7.Fejezet-A félős óriás

76 7 0
                                    

"So we can take the world back from a heart attack"

A cellához közeledve egyre erősödött a sírás. Amikor Via először meglátta a százkarút, hirtelen nem is tudta felfogni, mit lát tulajdonképpen.

Akkora volt, mint egy ember, de nagyon sápadt, tejszerű bőrrel. Ágyékkötője, akár egy óriáspelenka. Lábai aránytalanul nagyok a testéhez képest. Nyolc-nyolc lábujja volt, a körmei feketék és repedezettek. De a legfurább a felsőteste volt. A mellkasából több sorban karok nőttek ki, olyan sok, hogy a lány meg sem tudta számolni. Normális emberi kar volt mindegyik, de annyi volt belőlük és annyira össze voltak gabalyodva, hogy a mellkasa egy adag villára tekert spagettihez hasonlított. Zokogó arcát több karral is eltakarta.

-Vagy az ég van alacsonyan, vagy ez a fickó ilyen kicsi – motyogta Percy Via mellett. Tyson szerencsére rá sem hederített. Térdre esett a rács előtt.

-Briareósz! – kiáltotta. A zokogás hirtelen abbamaradt.

-Nagy százkarú! Segíts nekünk! – kérte Tyson. Briareósz felnézett. Arca hosszúkás volt, és szomorú. Sasorra és sötétbarna szeme volt – a szó szoros értelmében, mert az egész szeme barnán csillogott, szemfehérje és pupilla nélkül, mintha agyagból gyúrták volna. Kicsit ijesztő lett volna, ha nem épp az imént hagyta volna abba a záporesőként zokogást.

-Menekülj, amíg tudsz, küklopsz! – szólalt meg Briareósz bánatosan – Én még magamon sem tudok segíteni.

-De te egy százkarú vagy! Számodra nem létezik akadály! – erősködött Tyson. Briareósz öt-hat kezével megtörölte az orrát. Néhány kezével a törött priccsből származó fa- és fémdarabokkal játszott. Lenyűgöző látványt nyújtott. Mintha mindegyik keze külön akarattal rendelkezett volna. A fadarabokból összeraktak egy játék hajót, majd ugyanilyen gyorsan szétszedték. Néhány kezével a betonpadlót kapargatta szórakozottan, párral Kő, papír, ollót játszott. A maradékkal pedig árnyjátékozott: a hátsó falon kacsa- és kutyaalakok imbolyogtak.

-Semmit sem tehetek – nyöszörögte Briareósz – Kampé visszatért, a titánok feltámadnak, és újra a Tartaroszba vetnek bennünket.

-Vágj bátor képet! – kérte Tyson. Briareósz abban a pillanatban új arcot öltött. Vonásai megváltoztak, csak barna szeme maradt a régi. Turcsi orra lett, ívelt szemöldöke, és furcsa mosolya – mint aki megpróbál nagyon bátornak látszani. Aztán visszaváltozott ugyanolyan szomorúvá, mint az előbb.

-Hiába, nem megy – vallotta be – Mindig felülkerekedik az ijedt arcom.

-Ezt meg hogy csináltad? – kíváncsiskodott Percy.

-Ne udvariatlankodj! – bökte meg a könyökével Annabeth. – A százkarúnak ötven különböző arca van.

-Ha fotózni akarják, egymaga kitesz egy érettségi tablót – jegyezte meg a fiú.

-Jaj, fogd már be! – forgatta a szemeit Via. Arra, mondjuk, nem számított, hogy ez a kis mozdulat akkora hatással lesz megtépázott idegrendszerére, hogy a szó szoros értelmében összeesik. Annabeth gyorsan felsegítette, Tyson pedig észre sem véve őket, tovább lelkesedett:

-Ne aggódj, Briareósz! Minden rendben lesz! Majd mi segítünk! De addig is kaphatnék egy autogramot?

-Ha van nálad száz toll...

-Srácok – kezdte Grover –, mennünk kéne! Kampé hamarosan visszatér. Előbb vagy utóbb megérzi a jelenlétünket.

-Kitörni a rácsokat! – rendelkezett Annabeth.

-Igen! – mosolygott büszkén Tyson – Briareósznak az semmi! Nagyon erős. Még a küklopszoknál is erősebb. Ezt figyeljétek!

Briareósz nyafogni kezdett. Ahelyett, hogy a rácsokat feszegette volna, piros pacsit játszott az összes kezével. Szédítő látvány volt.

Daughter of the Solar Solstice 2. (The Battle of the Labyrinth)Where stories live. Discover now