BAB 17 🐮

87 19 12
                                    

Junghwan memandang langit malam. Sangat cantik dan menenangkan dirinya seketika.

Tok Tok

Pintu bilik Junghwan diketuk lalu terpacul lah wajah Jeongwoo.

"kenapa hyung?"

"boleh aku masuk?"

"masuklah" Jeongwoo menutup pintu lalu duduk ditepi katil Junghwan

"demam kau macam mana? Dah kebah?"

"hmmmm........ Boleh lah" Jeongwoo angguk sahaja. Dia ingin bertanya sesuatu tapi macam tak sesuai pula situasi

"boleh aku tanya sesuatu?"

"tanyalah"

"apa yang jadi petang tu.... Pada waktu kau-............." Junghwan terdiam. Hatinya terasa kosong yang kosong. Mungkin dah tawar hati?

"kitorang dah tiada apa-apa"

"h-huh?"

"aku dengan Seohyun..... Dah putus"

Terus terdiam Jeongwoo. Tapi mereka gaduh ke? Tak nampak macam gaduh tapi ada benda lain yang jadi

"korang gaduh?" Junghwan geleng.

"Seohyun prank?" Junghwan geleng lagi.

"dah tu kenapa putus?" Junghwan angkat bahu.

"kalau dah takdir so terima jelah dengan hati terbuka" Hanya itu yang mampu ditutur Junghwan lalu berdiri.

"eh kau nak pergi mana?"

"nak jumpa hyung lain, rindu lah" Junghwan membuka pintu dan terjatuhlah member TREASURE semua.

"hyung semua dah kenapa ni?"

"errr.... K-kitorang... Hmmm" Tergagap si Doyoung nak cakap.

"kitorang tercuri dengar perbualan kau dengan Jeongwoo tadi, heheheheh" Junkyu menjawab sambil tersengih.

"lah, kenapa tak masuk je?"

"nak bagi kau sendirian lah, menangis Hyunsuk 10 tahun 2 malam sebab anak dia berkurang 2 minggu dalam bilik" Mashiho mencelah. Tersendak member yang di mention.

"eh bila masa aku hah?" Hyunsuk cuba nak cover malu. Jatuh saham dia nanti

"awwww, sayang uncuk hyung" Junghwan memeluk Hyunsuk lalu mereka semua pun buat group hug. Harapnya maknae mereka tu dah ceria kembali bersama senyumannya itu.

💙🐮💙

Seoyeon ketawa seorang diri di club. Menjadi sudah rancangan dia melihat Junghwan sudah putus dengan Seohyun.

"heh menjadi pulak rancangan aku. Haih kesian kau Na Seohyun sebab terlalu bodoh dan mesti kau nangis macam tak cukup umur kan? HAHAHAAHAHAH" Dia menuang lagi arak lalu meminumnya. Katanya nikmat sangat

Seoyeon memegang gambar seorang lelaki yang pernah dia bersama dengannya untuk satu tempoh yang lama.

"haih Jo Woochan, mudah je nak ugut kau kan? Apalah reaksi kau kalau kau tahu yang ini bukan darah daging kau? Hmmm" Seoyeon berkata perlahan lalu mengoyakkan gambar itu.

"sekarang aman hidup aku...." Seoyeon mula menangis kecil. Satu perkara yang dia sembunyikan ialah mengapa dia berbuat begitu. Kerana eommanya berdendam dengan eomma Seohyun kerana appa Seohyun.

Eommanya, eomma & appa Seohyun ialah sepupu. Eomma Seoyeon menyukai appa Seohyun tetapi appa Seohyun menyukai eomma Seohyun dan mereka pun berkahwin. Eomma Seoyeon dikahwinkan dengan salah sorang sepupu mereka tetapi masih berdendam dengan eomma Seohyun.

Jadi sebab itu kenapa Seoyeon membenci Seohyun dan berjaya menghancurkan hubungan Seohyun dan Junghwan. Tetapi itu semua atas arahan eommanya juga, dia masih tidak mahu berbuat begitu kerana kesiankan Seohyun tetapi dipaksa oleh eommanya

"kalau kau nak aku mengaku sebagai mak kau, jangan bantah apa yang aku cakap FAHAMMM?"

Itulah ayat yang Seohyun selalu dengar dan demi kemahuan eommnya, dia sanggup lakukan itu.

"m-mianhae S-Seohyun...."

Sohyun pengsan akibat terlebih minum tetapi disambut seseorang.

"kenapa kau sanggup buat macam ni, Na Seoyeon"






➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

Hei gurl, sekarang korang faham? Kalau tak faham apa kata menari tiang lampu isyarat... Kalau tak faham lagi tu buat-buat faham jelah...

Jangan lupa vote+komen

💙Park_Fina

♡ step by step ≖ junghwan ♢Where stories live. Discover now