Kapitel 2
|Theas perspektiv|
- Va?! Säger jag chockat.
- Ja, du är adopterad Thea.
- Och det tycker du att du ska berätta på min födelsedag?
- Ja, eller nej.
Jag tittar på henne och höjer ögonbrynen. Hon fattar vinkeln och fortsätter.
- När jag adopterade dig fick jag ett brev från dina föräldrar. Dem bad mig att berätta för dig på din 16:onde födelsedag. För det kommer hända något speciellt med dig då.
- Jaha vad är det då?
- Det ska dem berätta om en stund.
- Vänta så jag ska träffa min familj idag?
- Ja.
Jag bad henne gå ut och jag gick snabbt till min garderob. Jag måste se bra ut när jag träffar min familj. Nu går det runt tusen frågor i mitt huvud. Vilka är det? Vart bor dem? Vad kommer hända med mig? Tänk om dem kommer att hata mig!
När jag och Elsa satt i bilen på väg till den familjen, som tydligen var min, passade jag på att fråga henne vad hon visste om dem. Hon sa att dem har haft mycket kontakt under min uppväxt och att jag nog kommer att älska dem. Jag fick en liten beskrivning av på dem. Dessutom sa hon att dom inte valde att jag skulle heta Thea. Så dem kanske frågar om dem får kalla mig något annat.
Mamma: Alexa (Alex, Lexa), 37
Pappa: Jonathan (Jonte), 38
Storasyster: Stella, 19
Storebror: Lucas (Luke), 16
Lillebror: (dom har tydligen inget namn än), nyfödd
Lillasyster: Nova, 1
Plötsligt stannar vi utanför ett vitt stort hus mitt inne i skogen. Det finns en altan på framsidan i mitten av hustet. Där är även en stor dörr med två glasfönster på sidorna. Det här huset är något jag aldrig trodde fanns. Det är en stor och fin trädgård med en grusgången från dörren till uppfarten. Jag och Elsa kliver ur bilen och går mot huset.
- Vänta här så ska jag kolla på baksidan, säger hon och lämnar mig i den stora trädgården.
Jag står här och väntar tills dörren plötsligt öppnas och en sjukt snygg kille kommer ut. Han ler mot mig med sina bruna ögon och hans bruna hår fladdrar i vinden. (Tror jag drömmer. Finns han på riktigt?)
- Hej, kan jag hjälpa dig med något? Frågar han och kommer fram till mig.
- Ehm, ja. Jag kom hit med Elsa. Känner du henne?
- Oh! Är det verkligen du Thea? Vänta här så ska jag hämta alla.
----------
Här är ett till kapitel. Hopps ni gillade det och vill fortsätta läsa :)
/ Tuva🍂
YOU ARE READING
Is this who i Am?
WerewolfThea är en vanlig 15-årig tjej. Men på sin 16:onde födelsedag känner hon sig annorlunda. Några timmar senare får hon reda på att hon är adopterad och en och annan hemlighet kommer fram. Vem är hon egentligen? Å vilken kontakt får hon med sin riktiga...