15. Mid Autumn Festival (I)

163 25 16
                                    

Mid Autumn Festival Banquet to coroczne wydarzenie odbywające się zarówno na Niebiańskim Dworze, jak i w królestwie śmiertelników. Niebiańscy Urzędnicy zbierają się, aby świętować, obserwując śmiertelników dla rozrywki, a także ustalają ranking najpopularniejszych bogów wśród nich.

--------------------------------------------------

- Cieszę się, że przyszedłeś! - Wei WuXian wykrzyknął z szerokim i niedowierzającym uśmiechem.

Shen QingQiu wzruszył ramionami, wciąż nie do końca wiedząc, dlaczego znalazł się w Miście Duchów - Węże były dziś szczególnie nieznośne - Skłamał.

Ogólnie rzecz biorąc, lubił spędzać Mid Autumn Festival samotnie na swoim szczycie, jakby to była normalna noc, a nie jakieś święto. Ban Yue i Pei Su mieli jednak inne plany, a Zhuzhi'lang był łatwy do przekonania. Shen QingQiu nigdy nie przyznałby, że uciekł z własnego domu, ponieważ nie mógł poradzić sobie z ich szczęściem.

Nieświadomy swoich uczuć Wei WuXian szczęśliwie klaskał w dłonie. Obok niego Hua Cheng wydawał się szczególnie zadowolony, co było dziwne, biorąc pod uwagę, że nie był z Xie Lianem.

- Choć to smutne, że He Xuan nie może być z nami - Dodał Wei WuXian.

Hua Cheng machnął ręką. 

- Nie martw się o niego -Czarna Wodo - Kontynuował w ich szyku komunikacyjnym. Jesteś cały prawda?

- Jestem w Niebie.

--------------------------------------------------

He Xuan był dosłownie i w przenośni w Niebie. Nienawidził bogów, ich gier i ich tradycji, ale KOCHAŁ bankiety. Dziś wieczorem mógł zjeść wszystko, na co miał ochotę i o wiele więcej, nie martwiąc się o swój dług. Bankiet odbył u Jun Wu, a He Xuan zamierzał czerpać z tego same zyski.

Chociaż jego plan obejmował tylko jedzenie i być może, picie między wykwintnymi talerzami, Shi Qingxuan miał inne plany.

- Ming'xiong! Chodźmy, Przejściem Bębniącego Kwiatu[1] ma się wkrótce rozpocząć - Ogłosiła radośnie.

[1. Przejściem Bębnianego Kwiatu - gra rozrywkowa i pierwsza część bankietu. Grzmot zaczynał się toczyć, a Jun Wu nalewa kieliszek wina, który następnie przekazuje dalej. Niebiańscy Urzędnicy szybko przekazują szklankę dalej, mogąc wręczyć ją każdemu, z wyjątkiem osoby, która im ją dała

Gdy grzmot ustanie, osoba, która trzyma kieliszek, pije wino, a na scenie zostanie pokazana ich śmiertelna gra. Ponieważ śmiertelnicy tworzą wiele historii i legend o nich, nikt nie wie, co wydarzy się na scenie, co sprawia, że jest to dla niebiańskich urzędników zarówno ekscytująca, jak i żenujące. ] 

Nie lubił i nienawidził Drummed Flower Passing. To była gra, ale polegała na zawstydzaniu bogów teatrami wykonywanymi przez ludzi. Przeważnie byli okropni i rzadko pokazywali epickie moment. Z tego powodu He Xuan cieszył się tą grą. Zawsze było miło popatrzeć, jak niektórzy bogowie cierpieli ze wstyd z powodu tych sztuk.

Xie Lian nie podzielała tej samej radości co Shi Qingxuan, ale mimo to się uśmiechał. He Xuan westchnął. W jakiś sposób zawsze kończył blisko akurat tego boga, w tym przypadku jego wysokość siedział obok niego. W pewnym momencie Czarna Woda przestał zastanawiać się, dlaczego wszystko jest związane z Xie Lianem. A dziś wieczorem nie zamierzał o nim myśleć. Interesował go tylko bankiet.

Grzmot zaczął dudnić, alarmując o rozpoczęciu gry, ale He Xuan nie zwracał na to uwagi.

--------------------------------------------------

Opowieści o Pięciu KatastrofachOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz