.
.
.
واخيرااااااااااااااااً🥳
خلصت امتحانات و متاحه لمدة اسبوعين إن شاء الله هنبدأ خلالهم زي ما وعدتكم ابرواية الجديده،، في الحقيقه جاتلى اكتر من، فكره و اكتر من سيناريو لدرجة إنى بدأت كتابة في اربع روايات مرة واحدة، و احترت ابدأ بنشر أي واحدة فيهم،، عشان كدا هعمل تصويت ببدأ من دلوقتي الساعه٦ لحد بكرا إن شااء الله في نفس الميعاد،، و الرواية اللى هتاخد اكبر نسبة تصويت هي اللى هبدأ انشرها إن شاء الله ، و اول بارت فيها هينزل بكرا الساعة ٨.....
.
.
الرواية الاولى:_
عمر طبيب من اشهر الجراحين في مصر وحيد، و عازب ، زميلته في الشغل معجبه بيه بس هو عايز يطفشها..... و عشان كده اختار يأجر واحده عشان تعمل دور حبيبته... و الواحده دي هي "زينب"
زينب بنت بسيطه عايشه مع اختها و عشان تقدر تعول اختها و تكمل دراستها اضطرت تشتغل مدبرة منزل و مسئولة عن كل ما يخص صاحب البيت "عمر"
بيستغل عُمر إنها محتاجه فلوس و يعرض إنها تكون حبيبته لمدة ساعتين....
إي هيحصل لما يقع عُمر في حبها بجد....
يا تري ممكن تستمر العلاقة بين الطبيب المشهور و الخدامه و هل المجتمع هيتقبل الحب دا و لا القدر هيقف في وشهم؟!!رواية قدري انت ♥
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الرواية الثانيه:_
_بابا .... انا مش عايزه منك اي فلوس و لا أي املاك انا كل اللى احتاجته هو إن تكون معايا وقت ما احتاجك، و ما تخليش مراتك تتحكم فيا،،، انا بنتك مش سلعه و لا صفقه في شغلك...
نورا ذات ال٢٠ عاما، تقرر ترك المنزل بعدما سأمت من العيش مع والدها الغير مبالي، و تعبت من تحمل ظلم زوجة والدها و اختها غير الشقيقه.. و في ليلة ممطرة تركت منزلها بدون أى خطه مسبقه و بدون ان تحمل معها فلس واحد فقط ثوبها الذي ترتديه،، قررت صديقتها نهلة مساعدتها، و طلبت منها البقاء فى شقة اخيها المسافر،و الذي لن يعود قبل ثلاثة اشهر، ماذا سيحدث عندما يعود ذلك الاخ الغائب بعد ثلاثة ايام ليجد إمراة غريبه في حمامه 🛀؟!!!روايه"شقة أخيها"
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الروايه الثالثةفي عام ١٧٤٨م في العراق ابنة الوزير التي اختيرت منذ صغرها لتكون زوجة لولي العهد، الذي لم يجدها غير إزعاج و أمر مفروض عليه، بينما هي قدمت كل ما تملك من حب له،،، حتي اخبرها "انتي مزعجه!! فقط اختفي من أمامي، إن كنتي ستصبحين زوجتي، يفضل أن تعيشي كالميته"
بدل أن تعيش الاميره بيسان كالميته فضلت أن تسعد نفسها فيما تبقي من حياته و تغادر ذلك الامير الاناني و تبتعد عن الاب غير المسئول........ مستغلة وجود الملك المصري الشاب لتعرض عليه صفقه"خذني كزوجة لك، لن أحبك، و لن اتدخل في شئونك، فقط امنحني الحماية،و ساهتم بكل شئون قصرك بدون أى إزعاج، أليس هذا ما تريده جلالتك؟!
الملك المصري الذي انتحرت زوجته لعجزه عن إعطاءها الحب الذي ارادته، وجد إمراءه فيها كل ما يريده، و شرطها الوحيد أنها أيضا لا تريد الحب، لكن ماذا سيفعل هذا الملك عندما يقع في حبهااااا؟!
رواية " مرآه مكسورة"ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الرواية الرابعه:_
_انا ليلى حليم، ٣١ سنه، عايشه لوحدى بعد وفاة والدتي و زواج والدى، بشتعل كموظفه إدارية في شركة كبيره، لحد دلوقتي ما عشتش الحب اللى بتمناه، في وقت الاستراحه فوق سطح الشركه اللى مبناها بيتكون من ١٠ ادوار كنت واقفه بشم شوية هوا لما لقيت واحده بتنتحر من غير تفكير اندفع عشان امسكها و احاول انقذها، معرفتش إني الامور هتتغير كدا،،، لما فتحت عيني لقيت رئيس الشركه و زوجته و إبنه قدامي.....!!!!!!
مين اللى في المراية دي؟!! دي البنت اللى كنت بحاول انقذها؟!! ازاااااى؟
روحي اتبدلت مع روحها؟!! إي التخاريف دي؟! البنت ماتت و اللى تبقي بنت رئيس الشركه اللى انا بشتغل فيها، انا بقيت هي روحي في جسمها،، و الادهى من دا، إن البنت دي مخطوبة لاكتر إنسان مخيف ممكن تشوفه في حياتك!! و أنا اللى هتجوز الشخص دا؟!!!!!"حياة تانيه"
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــصوتوا لاكتر روايه شدتكم و عايزين نبدأ بنشرها من بكرا إن شاء الله ♥
تعليقاتكم بتشجعني إني استمر.....
فولو و ڤوت عشان يوصلكم كل جديد😊😊
أنت تقرأ
ذنبها العشق 💔
Romanceفى كل قصه حب طرف ثالث، وهذه القصه قصتى أنا، الطرف الثالث بين العشاق 💔💔 . . . _عندما رأيتك مرساي ثقبت انت سفينتي،،، فما انا إلا فى بحر عشقك غارقة، و ما انت ب غرقي مبالٍ...............