RoseDet kræver en del overtalelse at få Samson til at gå, og da han endelig giver efter er det med en del skulen og mistænksom stirren i George og Mikes retning."Hvem er det helt præcis den fyr er," spørger George, da han er væk, "og hvorfor har jeg på fornemmelsen, at han ikke bryder sig om os?""Han er jæger," siger jeg og sætter mig tungt ned i sofaen. Det er den samme sofa, bemærker jeg, som jeg vågnede op i for tre måneder siden. "Han er ret konservativ."Anja fnyser. "Han er et røvhul," siger hun. "Og lidt af en ordkløver. Han ender garanteret i Consiliet."Jeg nikker enig."Men hvorfor har du med ham at gøre?" spørger George. Mike undgår mit blik og sætter sig i en lænestol ved siden af sin søster. "Han hjælper mig med min tale for Consiliet. Jeg skal op i morgen."Anja, der ellers lige havde fyldt munden med te, spytter den tilbage i koppen i shock, og hakker og sprutter, indtil hun har fået pusten igen. "Hvordan fuck fik du ham til dét?" spørger hun og sætter koppen fra sig på bordet.Jeg trækker på skuldrene. "Han tilbød det selv for gammelt venskabs skyld. Han er bedre til retorik og den slags end jeg er.""Du ved godt, at han kommer til at forvente noget til gengæld, ikke?" Hun virker ikke begejstret for ideen."Det må han selv om," siger jeg. "Når først jeg har hævnet mine forældre, vil jeg ikke have mere med jægere at gøre. Bortset fra dig, selvfølgelig, Anja.""Og Alex?"Jeg kigger ned i min kop, og hvirvler teen rundt i cirkler. "Vi får se hvad Consiliet siger.""Du er vel klar over, at din onkel kommer til at være der."Jeg nikker. Han er trods alt med i Rådet. "Det er ikke til at sige, hvor meget jeg må opgive i morgen.""Hvad mener du?" spørger Mike. Endelig kigger han op, men han nægter stadig at se direkte på mig."Hun får ikke lov til at slå ham ihjel," forklarer Anja. "Han kommer til gengæld ikke til at blive glad for fornærmelsen ved anklagerne.""Hvad anklager I ham overhovedet for?" spørger George."Mord," siger jeg, "på andre jægere uden Consiliets tilladelse. Tortur og forsøg på uskyldige væsener. Krænkelse af Gudinden.""Og hvad regner du med at få ud af det?"Anja trækker på skuldrene. "Tjah, i bedste tilfælde bliver han smidt ud af Consiliet og hun bliver sat ind som hans efterfølger, og så kan hun bede om tilladelse til at dræbe ham.""Og værste tilfælde?" spørger Mike. Han er bleg.Anja og jeg får øjenkontakt. "I værste tilfælde," siger Anja, "giver de ham medhold. Og straffen for at anklage et rådsmedlem for krænkelse af Gudinden...""Men det kommer ikke til at ske," afbryder jeg. "Jeg er trods alt Gudindens præstinde. Jeg har intet at frygte."Mike ser uimponeret ud. "Så kort fortalt har du alt at miste og meget lidt at vinde.""Ja," siger Anja, og jeg sender hende et advarende blik."Hvorfor gør du det så?" spørger George.Jeg bider tænderne sammen og hælder mere te i min kop. Mike rækker sin kop frem, og han og Anja følger mine bevægelser med øjnene, da jeg fylder den med te."Hvor er Emma?" spørger Anja."Ude i haven," siger jeg. "Hun hjælper Butler med bålene.""Bålene?" spørger Mike. "Hvilke bål?"
***
Alt er væk. Alle noter, al planlægning, alle tanker, alle billeder, alle personoversigter, karakterernes indbyrdes forhold, begreboversigter, al forberedelse, forskellige links, tidlinjer, hieraki-opsætninger, hele fucking kapitler, alt. Mit dokument, hvor vitterligt ALT stod, er forsvundet. Det ligger ikke engang i papirkurven eller historikken over hvilke dokumenter jeg har brugt... Dokumentet er forsvundet fra nettet fuldstændig. Jeg fatter det ikke. Jeg er fuldstændig på bar bund nu, nu ved jeg kun det samme som I ved.
Jeg har stadig nogle "døde darlings," så kapitler jeg har skrevet, men senere slettet, findes stadig, men alt andet er væk. Hvem er det nu person x eller y er? I will never know. Hvordan var det nu z skulle opnå w? Det er der ingen der ved. Hvordan var det nu hele serien skulle slutte? Tjah, jeg havde 3-4 forskellige muligheder, men nu er de allesammen forsvundet. Jeg overvejer helt seriøst bare at give op. Jeg kan ikke huske hvad der videre skal ske, og jeg har ikke overskud til at finde på noget nyt.....
YOU ARE READING
Blå Violer
ParanormalRose og Mike har endelig fundet hinanden igen, og denne gang er det eneste, der kan splitte dem ad, dem selv. Desværre opdager de begge meget hurtigt, at Roses død og Luciaforbandelsens ophævelse har ændret dem på måder, som de ikke helt er klar til...