Kapitel 4

1.5K 70 10
                                    

Kapitel 4

| Theas perspektiv |

- Så Thea, innan vi berättar allt för dig vill vi veta vem du är, säger Alexa och ser förundrat på mig.

- Vad vill ni veta? Elsa sa att ni har haft kontakt under min uppväxt inte sant? Svarar jag.

- Jo det stämmer, svarar Jonte.

- Men vi vill lära känna dig, inte utgå från bilden vi har fått, fyllde Stella i.

Så jag berättade lite om mig själv för dem. Jag blev förundrad över att jag öppnade upp mig så snabbt för dem. Jag brukar vara den blyga typen.

- Vi vet att vi inte känner dig så bra än, men vi har en fråga till dig, sa Stella när jag hade avslutat.

- Ja?

- Det var nämligen så att Elsa tog hand om dig sedan första dagen du föddes, och vi ska berätta varför alldeles strax, men vi fick inte chansen att döpa dig. Vi vet att du heter Thea men vi undrar om vi i familjen skulle kunna få kalla dig något annat, frågade Alexa.

- Ja varför inte. Jag gillar ändå inte mitt namn. Vad hade ni tänkt döpt mig till?

- Esmeralda, och ditt smeknamn skulle vara Esse, svarade Jonte.

- Vad är hela mitt namn?

- Esmeralda Melodi Stone.

- Ni får gärna kalla mig det. Men nu undrar jag en sak, sa jag tillslut. Varför blev det ett sådant ståhej och alltpåengång familjesanning just på min födelsedag?

Dem tittade på varandra och tillslut tittade dem på mig.

'Det kan vara svårt att förstå, men vi ska förklara allt' hörde jag Stella säga. Men hennes mun rörde inte på sig.

- Hur...?

- Vi är ingen vanlig familj. Vi är en varg-familj. Alltså vi är vargar. Det är därför vi kan kommunicera med varandra via tankar. Luke, skulle du kunna demonstrera? Frågade Alexa och tittade på min bror.

Luke reste på sig och gick från bordet. Han sprang ut på gräsplanen och jag såg min storebror förvandlas till en stor varg. Till min förvåning vart jag inte alls så chockad som jag själv trodde. Jag såg Luke försvinna in bakom ett träd och en stund senare kom han tillbaka fullt påklädd.

- Är det anledningen till att jag känner mig trygg och säker med er? För att vi har någon speciell varg-koppling till varandra?

- Ja exakt. Nu till varför Elsa tog hand om dig: När du föddes var Luke 1 och Stella 2. Vi hade frågat några i släkten om dem kunde ta hand om dem, du var då fortfarande kvar i min mage, för jag och Jonte hade blivit kallade till ett möte. Vi kunde inte ta med oss barnen. Dagen efter att Stella och Luke hade åkt iväg med våra familjemedlemmar kände jag att du var på väg. Jag kunde inte ringa och be dem komma tillbaka och ta hand om dig med, för det skulle kunna riskera allas liv. Du förstår mötet vi blev kallade till var ett krigs möte. Vi hade personer och krigare över hela vårt territorium som skulle leda oss rätt. Dem skulle döda alla som kom i våran väg. Så jag bad min älskade vän, Elsa, att komma och ta hand om dig. För din egen säkerhet.
Hon tog ett djupt andetag innan hon fortsatte.
Innan Elsa kom och tog dig hade en vän till Jonte, som är en häxa, kommit och lagt en formel över dig. Hon gjorde så att din förvandling, till varulv/varg, sköts upp till din 16:onde födelsedag. Det är därför vi tog kontakt med dig nu. Och om du undrar varför vi inte gjorde det när vi visste att kriget var över, så var det för att häxan sa åt oss att vi inte fick. Det skulle ha stora konsekvenser för både dig och oss.

----------

Nu lite snabb info så att ni inte blir förvirrade i fortsättningen. Theas familj har nu bestämt att dem kommer att kalla henne för Esmeralda 'Esse'

Kommentera gärna vad ni tyckte och rösta om ni gillar det :)
/ Kram på er, Tuva

Is this who i Am?Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang