4.Fejezet-Happy Meal vs egy idegesítő szellem

77 6 0
                                    

"I remember the nights, caught up in dreaming my goodbyes" 

Via azzal töltötte a napját, hogy elbúcsúzott mindenkitől, aki fontos volt neki. Nagyon sajnálta, hogy legalább Aoifét nem viheti el magával, de tudta, hogy a farkas még Grovernél is rosszabbul viselné a föld alatti folyosókat. Annabeth baljós szavai nem hagyták nyugodni. Ugyan mi lehet az a félelem, amiről ő maga sem tud? Ötlete sem volt. Aztán a prófécia „elfelejtett" utolsó sora is aggasztotta. Azt már tudta, hogy ezek a jóslatok általában versszerűek, tehát rímelnek. És mi rímelne jobban az „inhalál"-ra, mint a „kínhalál"?

-Biztos, hogy ezt akarod? – kérdezte elalvás előtt Will. A lány csak sóhajtott. Barátja ezt már legalább ötször megkérdezte aznap, és ő mindannyiszor ugyanazt felelte.

-Igen – válaszolta határozottan – Meg kell találnom Nicót. És érzem, hogy odalent van.

-Hát jó – Will hangján hallatszott, hogy beletörődött, mondjuk mást nagyon nem is tehetett volna – De kérlek szépen, ne hagyd ott a fogad!

-Majd igyekszem – felelte Via, aztán az oldalára fordult, hogy a nagy küldetés előtt még utoljára kialudja magát.

                                                                                    *****

Aha, ahogyan azt Móricka elképzeli. Alighogy lehunyta ugyanis a szemét, Nico alakja tűnt fel a semmiből. Már nem az Alvilágban tartózkodott. Egy temetőben állt a csillagos ég alatt, óriásnyírfákkal körülvéve. A munkálkodó sírásókat nézte. A lány hallotta az ásó sercegését, és látta a gödörből kirepülő földet. Nico fekete köpenyt viselt. Itt is, ott is ködfelhők lebegtek. Fülledt, meleg éjszaka volt, békakoncerttől hangos. Nico lába mellett egy nagy Walmart-táska állt.

-Elég mély már? – kérdezte Nico. Feszültnek látszott.

-Hamarosan elég mély lesz, uram! – ugyanaz a szellem volt, akit múltkori éjjel látott Nico mellett, egy férfi halványan derengő alakja – De, uram, én mondtam, hogy ez szükségtelen. Itt vagyok én tanácsadónak.

-Kíváncsi lennék egy másik véleményre is! – csettintett Nico, mire az ásás abbamaradt. A gödörből két alak mászott ki. Két rongyokat viselő csontváz.

-Mehettek! Köszönöm! – mondta nekik Nico, mire azok csonthalmokká estek össze.

-Ennyi erővel az ásónak is megköszönhetted volna – fanyalgott a szellem – Nem rendelkeztek több öntudattal egy szerszámnál.

Nico rá sem hederített, amit Via helyeselt is. Már most egy alvilági bunkónak tartotta ezt a szellemet. A fiú kinyitotta a Walmart-táskát, és kivett belőle egy kóláskartont. Kinyitotta az egyik dobozt. De ahelyett, hogy megitta volna, a sírba öntötte.

-Ízleljétek meg ismét, holtak! – suttogta – Fogadjátok el áldozatomat, és jelenjetek meg kísértet képében! Emlékezzetek!

Az egész karton kólát a sírba dobta, aztán kivett egy ábrákkal díszített dobozt. Via nem akart hinni a szemének: a McDonald's Happy Meal-es doboza volt. A sült krumplikat a hamburgerekkel együtt a sírba öntötte.

-Az én időmben még állatvért használtunk erre – jegyezte meg a szellem, és Viának kedve támadt lecsapni valamivel, amiért mindig mindenbe beleszól – Az is tökéletesen megfelelt a célra. Nem érzik a különbséget.

-Megadom nekik a kellő tiszteletet – válaszolt Nico.

-Akkor legalább a játékot hadd tartsam meg! – könyörgött a szellem, és Via majdnem elröhögte magát álmában. Ilyen nincs, ez lehetetlen. Biztosra vette, hogy csak túl fáradt, azért álmodik össze mindenféle hülyeséget.

Daughter of the Solar Solstice 2. (The Battle of the Labyrinth)Where stories live. Discover now