BAB 5 🐮

128 30 43
                                    


Junghwan berada dikedai buku. Dia sendiri tidak tahu kenapa dia berada disitu tapi memandangkan esok ialah hari lahir Seohyun jadi baik dia beli sesuatu.

Junghwan ternampak sebuah buku yang menarik perhatiannya lalu dia mengambil dan membaca tajuknya

"1001 kata Stowberi jilid 45? Buku apa ni?" Dia menyelak-nyelak buku itu. Rupanya itu buku quotes. Cara-cara menjadi swag.

"tapi aku rasa macam pernah nampak Seohyun baca....hmmm...Beli jelah" Dia menghampiri kaunter dan membayarnya.

"adik memang suka baca buku ni?" tanya akak kaunter.

"beli untuk chingu" Junghwan menjawab.

"ouh, buku ni selalu habis stok tak sampai sehari. Minat betul orang yang baca termasuk noona yang ada sampai jilid 29" cerita akak kaunter lagi. Junghwan menyerahkan kad kreditnya. Orang kaya ni

"terima kasih, datang lagi"

Junghwan melangkah keluar dari kedai buku.

"sekarang aku nak pergi mana eh? Mestilah pergi makan. Lapar pulak haku ni"

🐮💙🐮

"ku dah balikk" Sebaik sahaja Junghwan menutup pintu, dia melihat Asahi sedang menonton drama Jepun.
"mana yang lain hyung? Mati sudah?" soal Junghwan.

"mungkin" jawab Asahi pendek tanpa memandang Junghwan. Anak So tu angguk lalu naik ke biliknya. Apabila dia menutup pintu bilinya, dia melihat Haruto & Jeongwoo disitu.

"eh kenapa hyung berdua kat sini? Nak rogol aku ke ape? Eh..ghisau"

"shhhh... Diammm.... Nanti harimau tu dengar" ujar Jeongwoo perlahan.

"ni semua salah kau" kata Haruto pada Jeongwoo.

"eh aku pulak, kan kau kata halal dimakan so aku makan jelah"

"kau yakin sangat asal? Aku cakap je"

"kau pun makan sekali"

"hyung berdua cakap pasal apa? Aku enggak ngerti sih?" soal Junghwan blur.

"panjang ceritanya..." jawab si Haruto.

"pendekkan"

"begini ceritanya" Mereka bertiga memandang keatas macam ada awan tu.

Flashback

Sewaktu Jeongwoo berada didapur untuk minum air, dia memandang sebuah kotak berisi sesuatu tapi dia yakin itu makanan.

"weyh anak Jepun" Jeongwoo memanggil Haruto yang kebetulan lalu disitu.

"pe anak Korea?"

"ni siapa punya?"

"tah lah, cubalah buka" Jeongwoo membuka lalu terbaulah ayam goreng yang sangat lazat.

"lapar pulak aku..."

"tulah... Kalau makan sikit takpe kan?"

"eh jap... Halal ke ni?"

"kot... Sebab takde tuan"

Al-kisahnya mereka berdua memakan ayam itu dan hanya tinggal seekor.

"KORANG MAKAN AYAM TU????"

"eh Yoshi hyung, nape marah-marah?"

"EEEEEER, BERANI KO-"

"Weyh Yosh, Dobi panggil"

"EUGHH... siap korang aku kerjakan"

Selepas Yoshi pergi, Haruto & Jeongwoo pergi menyorok sebelum dibunuh oleh harimau tu.

End Flashback

"tak patut... Mesti Yoshi hyung tengah mengamuk kan..."

"WATANABE HARUTO & PARK JEONGWOO, MANA KORANG HAH?"

"hah panjang umur..."

"jangan bagitahu tau kat mana kitorang ada" kata Jeongwoo lalu bersembunyi dibawah katil Junghwan bersama Haruto. Untung katil Junghwan besar jadi muat dua tiang sorok.

"eh Yoshi hyung, kok diterjah. Terkijut seya"

"ada nampak Anak Watanabe & Park?"

"tak nampak pulak, kenapa hyung cari diorang?"

"eeeee... Diorang pergi makan ayam aku tu... SABAR JELAH HAKU"

"ayam tu untuk hyung ke sape?"

"tu untuk Natsumi... Eeeeee... Kalau jumpa dua ekor tu bagitahu, aku nak penggal kepala diorang" kata Yoshi lalu beredar bersama api kemarahannya.

"Yoshi hyung dah pergi, hyung berdua boleh keluar"

"fuh... Selamat aku..."

"tak boleh bernafas aku kat situ... Mujur hidup lagi"

"dah blah, gue mau tidur" Junghwan menghalau dua manusia tu. Dia baring sampai memeluk patung lembunya. Muuuuu

🐮💙🐮

Junghwan datang awak ke sekolah. Setelah sampai dikelas, dia meletakkan hadiah untuk Seohyun dibawah meja perempuan itu.

"harap awak suka.." Junghwan kembali ke mejanya untuk tertidur sebentar.

Apabila Seohyun datang kekelas, dia melihat Junghwan sedang tidur. Dia berjalan ke mejanya dan melihat sesuatu dibawah mejanya

"apa ni?" Seohyun melihat sekeping kad lalu membukanya

Happy Birthday Seohyun!! ~♥~

"haish comel" Seohyun melihat buku itu pulak.

"macam tahu je aku suka baca buku ni.... Terima kasih Junghwan"










➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

Heyo gaisss, lama tak update... Hshshssh... Btw sila stream JikJin tau

Btw lagunya best, siyies.

Jangan lupa vote+komen tau

🍀Park_Fina

♡ step by step ≖ junghwan ♢Where stories live. Discover now