BAB 3 🐮

167 32 54
                                    

"baik terima kasih, kelas"

"terima kasih Saem Hwang"

Saem Hwang pun mengangguk lalu keluar dari kelas itu dan waktu rehat sejam pun bermula. Beberapa pelajar ke kantin bersama kumpulan dan ada jugak yang bersendirian.

"awak rehat dengan siapa?" soal Junghwan yang berada di depan meja Seohyun.

"sorang, kenapa?"

"nice, jomlah rehat dengan saya kat satu tempat ni"

"kat mana?"

"adalah, jom"

💙🐮💙

"wah, tak pernah saya pergi sini" ujar Seohyun sambil melihat kawasan disekelilingnya itu. Mereka berada di rooftop sekolah dan disitu terdapat kawasan seakan-akan taman mini. Ada sebuah pondok disitu.

"tempat ni lah saya dengan Niki selalu lepak" Junghwan dan Seohyub duduk dipondok disitu.

"awak bawak apa?"

"donut, nak?"

"nakk" Seohyun memberi 3 biji donut yang dibawanya. Sedap betul sampai lapar author dibuatnya.

"awak memang suka makan donut eh?" soal Seohyun sambil melihat Junghwan makan dengan comot. Aigo comell

"haah, favorite saya ni"

"patutlah sampai tercomot" Junghwan memegang bibirnya. Memang ada kesan comot. Jatuh air mukanya makan comot depan Seohyun.

"tak perasan pulak, hehehehehehe. Awak ada tisu?"

"kejap eh" Seohyun menyeluk sakunya. Rasanya tadi dia letak tisu kat situ tapi kenapa macam takde ni?

"errr... Saya tak bawak lah.. Macam mana eh"

"takpelah"

"pandang saya"

"hah?"

"pandang je saya"

"ouh-.. Nae...eh awak nak buat a-"

💙🐮💙

Junghwan masih terfikirkan perkara itu. Kadang dia senyum. Kadan mukanya merah. Boleh gila dibuatnya ni. Jeongwoo memandang Junghwan itu. Kenapa si kembar sedaerah tapi lain tahunnya itu macam pelik aje.

"woi, kau ni dah kenapa asyik tersengih aje. Citer ah" kata Jeongwoo masih menumbuk bahu anak So tu.

"eh hyung, terkijut aku. Nasib haku tak mati kat sini tahu tak" balas Junghwan terkijut lalu mengurut dadanya.

"dah kau macam terlebih sting je. Kesan booster ke hape ni?"

Junghwan tidak menjawab soalan Jeongwoo tetapi tersenyum sendirian.

"eh kau aku tanya kau boleh senyum macam sajat lawa macam Oli london je"

"aku..."

"kenapa kau?"

"aku...."

"ye, kenapa dengan kau?"

"aku..."

"boudough, cakap jelah"

"aku........."

"kalini kesejuta kau cakap 'aku aku aku' memang aku tak belanja kau donut for eternal"

"HALAH-HALAH, AKU GURAU JELAH TADI..."

♡ step by step ≖ junghwan ♢Where stories live. Discover now