Vandaag was weer studiodag. Harry was onderweg in de auto al helemaal enthousiast over zijn nieuwe idee voor een liedje. Ik daarentegen zat met mijn hoofd al helemaal bij wat we vanavond van plan waren, én bij gisterenavond. Ik bleef maar terugdenken aan die heerlijke kus. Hoe mijn buik bijna ontplofte van de vlinders, hoe ik een uur later tegen hem aan in slaap was gevallen bij het kampvuur en hoe hij me toen helemaal naar boven gedragen had omdat hij me niet wakker wou maken. Ik staarde hem aan en luisterde naar zijn enthousiaste pitch voor zijn nieuwe lied.
Harry stopte met praten, "Krijg je het gezien?"
Ik lachte, "Ik hou van je enthousiasme."
Eenmaal in de studio begon Harry meteen enthousiast te schrijven, nadat hij aan de rest zijn idee had uitgelegd natuurlijk. Harry had inspiratie gehaald uit de twitter-situatie van gisterenavond.
"Hé maar, waarom verwerk je er je motto, treat people with kindness, niet in?" Vroeg ik hem.
"Goed idee! Oh, misschien is dat ook gewoon goed als titel. Wat vinden jullie?" Hij keek ons aan.
"Ik vind het helemaal prima! Het klinkt ook gewoon leuk en in de tussentijd is het ook een beetje je handelsmerk geworden, toch?" Sarah was ook pro.
"Luister eens naar dit." Harry speelde een deuntje.
"Speel het nog eens. Ik heb iets in mijn hoofd, maar ik moet het even horen." Zei ik snel.
"Maybe we can
Find a place to feel good
And we can treat people with kindness
Find a place to feel good"
"Doen we! Dit lied, het moet een hele uitbundige, vrolijke sfeer hebben." Harry was rotsvast overtuigd welke weg hij uit wou.
"Kun je niet iets doen met verschillende backing vocals?" Voegde ik toe.
"Klinkt als een goed idee, houd het vast voor de afwerking." Harry tokkelde verder op zijn gitaar.
Een uur later hadden we een voorlopige tekst op papier staan en kon er al een deel van de muziek opgenomen worden. Sarah ging eerst voor de beat.
"Ik weet wat we missen!" Er sprong me opeens iets te binnen terwijl ik Sarah bezig zag.
"Wat dan?" Vroeg Harry benieuwd.
"Zo wat claps tussendoor, maakt het extra opgewekt, toch?"
"Jij bent een topper!" Harry sloeg zijn arm rond me en gaf een kus op mijn voorhoofd. Op dat zelfde moment kwam Sarah de studio uit, ze keek me met opgetrokken wenkbrauwen aan en ik knipoogde.
"Luka, ga je mee wat drinken halen?" vroeg ze.
"Euh, ja?" Mijn antwoord klonk volgens mij meer als een vraag, maar ik stond op en liep met haar mee naar de automaten.
"Het klikt wel heel goed tussen jullie twee vandaag, hé?" Vroeg Sarah nieuwsgierig.
Ik keek haar glimlachend aan en was volgens mij ook zwaar aan het blozen.
"Hier is meer aan de hand. Kom op, gooi het eruit."
"Gisterenavond zaten we aan het kampvuur en toen hebben we gekust." Gooide ik er uit.
"Excuse me, what?" Ze kon haar enthousiasme duidelijk niet verbergen.
"Niet zomaar een kus, het was echt een kus met passie en liefde." Ik legde haar het hele verhaal uit.
"En nu zit die jongen gewoon een liedje te schrijven over lief zijn voor elkaar. Luka, geloof het of niet, je bent duidelijk meer dan één keer zijn inspiratie op dit album." Sarah klonk nog enthousiaster dan ik.
"Ik moet het wel bijna gaan geloven." Antwoordde ik.
"Hoe denk je dat het verder gaat verlopen?" Vroeg Sarah me.
"Ik euh, ik heb eigenlijk geen idee." Zei ik aarzelend.
"Hoezo je hebt geen idee? Wat voel je voor hem?" Ze keek me verbaasd aan.
"Ik, euh," Oke, Luka. Gooi het er nu gewoon uit. "Ik heb nog nooit een relatie gehad."
"Oh, maar dan begrijp ik het wel." Sarah keek me begrijpend aan. "Wacht, wil dat zeggen dat die kus op dat tuinfeest-"
"Mijn allereerste kus ooit was, inderdaad." Vulde ik haar aan.
"Mijn hemel, Luka. Ik vind het zo spannend voor jou!" Sarah gaf me een knuffel.
"Ik heb je advies voor vanavond nodig." Zei ik tegen Sarah.
Ze keek me vragend aan, "Wat staat er te gebeuren?"
"Harry wil samen een wellnessavond doen in zijn kelder." Ik glimlachte.
"Met kleding mag ik hopen?"
"We gaan nog even langs de stad straks, want ik had helemaal geen bikini bij me." Zei ik.
"Die jongen heeft gelukkig nog een beetje manieren." Sarah en ik lachten.
"Hij had dit al voorgesteld voor we kusten gisteren, maar het klinkt allemaal heel romantisch." Zei ik onzeker.
"Reken er maar op dat Harry zijn uiterste best gaat doen." Sarah glunderde.
"Vertelt hij zo nooit iets aan Mitch?" Vroeg ik haar.
Ze knikte, "Hij wou je al sinds dag één beter leren kennen, al zal hij dat nooit toegeven als je het hem nu vraagt."
Ik begon te blozen, "Echt?"
"Absoluut, hij vertelde Mitch over jullie picknick in Hampstead Heath. Die foto die hij van je nam, die op je instagram staat, daar is er voor hem een vonk overgesprongen."
Ik wist dat Sarah hier niet stond te liegen, ik had haar nog nooit over Hampstead Heath verteld, dus dit moest ze inderdaad weten van Mitch. Het deed mijn hart sneller slaan.
"Sarah nog één ding voor we teruggaan."
Ze draaide zich om, "Ja?"
"Harry weet nog niks over het hele 'Ik heb nog nooit een lief gehad' gedeelte."
"Over wat? Ik weet niet waar je het over hebt." Ze gaf me een knipoog.
JE LEEST
Fine Line - Dutch
FanfictionHeb je je ooit ingebeeld hoe het zou zijn om een album te schrijven met je grootste idool? Akkoord, iedereen wil zijn idool ontmoeten, maar samen werken aan je grootste passie, het lijkt haast onmogelijk. Beeld je in, Harry Styles ontmoeten - moeili...