Kapitel 3

1.6K 72 5
                                    

Kapitel 3

| Theas perspektiv |

Jag såg killen springa tillbaka till huset och öppna dörren. Några sekunder senare stod Elsa mittemot mig med 4 personer och 2 små barn.

Min familj!

Jag står där och tittar på dem. Det är tyst en stund tills någon harklar sig.

- Ja, vi kanske borde presentera oss. Jag heter Lucas, men kallas för Luke, och är din storebror, säger den snygga killen som upptäckte mig. Jag hoppas att du kommer att vilja lära känna oss, fortsätter han och kommer fram och kramar mig.

- Jag heter Stella, säger tjejen bakom honom. Och jag är din storasyster. Även hon kommer fram och kramar mig. Hon håller en liten bebis i famnen som kollar intensivt på mig. Och det här är Nova, din lillasyster, fortsätter Stella.

- Jag är din pappa och heter Jonathan, men kallar för Jonte, säger en lite äldre man som kommer fram och kramar mig han med.

Han går tillbaka till sin plats i raden som dom alla står i och tar emot en bebis ur en kvinnas famn. Man ser på henne att hon har gråtit. Men hon kommer mot mig med ett stort leende.

- Jag heter Alexa, kallas för Lexa eller Alex, och är din mamma. Jag är så glad över att äntligen få träffa dig, säger hon och ger mig en lång kram. Du måste ha en massa frågor. Eller hur? Frågar hon

- Jag vet inte riktigt, säger jag. Jag fick redan på allt dethär för bara några timmar sen. Det är mycket att smälta, säger jag och ler mot henne.

- Vi förstår det. Men vi kommer att ha gått om tid att lära känn varandra nu när du ska bo här med oss.

- Va? Ska jag? Frågar jag chockat.

Jag kollar efter Elsa med blicken men jag ser henne ingenstans. Jag vänder mig om och ser att bilen är borta. Jag tittar undrande på Alexa som ser lika chockad ut dom jag.

- Har inte Elsa berättat det för dig? Frågar hon.

Jag kan inte svara. Så jag bara skakar på huvudet.

- Vi kanske borde gå och sätta oss i trädgården och förklara allt, säger Jonte och alla instämmer.

Jag följer med dom till baksidan av de fantastiskt stora huset. Jag kommer fram till en förtjusande trädgård. Grönt gräs, stor altan med en pool på, fina trädgårdsmöbler, en stor väldigt grund pool (tror man inte ska bada där) med sprutande fontäner ur, äpple träd med en gunga på och mycket mycket mer. Vi sätter oss i de fina trädgårdsmöblerna och pratar.

----------
Jag är ledsen för att det inte är så långt kapitel idag. Men jag hoppas ni förstår! Tack så jätte mycket för 88 läsare på 2 kapitel! Det är helt sjukt! Tack tack tack. Kommentera gärna vad ni tycker och rösta om ni gillar det.
/ Kram på er, Tuva

Is this who i Am?Où les histoires vivent. Découvrez maintenant