Six.

26 3 15
                                    

Ik kon het nog steeds niet helemaal geloven. Harry Styles, ziet talent in mij. Beter zelfs, hij wil samenwerken met mij. Nog steeds stomverbaasd liep ik naar beneden en vertelde ik alles aan mijn ouders. Ook zij wisten even niet wat ze moesten zeggen.

"Misschien is die muzikale opleiding toch niet zo een slecht idee?" zei mijn papa opeens.

"Meen je dat echt?" zei ik blij.

"Hoe graag ik ook zou willen dat je een normale job kiest, je hebt talent. Daar kan je niet om heen en het zou zonde zijn om dat weg te gooien."

"Oh dank je, papa!" Ik gaf hem een stevige knuffel.

"Hoe gaat het nu allemaal in zijn werk gaan?" Vroeg mama nieuwsgierig.

"Geen idee, Jeffrey ging me nog een mailtje sturen met alle informatie en Harry ging me nog contacteren voor de details. Dus voorlopig weet ik nog niks." Zei ik.

"Spannend zeg, we gaan dit vanavond wel goed vieren," Zei papa.

......................................

Ik zat op mijn kamer de online infobrochures van de muziekopleidingen te bekijken. Ze hadden allemaal een ingangsexamen. Ik bekeek de brochure van de School of Arts nog eens, de opleiding zag er boeiend uit. Het ingangsexamen was komende zaterdag al, over vijf dagen. Ik liep met mijn laptop naar beneden.

"Mama, ik kan over 5 dagen een ingangsexamen doen voor deze opleiding." Ik toonde haar de brochure.

Ze bekeek hem even grondig, "Schrijf je in, je kan altijd proberen!"

"Is het niet wat kort dag?" Vroeg ik aarzelend.

"Zoals ik net al zei, je kan altijd proberen."

Ik knikte en liep terug naar boven. Ik vulde het formulier in voor de toelatingsproef. Ik moest een motivatiegesprek doen, en een nummer brengen. Ik besloot dat ik mijn zelfgeschreven nummer, van vorige week ging brengen. Ik nam mijn gitaar en speelde het nummer nog eens. Ik werd opeens nerveus, ik wou die opleiding zo graag volgen. Ik zette me terug neer op mijn bed en twijfelde even of ik het wel moest doen. Ik drukte toch maar snel op de verzendknop, er was geen weg meer terug. Ik besloot om me dan maar klaar te maken voor het etentje van vanavond.

.......................................

Het was half 11 's avonds. We waren net terug thuis van restaurant, waar we het goede nieuws gevierd hadden. Ik ging naar de badkamer om mijn skincare routine te doen. Ik deed mijn pyjama aan en mijn haar in een slordige knot. Ik nam mijn make up remover en deed mijn make up eraf. Daarna deed ik nog een snel maskertje op. Toen ik klaar was liep ik naar mijn kamer. Ik kreeg een melding op mijn gsm en zag dat ik gefacetimed werd door een onbekend nummer.

Shit, ik had mijn gezichtsmasker nog op. Ik liep als de bliksem naar de badkamer met mijn telefoon nog in mijn handen en nam een nat washandje. Mijn masker was in no-time van mijn gezicht verdwenen en ik was gelukkig nog net op tijd om mijn telefoon te beantwoorden.

Tot mijn grote verbazing verscheen Harry op mijn scherm, "Hi, Luka!"

Compleet verbaasd reageerde ik snel, "Hey, Harry!"

Wauw, ik was gewoon met mijn grote idool aan het bellen!

"Sorry dat ik je zo laat nog stoor. Hopelijk past het even voor je?" vroeg hij.

"Jazeker, geen probleem!" zei ik snel voor hij besloot weer op te hangen.

"Gelukkig! Hoe gaat het met je?" Vroeg hij opgelucht

"Om eerlijk te zijn, nog een beetje overdonderd. Ik... euh... ik was zo verbaasd. Het moet nog altijd doordringen." biechtte ik op.

"Well, daar kan ik inkomen. Maar ik ben heel blij dat je hebt toegezegd. Ik kijk er naar uit om je te verwelkomen in mijn team." Hij lachte.

"Echt, mega hard bedankt voor de kans. Het is echt ongelofelijk." Zei ik nog steeds overweldigd.

"Talent zoals jij verdient kansen! Maar als dat goed is voor jou plannen we morgen even een momentje in om alle details te bespreken. Ik bedenk me nu net dat het in België acht uur later is dan in Los Angeles, waar ik momenteel ben en ik wil je nachtrust niet verstoren."

Zo attent van hem!

"Echt geen probleem hoor! Maar morgen is prima, bel me maar als je tijd hebt." Ik lachte.

"Ik kijk er alweer naar uit. Goodnight, Luka." Hij knipoogde.

Gosh, zijn charisma doet mij nu al smelten door het telefoonscherm heen, "Goodnight, Harry!"

..........................................

Eindelijk, daar is Harry!
En Luka gaat een ingangsexamen doen 😮
Hopelijk vonden jullie het weer een leuk deel :))

XO Laura

Fine Line - DutchWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu