BAB 11 🐮

107 23 75
                                    

"awak serius ke?"

"ye saya serius"

"tapi malu lah... Rahsia kan tak boleh ke?"

"bukan awak kata tak kesah ke kalau kita reveal hubungan kita?"

"i-itu... Tapi saya tetap malu...."

"jangan risau, saya kan sebelah awak"

Apabila mereka sampai disekolah, terus menjadi tumpuan ramai. Bukan sahaja pelik sebab berjalan bersama tapi sambil berpegangan tangan tu.

"jalan je, biarkan diorang cakap apa-apa" Junghwan berbisik. Seohyun angguk perlahan.

Sampai dikelas, mereka duduk ditempat masing-masing. Buat macam tiada apa berlaku pun.

"ermm...Seohyun" Seohyun memandang Atsuko, salah satu rakan sekelasnya. Mereka boleh dikatakan rapat tapi tak jugak. Setahun Seohyun yang Atsuko ni yeojachingu Niki, chingu Junghwan.

"wae?"

"kau tengah sibuk ke?"

"hmm, tak. Kenapa kau tanya?"

"aku nak luahka samting kat kau.."

"hah? Eh aku straight okay.." Seohyun mendapat ketukan penuh kasih sayang dari Atsuko.

"pabo, aku tak les lembab" Atsuko menjeling tajam Seohyun yang tersengih disitu.

"leme ku gurau ma. Hah cuba duduk and cerita apa jadi"

Atsuko duduk disebelah Seohyun lalu menceritakan segalanya. Dari A to Z. Isipadu jarak bumi ke pluto

Eh semua lah

"lah pasal tu je?"

"aku taktahu nak percayakan Niki atau tak... Tapi memang menyampah dengan Solji tu"

"aku rasa... Baik berbincang empat mata dengan Niki tu"

Atsuko dalam diam setuju dengan itu. Sekarang dia perlu cari Niki and berbincang

"gomawo lah dengar masalah aku"

"no masalah, kaunter kaunseling cik Seohyun sentiasa terbuka 1 saat setengah" Seohyun berloyar buruk dan ketawalah mereka berdua.

💙🐮💙

Dsuatu tempat, kelihatan Niki sedang berbincang dengan Solji tetapi macam nak perang dah tu.

"Go Solji, please jangan kacau aku boleh tak?"

"ani, saya dah lama sukakan awak. Takkan awak tak nampak?"

"tak dan takkan nampak. Aku cintakan Serizawa Atsuko bukan Go boudough eh Go Solji"

Sempat tertypo tu. Niki cuba mengawal dirinya dari tergelak disitu.

"tak habis-habis dengan budak jepun tu... Nerd adalah. Tak sesuai langsung dengan awak" Solji berkata sambil geram terhadap Atsuko. Dia dah lama sukakan Niki tapi muncul Atsuko terus Niki tak pandang dia. Tercabar dirinya.. Dendam kesumat betul Sinki eh Solji pada Atsuko

"nerd pun ada maruah dari kau yang-" Niki sengaja berhentikan ayatnya.

-tidur dengan namja lain" sambungnya sambil tersenyum manis (sinis). Solji pula terdiam seribu batu disitu. Bagaimana Niki boleh tahu?

"dahlah, move on jelah dari aku. Cari namja lain yang berjuta lagi bagus" Nasihat Niki lalu pergi dari situ sebelum Atsuko nampak. Solji tersenyum sinis kerana melihat Atsuko dan

"jakkaman" Niki memandang Solji lalu terdiam

Cupp

....

Tapi bukan minah bangang ni yang pertama. Semestinya Atsuko yang first tapi itu tak disengajakan.

"N-Niki" Atsuko terus berlari dari situ dengan berlinangan air mata. Kecewa betul hatinya.

Niki menolak Solji lalu terjatuh minah tu.

"N-Niki saya tak sengaja" Solji akan takut dengan muka marah Niki itu.

"K-KAU, BAHABI PUNYA YEOJA" Niki berlari meninggalkan Solji yang berdrama samarinda disitu. Krik krik.. Ada sape nak tengok?

"padan muka kau Atsuko, HAHAHAHA"

💙🐮💙

Atsuko POV

Disini lah aku.. Di taman sekolah

Tak sangka apa yang aku nampak tadi

Aku memang taknak berjumpa dengan manusia bernama Nishimura Riki buat masa ni.

Aku marah+sedih+kecewa dengan dia. Dahlah... Solji? Lagi rasa nak kerat sekor-sekor minah tu. Nanti aku mintak author upahkan pembunuh paling hebat made in Pluto

"Atsuko" Suara paling aku taknak dengar berada disitu. CUKUP! ku kecewa, sekain

"Atsuko dengar lah dulu saya nak cakap ni" Aku yang nak pergi terus duduk dibangku tadi aku duduk melayan perasaan.

"tu semua salah faham... Saya jumpa Solji supaya tak kacau kita tapi boleh nak cium saya... Tapi nasib awak yang pertama, HEHEHEHEHEH"

EEEEE... sempat lagi nak ingat insiden tak sengaja. Aku tak sengaja nak cium dia masatu ok 🌞🌞🌞🌞

"hmm...." Pendek je aku balas. Panjang-panjang buat apa? Bukan harta pusaka

"saya mintak maaf tau... Janganlah merajuk" Niki memegang tangan aku. Aku nak je tepis tapi ku biarkan.

"cakaplah samting"

"cakaplah samting" Aku mengajuk dia.

"bukan ajuk saya balik... Awak ni... Sedih hati pangeran mu yini" Dah mula drama dia tu.

"ok" Pendek jugak balasan aku.

"awak tak marahkan saya lagi?" Aku angguk. Ikhlas ok

"awak betul-betul tak marahkan?" Aku angguk untuk kali kedua.

"awak maafkan saya?" Aku tak geleng dan angguk. Hanya tersengih lalu ketawa

"eh betul-betul lah... Jangan main tarik tali pulak"

"entah, dah sana. Mahu ke kelas" Niki menarik aku kembali duduk.

"tak payah masuk kelas"

"Habis kita nak buat apa?"

"cuddle lah macam selalu"

"hmmm.. Malas"

"halah jomlah... Bukan ada yang nampak pun"

"hmmm.. Yelah-yelah" Pasrah aku layan perangai budak-budak dia ni. Tapi itulah yang buat aku semakin sayang dia dan semakin kuat hubungan kami.

End Atsuko POV





➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

Sila vote+komen and k bhai

🍀Park_Fina

♡ step by step ≖ junghwan ♢Where stories live. Discover now