💸 45 💸

1.3K 65 0
                                    


           " Haffaz nak pergi mana?" Wafiy sedang membutangkan kemeja baju Haffaz.

" Jalan-jalan!" Sorak Haffaz.

Izzati pula sedang menyiapkan Aurora dan Athalia.

" Saya baru nak tidur," Keluh Izzati.

" Dah awak kalah main monopoli dengan mereka. Siapa suruh berjanji?" Wafiy tersengih geli hati.

" Mana saya tahu mereka ni power handle duit. Sah perangai macam bapak mereka. Ni mesti ajaran abang Luth," Rengus Izzati.

" Nak marah pun tak guna. Awak dah kalah pun. Sampai bankrup awak dibuatnya," Usik Wafiy lagi.

" Ish! Janganlah ungkit lagi," Izzati memuncung sedepa.

" Acu itik!"

" Haah. Memang acu nak sudukan Haffaz," Izzati terus menghadiahkan ciuman bertubi-tubi ke pipi Haffaz. Ketawa suka budak lelaki itu dibuatnya.

" Kereta sorong Athalia tak ada. Kak Hanan cuma tinggalkan ini je," Wafiy mengangkat baby carrier yang dipasang ke badan.

Izzati pantas mengukirkan senyuman. " Awak pakai,"

Wafiy hanya tersenyum mendatar. Tak bagitahu pun dah tahu.

" Meh saya siapkan awak pula,"

" Saya pandai lah siap sendiri," Izzati menjeling tajam.

" Kan banyak pahala kalau saya tolong awak bersiap," Bisik Wafiy sedikit sebanyak meremangkan bulu roma Izzati.

Baju Izzati dipilih dengan penuh kusyuk dan teliti. Susahnya nak cari sebab kebanyakan bajunya semua hitam.

Izzati berlipat kaki menunggu di birai katil.

" Apa kata awak pakai baju ni,"

" Colourfulnya! Saya tak pernah pakai baju macamni lagi,"

" Ni yang saya tak sabar nak tengok awak pakai. Cuba lah. Mesti comel macam kanak-kanak ribena,"

Izzati akur lalu menukar baju.

 Kenapa lah dia beli baju ni pada mulanya?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kenapa lah dia beli baju ni pada mulanya?

" Well not that bad is it?"

" Hmm apa-apa je lah,"

" Meh saya tolong makeupkan awak."

" Simple je. Saya tak suka merah menyala,"

" Saya tahu lah," Wafiy mencebik.

Lib balm disapu pada bibirnya sebelum dilumur ke bibir Izzati. Izzati terbeliak kerana tak sangka dengan aksi itu.

" What was that?"

" Saja. Ini lah namanya 2 in 1,"

Izzati menjeling tajam.

Rambut Izzati dilepaskan kerana nampak cantik. Blusher?

[ C ] | SENTUHAN SANG MAHARANI [BAKAL TERBIT NOV 2024]Where stories live. Discover now