| Kapitel 16 || Esse's perspektiv |
Luke bad mig gå fram två steg. Vilket jag inte riktigt fattar varför. Så jag går fram två steg och blinkar en gång. När jag öppnar ögonen igen flämtar jag till. Det är en massa hus och människor som går runt. En eldstad och plankor som man sitter på runt den. Precis som nere vid stranden. Allt detta var inte här för en sekund sen.
Dock förklarar Luke för mig att detta är gömt av ett kraftfält. Vi går förbi några hus. Jag får en massa leenden och respektfulla nickningar. Även beundrande blickar.
Efter en stund var vi framme vid gymmet. Vi, eller snarare jag, tränade i både människoform och vargform. I människoform började jag med vanliga saker som man brukat göra på gym. Luke sa att dom första gångerna skulle vara ganska milda för mig. Vilket jag är tacksam för.
När vi, ja, skulle träna i vargform gick största delen av tiden åt att jag skulle öva på att skifta. Vilket faktisk var ganska kul. Det är ju så nytt. Men tillslut testade vi att se hur mycket kontroll jag hade. Dock behöver pappa vara med då. För ingen av oss visste hur mycket kraft jag och Freja skulle ha.
Både Luke och pappa sa att dom var väldigt förvånade. Jag och Freja är väldigt tajta. Dom berättade att i början, för nästan alla skiftare, borde det vara komplicerat att ha kontroll över henne.
Hon tar inte över mig om jag inte vill det själv. Vilket vi också testade. Jag tycke att det var väldigt skönt att låta henne göra lite. Jag känner mig trygg med henne. Pappa och Luke tyckte även att det var konstigt att mina ögon vart blåa när Freja tog över. För alla andras ögon blev röda. Men det skulle pappa fråga Minda senare.
- Två månader senare -
Nu har jag varit en skiftare i två månader. Fantastisk!
Vad som hände med Elsa?
Det har jag ingen aning om. Hon försvann och hon har inte hört av sig. Vilket jag tycker är synd. För jag trodde ju att hon var min mamma i typ hela mitt liv.Jag och Luke?
Vi har det helt fantastiskt! Han är verkligen den bästa bror någon skulle kunna tänka sig. Vi är så himla tajta! Det känns som att jag har känt honom hela mitt liv! Vi gör typ allt tillsammans!Mate än?
Nope. Sådan lycka har jag inte än tyvärr. Men jag hoppas snart!Skolan?
Ja, skolan är ju skolan. Den är tråkig och lång. Men nu har jag A i nästan alla ämnen. Det jag inte gillar är att alla behandlar mig annorlunda. Minda sa att mitt utseende kunde ändras, men hon sa inte att alla skulle börja bete sig annorlunda runt mig. Liksom folk som jag bara gick förbi i korridoren försöker lära känna mig.Flocken?
Alla i flocken är helt fantastisk. Jag har lärt mig vilka alla är. Jag hoppas verkligen att dom gillar mig med. Men det tror ja. Mina närmaste kompisar i flocken är Ellie och Mira. Jag skulle nog säga att dom är några av mina närmaste.Attacken?
Vi har ändrat så att det mina är halva flocken här. Av säkerhetsskäl såklart. Vi har tyvärr inte lyckats få tillbaka mina älskade småsyskon! Vilket gör mig djupt ledsen.Min utveckling?
Jag lär mig snabbt. Överdrivet snabbt. Vilket bekymrade mina föräldrar. Så Minda undersökte mig. Det visade sig att jag har andra förmågor, som inte de andra har. Jag har t.ex magi, tankeläsnings krafter och jag kan utskilja om någon talar sanning eller inte. Vi i flocken håller tyst om mina förmågor för allmänheten, alltså andra flockar.Jag och Vendela?
Hon är så himla stöttande i det här. Vet inte vad jag skulle göra utan henne. Hon var hos mig för typ en månad sen när Luke var på något slags läger. Vi hade tjej-mys och pratade hela natten lång. Nu har jag inte träffat henne på 3 veckor. Eftersom hennes familj har varit i Thailand. Men vi ska träffas idag!---
- Esse!! Du måste snart åka nu! Ropar mamma nerifrån.
Jag går ner för trappan och ser pappa och Luke komma ut från kontoret. Dom har diskuterat Alpha saker. Eftersom i sommar ska Luke bli Alpha över flocken! Jag är så sjukt stolt över honom.
- Vi har fått ett brev, säger mamma och ler.
- Från vem? Frågar Luke.
- *Käraste familj! Nu vill vi, Stella och Troy, inbjuda er till vårt bröllop den 23 maj...*
- Jaaaa! Bröllop!! Ropar jag och Luke samtidigt.
Mer hann jag tyvärr inte göra. Jag skyndade iväg till mig scooter och åkte till skolan. Sa jag att jag hade tagit ett körkort? Inte? Ja nu har jag det.
Det första jag ser när jag kommer in i skolan är Vendela. Vi springer mot varandra och möts in lång kram.
| Okänd's perspektiv |
*...inbjuda er till vårt bröllop den 23 maj...*
Ja, nu var det bröllops dags. Jag är verkligen lycklig för dom. De är så sjukt fina tillsammans. Jag vill också gifta mig. Låt mig hitta min Mate bara...
----------
Kommentera gärna vad ni tyckte och rösta om ni gillar det :)
/ Kram på er, Tuva
YOU ARE READING
Is this who i Am?
WerewolfThea är en vanlig 15-årig tjej. Men på sin 16:onde födelsedag känner hon sig annorlunda. Några timmar senare får hon reda på att hon är adopterad och en och annan hemlighet kommer fram. Vem är hon egentligen? Å vilken kontakt får hon med sin riktiga...