Harini cuti so Junghwan mahu bersantai-santai dirumah bersama hyung-hyung hanatnya. Tiba-tiba pintu diketuk oleh seseorang
"kenapa Yoshi hyung?"
"nah, Hyunsuk si kenit suruh kau pergi beli semua barang ni"
"halah...malasnya aku.."
"ouh ni duit tapi ni duit aku and jangan habiskan. Hyunsuk tu punyalah kedekut taknak sedekah harta dia tu..ughhh"
"bawak bertendang lah hyung, ku pergi dulu lah ye"
💙🐮💙
Junghwan sedang beratur untuk membayar barang dapur yang dibelinya. Ya, dia beli barang dapur you know?
"boleh cepat tak dik? Ada ramai lagi pelanggan ni"
Junghwan memandang seorang perempuan yang tercari-cari wangnya. Dia tersenyum lalu ingin membayarkan untuknya.
"bayar sekali dengan dia"
💙🐮💙
"terimah kasih bayarkan tadi..." kata Seohyun apabila mereka berada ditaman perumahan itu.
"perkara kecik je"
"nanti saya bayar, taknak lah terhutang budi"
"eh tak payah, saya ikhlas"
"serba salah saya... Tapi memang saya ada bawak tadi duit... Mana pulak menghilang pun taktahu..."
"mungkin awak tercicir?"
"mungkin jugak"
Perbualan itu tamat apabila mereka makan aiskrim kelim. Nikmat sungguh diwaktu panas-panas ni.
"Seohyun..."
"nae?"
"saya...."
"kenapa?"
"er...nak no awak boleh?"
"lah, boleh aje. Telefon?" Junghwan menyerahkan telefonya kepada Seohyun.
"dah siap, nah"
"gomawo"
I'M GOING CRAZYYYY~~
"kejap eh Seohyun, ada orang call"
"sila-sila" Junghwan pergi ke tempat tersorok lalu mengangkat telefonnya.
"kenapa hyung?"
"KAU KAT MANA NI? balik cepat"
"kut ya pun takyah lah nak jerit-jerit bagai, apa citer?"
"tu anak Takata dengan Choi tu tengah bersilat u know? Balik cepat and tabur garam"
"apa kaitan dengan garam pulak hyung? Helep helep"
"nak halau segala kesetanan lah-....... SO JUNGHWAN, BALIK SEKARANG ATAU AKU MAKAN SEGALA DONUT KAU TU"
Nampaknya suara Si Hyunsuk dah berkumandang. Apalah yang jadi pun taktahu lah
"Seohyun, saya dah nak ke balik ni...mianhae sebab tak dapat borak lama dengan awak"
"ouh, tak kesah pun. Lagi pun saya dah nak balik jugak ni, jumpa kat sekolah"
"nae, jumpa kat sekolah. jalja"
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
Hi gais!! Kes makin lama makin mengrisau...asal nak raya je camni..hmmm
Jangan lipan eh lupa vote + komen
🍀Park_Fina
YOU ARE READING
♡ step by step ≖ junghwan ♢
Fanfiction҂ step by step before get her heart 𝗦𝗧𝗔𝗥𝗧 : 2/2/2022 𝗘𝗡𝗗 : 8/3/2022 【© 2022 Park_Fina 】