Woochan ingin berjumpa Nayun tetapi ditarik oleh Seoyeon ke sebuah tempat tersorok
"Jo Woochan" Woochan memandang kosong kearah Seoyeon. Hidup lagi minah ni?
"kau nak apa lagi Seoyeon?"
"aku nak kau rampas Seohyun dari Junghwan. Aku tahu kau masih cintakan Seohyun kan? Kau sanggup gunakan Nayun supaya kau lupakan Seohyun? Kau nak aku bagitahu Nayun ke tak?"
Seoyeon menggugut Woochan supaya mengikut arahannya. Dia tahu Woochan masih cintakan Seohyun dan mudah untuk hancurkan hubungan sepupunya.
"kau gila? Dia dah bahagia dengan Junghwan lah. Aku taknak ikut rancangan gila kau tu"
Seoyeon tersenyum sinis. Dia tahu Woochan akan menolak jadi terpaksalah guna plan B
"aku tak nak pun kat Junghwan. Aku cuma nak hidup Seohyun sengsara je"
"kau tak takut karma eh? Buat jahat balas jahat tau"
"aku tahu apa aku buat... Ke kau nak aku beritahu suatu perkara yang buat kau tunduk pada aku"
"maksud kau?" Seoyeon tersenyum sebelum mengeluarkan gambar ultrasound. Woochan melihat gambar itu lalu terkejut
"i-ini... Tak mungkin..." Woochan sendiri terkejut dengan apa yang dipegang Seoyeon.
"kau lupa ke malam tu kita...." Seoyeon mendekatkan dirinya dengan Woochan. Bagi nampak menggoda lah kan. Woochan hanya mampu menutup matanya.
"kau lupa Woochan masa-masa kita dulu? Aku rindu kita yang dulu.... Hiksss"
"kau tahu tak kau yang ini anak kau?" Kenyataan yang paling ditakuti Woochan pun muncul.
"k-kau tipu.... Kau sengaja mabukkan aku kan? Itu bukan anak aku..."
"Kau masih nak nafikan lagi Jo Woochan? Hanya kau yang pernah sentuh aku... HANYA KAU"
Semakin kuat Seoyeon menangis didada Woochan.
"sampai hati kau tinggalkan aku dengan benda ni.... Aku benci kau Woochan...."
Seoyeon jatuh terduduk sambil menangis. Woochan masih kaku disitu.
"k-kau tak kesiankan aku Woochan? Anak kita?" Jatuh air mata penuh kepalsuan Seoyeon. Celaru fikiran Woochan sekarang.
"kembali pada aku Woochan... Aku merayu... " Seoyeon memegang kaki Woochan. Lelaki itu diam lalu memegang bahu Seoyeon.
"W-Woochan?"
"aku disini Seoyeon"
Seoyeon memeluk Woochan erat. Dalam diam dia tersenyum sinis kerana rancangannya berjaya. Sungguh mudah untuk memperbodohkan Woochan & Seohyun.
Tanpa sesiapa sedari, Seohyun mendengar semua perbualan Woochan dan Seoyeon. Dia terkejut dan cuba menahan air matanya
Sungguh dia kecewa dengan Seoyeon kerana memperbodohkan dirinya. Dia tak patut menerima Seoyeon dan itulah tindakan paling bodoh yang dia pernah buat. Mungkin dia patut mintak author pinjamkan pembunuh made in pluto jugak
Woochan? Dia kecewa teruk pada Woochan kerana sanggup meninggalkan Seoyeon yang sedang mengandungkan anak mereka. Walaupun dia sendiri tidak tahu kesahihan anak itu.
"aku........tak patut hidup kat dunia..."
💙🐮💙
Seohyun memasuki gelanggang bola sepak untuk berjumpa Junghwan.
Kelihatan Junghwan sedang bermain bola sepak bersama hyung-hyung nya.
"eh Junghwan, itu Seohyun kan?" Tunjuk Jihoon pada Seohyun yang sedang duduk dikerusi.Junghwan terus pergi kearah Seohyun sambil tersenyum bahagia
"kenapa tak cakap nak dat-" Tiba-tiba Seohyun memeluk Junghwan erat. Terus kaku si anak So tu. Dia hanya membalas pelukan Seohyun.
"Junghwan"
"nae?"
"awak cintakan saya kan?"
"nae, saya cintakan Na Seohyun sangat-sangat"
"awak masih cintakan saya walaupun saya tinggalkan awak?"
"maksud awak? Saya tak faham" Apa maksud Seohyun yang akan tinggalkan dia? Seohyun mahu berpisah dengan Junghwan ke?
"jawab dulu soalan saya, awak masih cintakan saya kalau saya tinggalkan awak?"
"n-nae... S-saya tetap cintakan awak kalau awak tinggalkan saya"
"jadi kita berpisah" 3 patah perkataan cukup menyentakkan Junghwan. Berpisah? Tidak mungkin
"a-apa m-maksud awak...?"
"saya nak kita berpisah, terima kasih atas selama ini. Tetaplah mencintai saya dan selamat tinggal So Junghwan"
Seohyun berkata lalu pergi meninggalkan Junghwan yang sedang jatuh terduduk. Air mata jantannya jatuh setelah bertahun-tahun tidak jatuh. Empangan yang cuba ditahan akhirnya jatuh jua
"JUNGHWAN" Mereka semua mendapatkan Junghwan. Jeongwoo memangku Junghwan.
"weyh Hwan, bangunlah. Kenapa ni?" soal Jeongwoo cemas. Dia dari tadi melihat perbualan Junghwan dan Seohyun dan merasakan ada sesuatu yang buruk telah berlaku.
"h-hyung.... Aku nak balik... Jeballl"
"okay-okay kita balik. HYUNG JOM KITA BALIK" Mereka masuk terus berkemas dan balik kerana risaukan keadaan Junghwan. Apa yang berlaku?
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
HUAAAA... JANGAN KECAM AKU GAIS... HIKSSS.. AKU PUN SEDIH JUGAKK.... TAPI AKU JANJI DIORANG TAKKAN GADUH LAMA-LAMA TAU
Jangan lupa vote+komen
🍀Park_Fina
YOU ARE READING
♡ step by step ≖ junghwan ♢
Fanfiction҂ step by step before get her heart 𝗦𝗧𝗔𝗥𝗧 : 2/2/2022 𝗘𝗡𝗗 : 8/3/2022 【© 2022 Park_Fina 】