tapi Junghwan rupanya.

"kenapa awak datang?"

"awak halau eh? Ok saya balik"

"eh saya tanya je.. " Junghwan duduk disebelah Seohyun dibangku yang berada diberanda bilik Seohyun.

"lega dapat jumpa awak... Boleh hilangkan rindu"

"baru sehari kot, macam selamanya saya tak datang"

Junghwan tersengih lalu Seohyun bertanyakan sesuatu pada Junghwan

"awak dah tahu?"

"maksud awak?"

"pasal kita" Lambat Junghwan angguk. Takut Seohyun marah

"awak marah sebab saya tak cakap awal-awal?"

"sikitlah..."

"saya tahu awak tak ready untuk semua itu tapi saya sentiasa disisi awak walau apapun terjadi" Junghwan berkata sambil memegang tangan Seohyun.

"awak kenal tak seseorang bernama Na Seoyeon?"

'kenal sangat ahli boudough tu' desis Seohyun perlahan.

"kenal, kenapa awak tanya?"

"tadi dia jumpa saya" Seohyun berlagak tenang walaupun hatinya runsing. Tah apa yang anak bab1 tu cakap pasal dia kat Junghwan.

"dia cakap apa?"

"sebelum tu, siapa Xinlong & Woochan?"

Akhirnya perkara itu ditanya Junghwan. Seohyun tahu lambat laun yang Junghwan akan bertanyakan mengenai dua individu yang penting dalam hidupnya

"Xinlong tu ialah teman masa kecil saya... Tapi dia mati lemas sebab nak selamatkan saya... Saya dipersalahkan atas itu walaupun Seoyeon yang sengaja tolak saya tapi Xinlong gadaikan nyawa supaya saya hidup..." Seohyun bercerita sambil menitiskan matanya. Dia masih tidak lupa kejadian yang berlaku pada umurnya masih 7 tahun.

"Woochan tu pulak ex-namjachingu sebelum saya pindah ke Sewon Highschool.... Kami saling menyayangi satu sama lain sampailah Seoyeon yang merosakkan hubungan kami...  Dia cakap pada Woochan yang saya curang tapi tak pun dan kami putus hanya sebab tu..."

"mereka berdua sangat penting betul dalam hidup awak" kata Junghwan dan Seohyun tersenyum nipis.

"patutlah selalu nampak Woochan tu asyik tengok awak.. Rupanya dia pernah jadi sebahagian dalam hidup awak rupanya"

"tapi kami dah tiada apa-apa hubungan... Awak tak perlu risaukan kalau saya masih sukakan dia lagi... Dah tawar hati"

"sekarang masih tawar ke?"

"dah jadi manis sebab awak" Junghwan cuma tersenyum. Nak menjerit tapi tak sopan so senyum jelah.

"kesian saya..."

"kenapa pulak?"

"dah awak tak datang... Saya kena maraton dengan fans saya tahu tak?"

"siapa yang suruh jadi femes, terima jelah"

Mereka berbual-bual sebelum Puan Na membawa makanan ringan untuk mereka.







➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

Hi gais... Taktahu kenapa mood naj menulis tu macam makin hilang... Hmmm... Aku nak hiatus tapi mahu menggembirakan hati semua rakyat oyen... Cewah ayat- HAHAHAHAhhahahaha...

Jangan lupa vote+komen

Nunite gaisss (♡˙︶˙♡)

🍀Park_Fina

♡ step by step ≖ junghwan ♢Where stories live. Discover now