Two.

26 3 4
                                    

"Ugh, eindelijk vakantie." Zuchtte Lore toen ze in mijn zetel neerplofte.
"Je bedoelt, twee maanden genieten en nog even onze volwassen verplichtingen uitstellen?" Ik stond op en liep naar de koelkast in de keuken.
"Mmh, geen idee. Ik twijfel om nog een paar jaartjes extra te studeren." Zei Lore peinzend.
"Aan wat had je gedacht?" Vroeg ik terwijl ik 2 flesjes water nam.
"Ik heb nog totaal geen idee, maar ik heb wel genoeg tijd om dat uit te zoeken." Zei Lore, "Hoe zit het bij jou?"
"Je weet hoe graag ik een muzikale opleiding erbij zou willen nemen." Ik zette me naast haar in de zetel, "Maar mijn ouders vinden nog steeds dat ik beter voor werkzekerheid kies."
"Luka, je hebt zoveel talent! Kijk naar je laatste video, die wordt zelfs wereldwijd bekeken."
Ik zuchtte, "Muziek is mijn passie, maar zij zien het als hobby."
"Seg Luka, je bent 21, tijd om zelf eens keuzes te maken!" Typisch Lore, altijd klaar met een peptalk. Helaas is het is niet zo simpel als het lijkt.

"Over muziek gesproken, hoe zit het ermee? Heb je al een nieuw nummer klaar?"
Lore was altijd de eerste die mijn nieuwste nummers te horen kreeg en dat is ook niet zomaar. We zijn al beste vriendinnen sinds de kleuterklas, ik vertrouw haar mening 100 procent. Ze geeft altijd haar harde, maar eerlijke mening.
"Niks, noppes, nada. Die examens hebben al mijn tijd opgeëist, dus ik hoop er zo snel mogelijk aan te beginnen," zei ik gefrustreerd.
"Oke, wacht." Lore stond op en liep de trap op naar boven.
"Wat ga je doen?" Riep ik haar na, maar ik kreeg geen antwoord.
Ik zette me recht en liep naar de trap om te kijken wat ze van plan was.
Lore kwam terug naar beneden met mijn gitaar.
"Hier." Ze duwde hem in mijn handen, "jij begint eraan. Ik zorg voor snacks."
"Euh," Ik keek haar verbaasd aan, "ik heb niet zomaar ineens, poef, inspiratie."
"Ik ga naar de winkel en als ik terugkom zit jij in de kelder liedjes te schrijven!"
Lore deed haar jas aan en liep naar buiten.

Ik liep dan maar naar de kelder, een beetje de hobbyruimte thuis. Vorig jaar heb ik deze samen met mama gedecoreerd met leuke lampjes, kussentjes en een zetel. Ik neem hier altijd mijn videos op.
Ik zette me in de zetel en nam mijn gitaar erbij en tokkelde wat akkoorden. Al snel had ik deuntje in mijn hoofd. Ik nam er pen en papier bij en dacht na over de tekst. Ik wist niet echt waarover ik moest schrijven, dus volgde deze keer mijn gevoel en schreef op wat er als eerste in me opkwam.

Can't blame me for falling.
We were still so young
Just quit and stopped calling.
Never ready for the fall.
I can't stop thinking
Why we had to end it all
Still have too much feelings
Can't accept the truth at all.

"Lukaaaa!" Ik hoorde Lore van boven op mij roepen.
"Ja, ik ben in de kelder."
"On my way"
Ik hoorde haar rammelen in de keukenkasten.
Niet veel later kwam ze de keldertrap af met een winkeltas, wijnglazen en een paar kommetjes.
"Aangezien onze examens gedaan zijn, is het toch wel dringend tijd voor wijn," Lore haalde een fles rosé uit de tas en schonk 2 glazen in.
"Dankjewel, je bent een held."
"Op ons diploma!" Zei Lore en we klonken.
Ze nam wat snacks uit de zak en deed ze in kommetjes,"Ik heb hummus en wortels, chips, en fruitsalade, hoe zit het met je muziek?"
"Ik denk dat het begin gemaakt is. Wil je het horen?" Ik nam het blad papier met de tekst van tafel en gaf het aan haar.
"Dit ziet er veelbelovend uit," zei Lore terwijl ze de tekst bekeek, "Speel het eens!"
Ik nam mijn gitaar en liet haar het stukje horen.
"Luka, dit wordt een nieuwe hit!" Lore glunderde.
"Denk je? Ik weet het nog niet en het is nog niet eens volledig."
Ik weet het, ik ben veel te onzeker.
"Komaan, Luka, geloof nu eens in jezelf. Je hebt massa talent!"
"Dankje, Lore. Wat moet ik toch zonder jou?" Ik glimlachte.
"Nou, hup, we gaan weer verder schrijven." Zei Lore

......................................

Hey allemaal,
Ik was helemaal vergeten om het nieuwe deeltje te plaatsen. Maar hier is het dan toch! Hopelijk vonden jullie het leuk :))

Xo Laura

Fine Line - DutchWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu