Sixteen.

21 4 12
                                    

Het was vandaag eens niet extreem laat toen we terugkwamen van de studio, dus ik besloot om nog een douche te nemen voor ik ging slapen. Onderweg naar mijn kamer bedacht ik me dat ik Harry's cadeau nog steeds niet had afgegeven. Het stond al bijna 2 weken voor mijn kleerkast. Ik liep naar mijn kamer en nam de doos met Belgische lekkernijen en bier en ging aankloppen bij Harry.

"Hey, alles oke?" Vroeg hij toen hij de deur opende.

"Ja, zeker. Maar ik bedacht me net dat ik dit was vergeten af te geven." Zei ik en gaf hem de doos.

Harry keek me verbaasd aan, "Wat is het? Kom binnen trouwens."

"Een cadeau, open maar!" Zei ik opgewekt en liep zijn kamer binnen.

Harry zette zich neer op zijn bed en begon de plakband van de doos los te scheuren.

Ik keek rond in de kamer, hij was heel persoonlijk ingericht. In het midden stond een groot bed en aan de muur daar rond hingen allemaal polaroids. Hij had er ook een heleboel planten staan en voor zijn raam stond een keyboard en een gitaar in de hoek ernaast.

Harry opende doos, "Wow, is dit allemaal Belgisch?"

"Absoluut, Belgische lekkernijen én Belgisch bier!" Ik glimlachte.

Harry stond op en gaf me een knuffel, "Dankjewel, Luka! Ik ben er heel blij mee."

"Gelukkig maar!" Zei ik. "Ik wou je heel graag iets geven in ruil voor deze geweldige kans."

"Ik kan niet wachten om het allemaal te proeven!" Zei Harry enthousiast. "Ik ga het kampvuur dadelijk nog even aanmaken, kom je er gezellig bij zitten?"

"Ja graag! Ga me wel eerst nog even snel douchen." Antwoorde ik.

"Tuurlijk, ik zie je zo meteen wel verschijnen." Zei Harry.

Ik knikte en liep terug naar mijn eigen kamer.

Ik sprong onder de douche en waste zo snel als ik kon mijn haar en lichaam. Daarna deed ik een jogging en lekker warme trui aan. Ik bekeek mezelf nog even in de spiegel en besloot dat ik er goed genoeg uitzag om naar beneden te gaan. Ik kwam in de keuken en zag Harry door het raam bezig bij het vuur. Hij had de doos met snacks en bier meegenomen en was alles zorgvuldig aan het bekijken. Ik liep door de grote tuindeur naar buiten, het was al frisser dan verwacht.

"Hey, je bent er al!" Zei Harry enthousiast toen hij mij zag aankomen.

"Yes, al iets gevonden om uit te proberen?" Vroeg ik verwijzend naar de doos.

"Het ziet er allemaal goed uit, wat raad je me aan?" Vroeg Harry.

"Alles, het is allemaal goed! Maar begin misschien met de paprika chips?" Zei ik twijfelend.

Harry nam de blauwe zak chips uit de doos, "Deze?"

"Inderdaad. Oh, je moet deze ook eens proberen." Ik gaf hem een van de flesjes.

"Ik ga even kommetjes en glazen halen." Zei hij en stond recht.

Niet veel later kwam hij terug. Hij verdeelde het flesje bier over 2 glazen en deed wat chips in een kom.

"Cheers!" We klonken onze glazen.

"Wat vind je ervan?" vroeg ik nieuwsgierig.

"Dit bier is echt goed en de chips ook! Ben benieuwd om te zien wat er nog meer in zit." Zei Harry.

"Het is allemaal voor jou." Ik glimlachte.

"Vertel trouwens eens, hoe lang ben je al bezig met muziek?" Harry week van het onderwerp af.

Ik dacht na, "Ik denk dat ik op mijn tiende ben begonnen met gitaar in de muziekschool, maar ik zing en dans echt al zolang als ik me kan herinneren."

"Je hebt talent, Luka." Zei hij. "Dat zie je meteen."

Ik bloosde, "Dank je."

Harry nam zijn en gitaar en begon een bekend deuntje te spelen. Volgens mij waren het de tonen van One Directions 18.

"I got a heart and I got a soul, believe me, I will use them both. We made a start, be it a false one, I know. Baby, I don't want to feel alone"

Ik herkende het liedje en zong mee, "So kiss me where I lay down, my hands pressed to your cheeks. A long way from the playground."

Ik begon een beetje te rillen van de kou. Er was een lichte wind komen opzetten en het kampvuur hield me niet meer warm.

"Hier," Harry stond op en legde een dekentje rond mijn schouders. "Warmer nu?"

"Ja, dank je wel!" Ik glimlachte naar hem.

Harry was eigenlijk exact zoals hij in de media overkwam, een echte charmeur. Ik bedoel het dan natuurlijk in de positieve zin van het woord. Hij is zo bezorgd, en heeft een hart van goud. Hij windt je in een knip om zijn vingers. Ik staarde voor me uit naar het vuur en begon nu pas echt te beseffen welke gekke wending mijn leven had genomen. Ik glimlachte bij de gedachte.

"What's so funny?" vroeg Harry.

"Ik besefte net ineens alles een beetje en ik word er alleen maar blij van. Ik leefde een beetje in een droom de afgelopen weken, maar had even een realiteitsbesef over hoe zot het allemaal is dat ik dit mag meemaken." Mijmerde ik.

"Het leven neemt soms de gekste bochten." Harry lachte.

"Daar weet jij natuurlijk alles van." Ik leunde mijn hoofd op mijn hand en keek hem aan.

"Klopt, zonder hen had ik hier nu niet gezeten." Harry staarde voor zich uit. Ik wist dat hij het over Liam, Louis, Niall en Zayn had, zijn nederigheid sierde hem.

Het vuur was bijna gedoofd.

"Ik denk dat ik ga slapen. Morgen zal wel weer druk worden." Zei ik vermoeid.

"Strak plan. Dat vuur dooft zichzelf wel weer." Zei Harry en stond op.

We ruimden alles op en liepen naar binnen.

"Goodnight, Luka" Zei Harry en gaf me nog een knuffel.

Ik kende hem nog maar twee weken, maar dit voelde nu al enorm vertrouwd.

"Goodnight, Harry" Zei ik en liep naar mijn kamer.

Fine Line - DutchWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu