Eighteen.

21 2 32
                                    

In de tuin, rond het zwembad waren werkmannen druk in de weer om alles klaar te maken voor het feest. Ik was me boven klaar aan het maken. Ik had mijn make-up en haar al gedaan en moest alleen nog snel mijn jurkje en sandalen aantrekken.

Ik bekeek mezelf in de spiegel en was helemaal tevreden. Ik liep naar de tuin beneden. Rond het zwembad waren er allemaal lichtjes opgehangen. Er was een bar en een muziekinstallatie neergezet. Het zag er zo gezellig uit allemaal. Er was al muziek aan spelen.

Harry stond bij de barman te praten, ik liep er naar toe.

"Hey, gorgeous." Hij nam mijn hand en draaide me rond om mijn hele outfit te bekijken.

"Je ziet er prachtig uit." Zei Harry.

"Dank je wel, jij ziet er ook heel goed uit!" Ik bloosde. Harry droeg een lossere, beige broek en een hemd met patronen, dat hij half had openhangen.

"Hier," Harry gaf me een glas met een rood drankje. "Proef dit eens."

Ik nam een slok, het was limonade zoet, "Mmmm, lekker! Wat is dit?"

"Een van de cocktails voor vanavond." Zei Harry.

"Ik weet al waar ik vanavond op ga leven." Ik nam nog een slok van het glas.

Ik hoorde de eerste auto's arriveren en zag de gasten binnenkomen door de poort. Als een ideale gastheer heette Harry iedereen persoonlijk welkom en hij stelde mij ook aan iedereen persoonlijk voor. Voor ik het wist was de tuin gevuld met allemaal bekende mensen uit de showbizz. Ik keek rond me en voelde me een beetje onwennig. Harry was ik zo'n tien minuten geleden kwijt geraakt, maar ik kon ook niet de hele avond aan hem blijven hangen. Ik zag Sarah in de verte bij de bar en besloot ook maar even een drankje te halen.

"Hey, Luka!" Sarah gaf me een knuffel.

Ik bestelde snel een drankje, "Alles goed, Sarah?"

"Het is hier zo gezellig! Je ziet er trouwens stralend uit." Sarah bekeek me van top tot teen.

"Dank je wel, Harry en ik zijn deze namiddag gaan shoppen. Hij heeft het gekozen." Zei ik lachend.

"Het klinkt wel heel goed tussen jullie 2, precies." Sarah trok haar wenkbrauwen op.

"Luister, ik kwam uit de paskamer en hij had al betaald. Hij is zo'n charmeur." Vertelde ik en ik voelde mezelf blozen.

"Zo is hij inderdaad wel, hij heeft een hart van goud." Zei Sarah.

We kregen onze drankjes.

"Nou, Luka, Cheers! Op een geweldige avond." We klonken onze glazen.

Ondertussen stonden er al een heel aantal mensen te dansen, dus Sarah en ik trokken mee de dansvloer op. Na een aantal drankjes begon dit al wat meer vanzelf te gaan. Opeens voelde ik een arm rond me.

Ik keek achter me en zag Harry staan, "Amuseer je je?"

Ik nam zijn hand vast en begon te dansen, "Ik amuseer me echt rot!"

Harry trok me mee naar de fotomuur;. Hij gaf zijn polaroid camera aan iemand in de buurt en we gingen op de foto. Ik sloeg mijn armen rond zijn middel en hij zijn arm rond mijn schouder. We trokken een gek gezicht. Harry legde de polaroid in het mandje dat op het tafeltje ernaast stond. Ze moest toch nog ontwikkelen, dus we zouden het morgen wel bekijken. Ik besloot om even binnen naar het toilet te gaan, Harry was ik toch al weer kwijt in de menigte.

Ik wou terug naar buiten lopen, maar botste op Harry in de keuken, "Hey, wat doe jij hier?"

"Ik zocht nog een danspartner." zei Hij grinnikend. We hadden beide duidelijk genoeg glaasjes op. In de tuin hoorde ik een slow nummer. Het was al laat en de meeste gasten waren al naar huis.

"Jongedame, mag ik deze dans van u?" Harry stak zijn hand naar me uit.

"Absoluut." Ik bloosde, al wist ik niet zeker of dat door Harry of de cocktails kwam.

Ik nam zijn hand vast en hij legde zijn andere hand op mijn heup.

Daar stonden we dan, te dansen in zijn keuken op de tonen van 'Till forever falls apart'. Het voelde enorm vertrouwd, alsof ik hem al jaren kende. Hij draaide me rond. Ik merkte een speelse glinstering in zijn ogen en staarde in het mooie helder blauw-groene ervan. Toen kuste hij me. Ik werd er helemaal door verrast, maar vond het niet erg. Ik kuste hem terug. Het was een innige kus. Hij stopte en keek me glimlachend aan. Daarna werd alles een grote waas.

...................................................

Finallyyyyyy, ze hebben gekust!
XO Laura

Fine Line - DutchWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu