BAB 2 🐮

196 33 55
                                    


Junghwan berdiri dihapadan rumah Seohyun. Macam dia tahu? Semuanya daripada anak Nishimura tu. Taktahu lah dia tahu dari mana.. Kereta Myvi selalu lalu situ barangkali

Tapi sebenarnya Seohyun ni dari keluarga berada juga. Rumah besar tapi rumah Junghwan lagi besar. Dia memberikan diri untuk menekan loceng dan beberapa saat kemudian pintu dibuka oleh seseorang.

"ya, kamu ni siapa?" soal wanita yang berusia. Eomma Seohyun, fikir Junghwan.

"anyeonghaseyo, So Junghwan imnida. Saya ni chingu Seohyun" kata Junghwan bow.

"chingu ke namjachingu ni?"

"er.. Chingu je ahjumma"

"hahahaha, kejap eh ahjumma panggil Seohyun" Puan Na masuk kedalam dan kebetulan Seohyun baru turun tangga.

"ha Seohyun, tu namjachingu kamu tunggu kat luar"

"namjachingu? Siapa?"

"So Junghwan, pandai kamu berahsia eh"

"mana ada eomma...kitorang chingu jelah"

"tu pergilah sekolah dengan dia, nah bekal"

Seohyun mengambil bekal dari Puan Na lalu menuju ke pintu rumahnya. Kelihatan Junghwan sedang berdiri membelakanginya.

"macam mana awak tahu rumah saya?" soal Seohyun agak curiga. Junghwan berpaling menghadap Seohyun.

"bimil" jawab Junghwan pendek dengan tersenyum. Seohyun hanya menaikkan keningnya. Mereka berjalan bersama-sama kesekolah.

"awak pun duduk di kawasan ni jugak ke?" soal Seohyun semasa kesekolah.

"nae, rumah saya kat sini jugak" jawab Junghwan.

"tapi tak pernah nampak awak pun?"

"mana nak nampak kalau awak asyik terperap dalam rumah je"

"saya ni memang suka menyendiri je... Sebab tu saya takde chingu"

"lagipun saya ni pemalu orangnya..." sambung Seohyun lagi.

Mereka pun sampai di sekolah. Beberapa pelajar mula memandang kearag mereka. Ada jugak yang berbisik-bisik.

Makcik bawang joined the group with link harom  dari darkweb

"Saya nak ke tandas tau" Seohyun terus menuju ke tandas perempuan. Setelah menyelesaikan hajatnya, dia membasuh tangan dan seseorang berada disitu.

"Na Seohyun" Seohyun memandang orang itu.

"kau nak apa Seoyeon?" soal Seohyun dengan nada keruh. Dia memang agak anti dengan manusia bernama Seoyeon.

"getback balik dengan Woochan"

"dia yang mintak putus sebab tergilakan kau"

"tapi aku suka Junghwan, bukan Woochan"

"bukan masalah aku" Seohyun baru nak pergi tetapi ditahan Seoyeon.

"baik kau jauhkan diri kau dengan Junghwan sebelum dia jadi macam Xinlong" kata Seoyeon dengan keras lalu pergi dari situ meninggalkan Seohyun disitu.

"Junghwan takkan jadi Xinlong..... Kau tunggu dan lihat je Seoyeon..." Seohyun terus menuju ke kelas.

💙🐮💙

Junghwan membaca apa yang ditulis Niki didalam bukunya itu. Biar betul anak Jepun ni

Step and Step to make Seohyun fall in loves with Super Baby Cow aka kawan seneraka menurut anak Niki aka kacaks + cute boy made in Japan

1- Kawan dengan dia (buat dia selesa)
2- Pergi rumah dia (Beramah mesra dengan mertua gitu)
3- Rehat dengan dia (merapatkan hubungan silaturahim itu dituntut)
4- Mintak no dia (senang nak chat kata ily ke)
5- Beli something yang dia suka (tanya dulu, kan kau beli myvi sape yang nak bawak)
6- Pergi dated (tipu dengan cakap nak study sama-sama je Ke)
7- Masak lah untuk dia (ciri-ciri suami idaman ni)
8- 2nd Dated (kalau dah confess awal je)
9- Bawak dia jumpa keluarga kau (manatau calon menantu mak kau kan)
10- Reveal hubungan korang (biar fans kau patah hati and minat aku yang terlebih kacaks ni)
11- Pastikan author buat happy ending (sia-sia je aku perah otak ni)
12- Belanja aku makan (HAHAHAHAGAAGGAAG)

Extra

Satu, haruslah setia
Dua, jangan cakap bohong
Buat dia menangis (jangan-jangan)
Tiga, buat dia tersenyum
Empat, ulangi dari satu

Daripada sahabatmu yang kacaks
Nikikikiki~~

"kadang aku rasa yang aku berkawad eh kawan dengan orang ke ke ni" kata Junghwan seorang diri. Dia menandakan di bahagian no 1.

"nampaknya ada lagi 11 ni... Hmmm..harapnya menjadilah"








➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

Yuhu, best ke fanfic ni walaupun baru dua bab korang baca? Sila rated in /100%

By the way, aku terinspirasi fanfic ni dari lagu 'Step and a Step' by NiziU

Sape WithU disini? Komen sikit.

🚫 Fanfic in ditulis berdasarkan inspirasi lagu tu and idea President of Pluto United ni tau. Tiada sebarang unsur copypaste, plagiat dan tanah liat. Sebarang persamaan tu hanya kebetulan jelah or kita fikir sama idea.

Jangan lupa vote + komen tau

🍀Park_Fina

♡ step by step ≖ junghwan ♢Where stories live. Discover now