Three.

26 3 3
                                    

"3,2,1, je video staat online" zei Lore en ze gaf me mijn laptop terug.
Lore had zojuist mijn nieuwe nummer Lost us, found me. op mijn youtube kanaal geüpload.
Ik had er tot half 2 vannacht aan doorgewerkt en had het net opgenomen. Dit was het moment van de waarheid, ik hoopte zo hard dat dit nummer ging aanslaan.
"Luka, je moet de link delen op je instagram." Drong Lore aan.
"Maar ik heb daar toch helemaal niet zoveel volgers?"
"Dat maakt niet uit, een klein publiek is ook publiek. Kom neem een leuke story op." Lore nam mijn gsm.

"Hoi allemaal, ik heb zojuist een nieuw zelfgeschreven nummer op mijn youtube kanaal geplaatst. Jullie vinden de link in mijn bio. Laat maar weten wat jullie ervan vinden.Dikke kus"

"Perfect!" Zei Lore.
"Ugh, ik vind dat zo raar om tegen een denkbeeldig publiek te spreken," zei ik, "Zo lekker tegen een schermpje praten. Ik weet niet wat jij daar leuk aan vindt."
Lore en ik waren compleet tegenovergestelden van elkaar op vlak van social media. Zij was meestal de persoon voor de camera, ik die er achter. Ze had meer dan 10.000 volgers en kreeg zelfs regelmatig pr-pakketjes opgestuurd als samenwerking. Ik had amper 500 volgers en postte om de 3 maanden een foto.
"Ik ga je video zo ook even delen op mijn account. Dan zal je video snel meer views krijgen." zei Lore.
"Trouwens, we gaan een afspraak maken. Niemand kijkt voor zaterdag online. Niet op mijn instagram, niet op mijn youtube. Deal?" Ik wist wat er zou gebeuren zonder deze afspraak. Lore ging me elk moment van de dag - en misschien zelfs nacht - stalken met berichten over mijn video.
Lore zuchtte, "Oke dan."

...........

"Hallo?" Ik werd wakker door het gerinkel van mijn telefoon.
"Luka! Kijk snel op instagram, kijk op youtube, snel kom op!" Ik was meteen klaarwakker door een gillende Lore aan de andere kant van de lijn. Ik keek op mijn horloge, half 7 op een zaterdagochtend.
"Lore, het is half 7?"
"Luka, kijk nu op je socials, dan ga je beseffen waarom ik je wakker bel." Lore was dolenthousiast.

Ik opende mijn instagram en werd overspoeld door meldingen, 12.000 nieuwe volgers. Ik wreef door mijn ogen om te kijken of ik niet lag te dromen, "Oh my god."
Snel keek ik op mijn youtube, mijn video was ondertussen al meer dan 50.000 keer bekeken, om nog maar te zwijgen over al die mensen die zich geabonneerd hadden.
"Wow." Meer kreeg ik niet uit mijn mond.
"Ik zei het toch. Luka dit is geweldig!" Hoeveel Lore me dat ook zei, ik kon het nog steeds niet geloven.
"Hallo, Luka, ben je daar nog?"
"Euh, ja, sorry ik ben... Ik weet even niet wat ik moet zeggen." Stamelde ik.
"Ik wel, wij gaan dat vanavond vieren. En goed ook, met een stevig feestje!" Zei Lore.
"Ja, natuurlijk! 9u vanavond in de Lou?" Het was ons stamcafe.
"Ik zal er zijn!" zei Lore en legde neer.
Ik het kon nog steeds niet geloven. Lore had onze deal wel weer heel letterlijk genomen. Ik was klaarwakker en besloot dus maar om even naar mijn nieuwe volgers te gaan kijken. Een aantal mensen die ik wel een beetje kende, maar ook zoveel onbekenden.Ik besloot om het er maar even bij te laten en draaide me toch nog eens om in de hoop nog even verder te kunnen dromen in mijn lekker warme bed. 

......................................
Sorry vriendjes
Ben weer ietsje later vandaag, maar was gezellig even bij oma op bezoek :))

Hopelijk vinden jullie het weer een leuk deeltje!

Xo Laura

Fine Line - DutchWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu