Haruto meletakkan tuala di dahi Junghwan. Sudah seminggu Junghwan demam tetapi hanya seperti itu. Tidak mahu bercakap... Hanya mahu ditinggalkan sendirian
Keseorangan dengan bertemakan air mata... Tiada siapa antara mereka yang tahu apa yang berlaku antara Junghwan dan Seohyun.
"macam mana dia?" Yedam menyoal apabila Haruto menutup pintu bilik Junghwan.
"macam tulah...." Hanya itu yang mampu Haruto katakan. Mereka semua sangat risaukan keadaan Junghwan. Kali terakhir Junghwan jadi begini setelah kematian Nayoung.
"apa yang jadi antara Junghwan dengan Seohyun sebenarnya?" Soalan Jaehyuk dibiarkan sepi. Tiada siapa yang tahu jawapannya melainkan Junghwan atau Seohyun.
"Yoshi hyung mana?" Haruto menyoal apabila tidak melihat dimana hyung sorang nya itu.
"entah.... Keluar kejap katanya" Jihoon menjawab.
💙🐮💙
Yoshi berpeluk tubuh memandang gadis dihadapan matanya.
"sekarang ceritakan pada aku, jangan berdalih atau mengelak" Keras Yoshi berkata pada Seohyun.
"perlu ke?" Hanya itu balasan Seohyun.
"perlu, aku tahu kau tahu sebabnya kan?"
"oppa tengah memaksa ke ni?"
"Yes aku paksa, cerita semuanya sekarang"
Seohyun diam lalu membalas
"itu takkan mampu mengubah apa-apa pun oppa... Lebih kami macam ni dari sesuatu yang buruk berlaku di masa hadapan"
Yoshi tajam melihat Seohyun. Dia rasa curiga dengan kata-kata Seohyun itu.
"jadi kau dengan dia dah putus?"
"Yes, itu lagi menjamin keselamatan dia..." Seohyun cuba menahan sebak. Jujur dia tidak mahu ini berlaku tetapi keadaan memaksanya.
"apa maksud kau? Apa yang kau sorokkan?"
"ada orang yang benci hubungan saya dengan Junghwan dan nak hancurkannya. Oppa ingat saya nak jadi macam ni ke? Bukan keinginan saya langsung.." Seohyun berkata lalu menundukkan kepalanya. Air matanya yang ditahan jatuh juga
Yoshi diam sebelum duduk disebelah Seohyun. Dia menarik Seohyun kedalam pelukannya.
Seohyun menangis sepuasnya di dada Yoshi. Sesekali Yoshi mengusap belakang badannya. Seperti seorang abang kepada adik perempuannya.
Selepas keadaan menjadi reda, Seohyun mula bercerita kepada Yoshi tanpa ada yang terselindung.
"kalau oppa kat tempat saya... Oppa akan buat perkara yang sama kan?" Seohyun berkata perlahan.
"aku nak kau teruskan apa yang kau buat ni" Seohyun memandang Yoshi tidak percaya. Betul ke ni?
"maksud oppa?"
"berlakon macam kau bergaduh dengan Junghwan. Biar aku uruskan si Seoyeon tu..."
"tapi oppa dia..."
"aku tak rasa itu anak Woochan.... Nanti aku jumpa Woochan"
Seohyun angguk sahaja. Dia berharap Seoyeon dapat diadili dengan setimpalnya.
"kita rapat macam ni... Yeojachingu oppa tak marah ke?"
"tak, dia kat sini pun" Seohyun terkejut dengan pernyataan Yoshi. Biar betik?
"yeojachingu oppa tak marah ke? Serba salah tahu tak?" Kalau tak kena maki mesti kena simbah dengan air ais latte dia ni.
"dia tak marah punya, dia ada kat situ" Yoshi menunjukkan kearah Natsumi yang sedang membaca buku. Natsumi memandang Yoshi lalu menuju ke situ
"eer.. Eonni.. Mian-mian saya cuma.. Errr" Tergagap Seohyun dibuatnya. Mana tahu Natsumi marah ke kan?
"eonnie tak marah lah. Eonnie faham perasaan Seohyun tu" Natsumi menepuk bahu Seohyun sambil tersenyum.
"gomawo eonnie...oppa" Yoshi duduk disebelah Natsumi.
"ini no eonnie, kalau ajak chat or keluar anytime boleh" Natsumi menyerahkan kad perniagaannya.
"ehh...HUAAA" Terjerit kecil Seohyun disitu.
"eh kenapa ni Seohyun?"
"Seohyun tak sangka eonnie seorang model and pemilik butik, HUAAA" Seohyun berkata teruja. Dia pernah bercita-cita untuk menjadi seorang model sekelas melihat Natsumi di televisyen.
"oh patutlah, jemputlah datang butik eonnie. Nanti eonnie bagi free dress"
"segan pulak bila eonnie cakap macam tu.... Eh jap, apa hubungan eonnie dengan Yoshi oppa?" Seohyun sedikit curiga. Macam ada sesuatu disebalik hubungan mereka.
"Seohyun rasa?" Yoshi menyoal sambil tersenyum.
"taktahu taktahu"
"kita dah 7 bulan bertunang" Natsumi menjawab dengan malu-malu.
"ooo, wahhh. Tahniah eonnie oppa"
"so bila nak kahwin? Nak juga tengok anak buah Seohyun ni" Spontan Seohyun berkata. Nampak tak sabar tu
"kalau Seohyun nak sekarang pun oppa boleh bagi" Yoshi membalas dengan senyuman lalu dicubit oleh Natsumi.
"awak ni, kan Seohyun masih sekolah. Jangan mencemari otak inosen boleh tak?"
"haduh-haduh... Yelah saya gurau jelah..."
"apa gurau-gurau? Gigit kang"
"nanti saya gigit awak macam taknak lepas masa mala-.... OK OK SAYA GURAUUU"
Seohyun hanya tersenyum melihat pasangan itu. Hilang sedikit masalahnya. Kadang dia tertanya adakah betul keputusanya? Tapi nasi sudah menjadi bubur
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
Yuhu , aku nak cakap yang akan ku buat sad ending so takpe kan? Sebab nanti season 2 tapi mereka berbaik dengan Seohyun berusaha mengambil hati Junghwan, hah gitewww
Mungkin sampai 20 jelah so tamatlah Season 1 and coming soon season 2!
Oh satu lagi, perasan tak ada watak yang korang curious nak tahu? Mereka akan muncul as heroin di fanfic member TREASURE yang aku maksudkan. Cuba senaraikan nama-nama itu dam patner sekali 👉👉👉
Jangan lupa vote+komen
🍀Park_Fina
YOU ARE READING
♡ step by step ≖ junghwan ♢
Fanfiction҂ step by step before get her heart 𝗦𝗧𝗔𝗥𝗧 : 2/2/2022 𝗘𝗡𝗗 : 8/3/2022 【© 2022 Park_Fina 】